SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Pitanja vezana za oblast lijecenje i neobjanjenog putem savremene nauke

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Pet Feb 10, 2012 10:21 pm

Esselamu alejkum.

Allah te nagradio, akhi. pogledat cu sve sto si preporucio, inshaAllah. ucim dove pri ulasku i izlasku iz kupatila, kad se izlazi i ulazi u kucu, dovu poslije sijela odavno nisam...

znam za zapreke primanje dove i sto se toga tice jako pazim na sve. jedino nesto indirektno bi moglo da zaprijeci, po mom misljenju, a direktno, s moje strane, sumnjam. halal zarada, halal hrana...

znam puno i o uslovima za primanje dove, ali hvala ti na trudu. Allah te nagradio.amin.

akhi
Stari član
Postovi: 342
Pridružio se: Pon Avg 23, 2010 7:50 pm
Lokacija: dunya
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od akhi » Pet Feb 10, 2012 10:34 pm

Valja ti uciti jutarnje (poslije sabaha do izlaska sunca, hm) i vecernje zikrove (poslije ikindije do aksama) jer su oni od osnovnih sebeba zastite i lijecenja.

Dove po ustajanju i pred spavanje isto uci.

Uci Es Sedzdu (32.) i El Mulk (67.) poslije jacije (sunnet je da se svake noci prouce). Pazi na vitr namaz. Klanjaj bar dva rekata duha namaza.

Jos jedna knjiga:

tewhid.blogspot.com/2010/03/ljubav-prema-dobru-i-mrznja-prema-zlu-u.html

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Pet Feb 10, 2012 10:36 pm

samo da ti kazem da imam ovu prvu knjigu na engleskom. bas sam je prije nekoliko dana dobila od jednog prijatelja, uz jos neke od balija i ashqarija. a sve mi se cini da mi je negdje na racunaru i ova druga.

svejedno, hvala. savjeti ce biti od koristi, inshaAllah.

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Pet Feb 10, 2012 10:44 pm

ucim jutarnje i vecernje zikrove. dove po ustajanju i pred spavanje ne ucim ali stalno nesto zikrim. pazim na vitr namaz. mulk se trudim da ucim svaku noc, a sedzdu cu poceti, inshaAllah.

i jos nesto - da se zna. ja sam pocela da se lijecim tj. da sebi ucim na vodu, med i maslinovo ulje tek od prije nekih 20ak do mjesec dana. tako da ce to, inshaAllah, biti u redu.

imam tu knjigu, i mnostvo drugih, ali ne stizem da citam... sad sam skoncentrisana na rukju i ostalo moze da saceka do daljnjeg.

hvala jos jednom. Allah te nagradio.

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Haris » Pet Feb 10, 2012 11:04 pm

Što se tiče ovog da neko pravi novu vjeru i da ima puno stvari pod moranjem..
Što se tiče moranja, vidio sam da piše "morate biti čisti".. Logično je da trebamo izbjegavati nečistoću, dženabet, a mustehab je biti pod abdestom često. Ne možemo se družiti sa svinjama, a očekivat da budemo uredi..

Islam sam po sebi nalaže čistoću, čistoća duše, tijela iznutra i iz vana, odijela i td.

Dalje, glede ovih bidadžija :)
Može bit da kaže morate puhnut 5 puta.. Nije da se mora, ali neko je isprobao neke stvari pa preporučio drugima. Ne govorimo konkretno o ovom, to je samo jedan primjer.

Evo situacija, učači pojedini, koriste elektrošok male struje koji ljudi ne osjete u normalnim uslovima, a koji smeta džinima i boli ih..
Povučemo paralelu sa Poslanikom a.s.
Nije bilo elektrošokova, niti ih je Poslanik koristio.

Šta ćemo reći da je onaj koji koristi e-šok novotar i izmišlja vjeru?

Ne treba shvatati sve bukvalno..

Allah zna najbolje :)

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Pet Feb 10, 2012 11:16 pm

harise, ja se nekako uvijek slazem sa tobom.:)

da ponovim onima koji citaju ovo - pomaze mi rukja koju sam sebi ucila na vodu i u prvom je postu. osjecam reakcije kad ucim. drzim se i dalje svega sto sam do sada ucila a napisala, a potrudit cu se da primijenim i akhijeve savjete, inshaAllah. mada covjek mora sebi da napravi neki plan jer sam skontala kad hocu sve odjednom da nemam vremena ni sa ljudima da se upitam kako su, a kamo li sta drugo.

cini mi se da je vec ono sto do sada radim ok.a ostalo sve koliko se moze. ni Allah Dragi nas ne opterecuje iznad nasih mogucnosti.

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Haris » Pet Feb 10, 2012 11:23 pm

Ja sam našao sebi jedan od načina..

