Selam alejkum

Pitati mogu svi ali admistrator(Enes) samo može dati odgovor!

Moderator: EMIRgr

Odgovori
aldinl
Posmatrač
Postovi: 6
Pridružio se: Uto Avg 30, 2011 9:52 pm

Selam alejkum

Post od aldinl » Sre Avg 31, 2011 9:07 pm

Prije nekoliko dana sam bio kod ucaca rukje u Sarajevu koji je rukju ucio mojoj sestri u mom prisustvu,medjutim nakon prve proucene rukje rekao je da moramo malo sacekati i da ce joj ponovo uciti.Nakon nekoliko minuta ponovo je pozvao unutra medjutim meni nije dozvolio da udjem i sa njom je uveo moju drugu sestru.Molim Vas da mi odgovorite da li je dozvoljeno da se rukja uci bez mahrema,jer sam citao da nije dozvoljeno osamostaljivanje ucaca rukje sa zenama bez prisustva brata,muza ili oca.Tokom ucenja druge rukje cak joj je i podigao majicu dok je ucio i dodirivao je u predjelu zeluca i grudi.

Enes
Site Admin
Postovi: 658
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:17 pm
Lokacija: Zavidovici
Kontakt:

Re: Selam alejkum

Post od Enes » Čet Sep 01, 2011 10:21 pm

Između dva zla, između kojih se ne može razdvojiti, reagujes tako što će se počiniti ono koje je manje.
Primjer imamo u sljedecem pitanju:
Pitanje: Selam alejkum,
Pošto nosim hidžab zanima me da li je u šerijatskom zakonu dozvoljeno ili zabranjeno da muslimanku pregleda muški doktor bilo koje grane medicine (stomatolog, kardiolog, ginekolog i sl.)? Pošto nisam u to sigurna, nastojim da uvijek idem doktoricama. Međutim, pošto sam trudna zanima me da li mi je haram da me porodi muški ginekolog, jer sam čula da se ne može birati i da porođaj obavlja onaj ginekolog koji se zadesi kao dežurni u bolnici?

Odgovor: Esselamu alejkum!
Kao što ste tražili doktorice u slučaju drugih bolesti i potreba, trebate utoliko prije tako postupiti i u slučaju ginekološkog pregleda i poroda, naravo pod uvjetom da Vam je to dostupno i da postoji adekvatna alternativa. Ukoliko Vam to nije dostupno ili postoji neki drugi opravdani razlog, onda možete koristiti usluge muškog ginekologa. Nužda zakon mijenja, kaže jedno šerijatsko pravno načelo, a da li ta nužda postoji u Vašem slučaju, sami procijenite.

Odgovorio: Prof. dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin
Sve se moze tolerisati u odredenoj mjeri ali podizanje odjece tokom ucenja rukje zenskoj osobi, nije u redu.
Izuzetci mogu biti situacije, gdje osoba burno reaguje tokom rukje, pa je potrebno takvu osobu drzati da se ne po povrijedi ili ostale osobe koje su tu prisutne. Ali, drzanje takve osobe, po mogucnosti da bude od strane njenog mahrema.

Nazalost, desi se, da onaj tko dode sa bolesnom osobom, pobjegne iz sobe kada nastupe burnije rekacije ili da jedna osoba nije dovoljna da savlada bolesnika, onda moze i mora i ucac da reaguje.
Kod mene se desio slucaj, da je djevojka dograbila casu koja je stajala na stolu i razbila je.Allah najbolje zna sta bi uradila sa njom ali uspio sam reagovati na vrijeme i uhvatiti je za ruku prije nego sto je naudila sebi ili nekom od prisutnih.

Drugi primjer jeste kada je djevojka uzela maramu i tokom rukje ''igrala se'' da bi u jednom momentu svezala je i u trenutku je stavila na vrat i pocela da se davi. Tad od nas dvoje koje smo bili prisutni, jedva smo je svladali i sprijecili da se ne udavi.

Iz gore navedenog, u Vasem slucaju, ne mogu reci da je bila nuzda da se tako postupi.
Iako je je praksa pokazala da se pri rukji stavi ruka na celo tokom rukje ili na bolno mjesto, a prenoseno je i kroz hadise da se na bolno mjesto stavi ruka pa prouce oderedeni ajeti.
To je preslo i u praksu kod ucaca rukji mada, kada su zenske osobe u pitanju, takve stvari treba izbjegavati i ne dozvoliti da se olako potegne za takvim mjerama.

Nazalost, danas je puno onih koji uce rukje, imaju titule ''efendija'', ''hafiz'' ali nemaju dovoljno zanja, nemaju dobar odgoja(ahlak) pa svojim postupcima negiraju, tj cine sve suprotno od onoga, cega bi trebali da se pridzavaju kao vjernici.

Odgovori