Ako danas u toku dana ne odem do grada, obavezom, ili onako, onda se nekako umrtvim, i ostavljam im prostora..
A kada mi je dan popunjen, školom, džamijom, bilo čime.. samo da maknem od kuće i zanimam se nečim onda praviš kontrušu i nemam vremena da razmišljam hoću li biti dobro, hoću li imat napade i sl.

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Sub Feb 11, 2012 5:59 pm

Esselamu alejkum.

pade mi na pamet da pitam nesto. de mi, molim vas, kazite sta je sve dozvoljeno da radim kad imam mjesecnicu, kako je najbolje da se zastitim. ja sam do sad recimo, iako zvuci smijesno, i dalje se trudila da uvijek budem pod abdestom (stvar navike), ucim u aksamski vakat i ujutru sure koje su za zastitu (ihlas, felek, nas, ajetul kursij,fatihu), zikrim i to je to. je li grijesim sta? moze li se sta dodati/oduzeti?

zanima me kako cu ubuduce da odrzavam ovaj tempo samolijecenja rukjom u tom periodu.kako da nadoknadim to sto necu moci da ucim suru mulk, jasin i dr.?

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Sub Feb 11, 2012 6:27 pm

kazala sam da sam zaboravna, kao posljedica djelovanja sihra, tako da sam zaboravila da dodam da je i ucenje sure er-rahman dobro za ovu vrstu sihra. taj sam savjet dobila od jednog ucaca rukje.

englezi kazu za ucaca rukje RAKI? sta mislite da i mi pocnemo koristiti taj termin? krace je, jednostavnije... raki enes/ucac rukje enes?

akhi
Stari član
Postovi: 342
Pridružio se: Pon Avg 23, 2010 7:50 pm
Lokacija: dunya
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od akhi » Sub Feb 11, 2012 9:01 pm

Bismillah. Elhadulillah!

Prece misljenje je da je dozvoljeno uciti Quran u stanju hajza, a Allah najbolje zna.

Znaci, sve sure mozes uciti, a takodjer i zikrove.

Raki kao takva nije arapska rijec. Valja znati arapski. Dzahili bi mogli zamjeniti sa onim sihrom, reikiom.

Evo tekst fetwe:

ODGOVOR: Ve alejkum selam we rahmetullahi we berekatuhu Islamski učenjaci se razilaze po pitanju dozvoljenosti učenja Kur'ana od strane osobe koja je džunub ili žene koja je u hajzu. Mišljenje koje je spomenuo brat Faiz je jače i prioritetnije mišljenje islamskih učenjaka – a Allah najbolje zna – iz sljedećih razloga: 1 Zikr, u što spada i učenje Kur'ana, jeste stvar na koju je podstakao Allah, subhanehu ve teala, i Njegov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, stoga nije dozvoljeno zabraniti pomenutu stvar osim sa jasnim i vjerodostojnim dokazom iz Allahove Knjige ili sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. 2 Postoje jasne i vjerodostojne predaje koje ukazuju na dozvoljenost učenja Kur'ana i zikra osobi koja je džunub ili haid (žena u hajzu) - Imam Buharija, rahimehullahu teala, i drugi, bilježe od Aiše, radijellahu anha, da je rekla: ''Došla sam u Mekku a bila sam haid (u hajzu), tako da nisam činila tavaf oko Kabe niti saj između Safe i Merve. Požalila sam se Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, pa mi je on rekao: 'Radi sve što radi hadžija samo nemoj činiti tavaf sve dok se ne očistiš'.'' Hadis jasno ukazuje na dozvoljenost učenja Kur'ana ženi koja je u hajzu jer je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao Aiši: ''Radi sve što radi hadžija...'' a hadžija između ostalog uči Kur'an. Ako neko kaže: Ali hadžija takođe klanja i posti a ove stvari nisu dozvoljene ženi u hajzu? Kažemo: Da, zbog toga što postoje drugi jasni i vjerodostojni tekstovi koji ukazuju da je ženi koja je u hajzu zabranjeno klanjati, postiti i imati odnos sa svojim mužem, a gdje je jasan i vjerodostojan tekst koji džunubu ili ženi u hajzu zabranjuje učenje Kur'ana? - Imam Muslim takođe bilježi od majke pravovjernih, Aiše, radijellahu anha, da je rekla: ''Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je spominjao Allaha u svakom stanju. Pod spominjanje Allaha potpada i učenje Kur'ana a pod svakim stanjem potpada i stanje džunupluka. Stoga ako je džunubu dozvoljeno da spominje Allaha i uči Kur'an, onda je još preče da to bude dozvoljeno ženi koja je u hajzu jer ona nije u stanju da odstrani nečistoću sve dok hajz ne prestane za razliku od džunuba koji je to u stanju učiniti. 3 Takođe, dokazi učenjaka koji ukazuju da ženi koja je hajzu nije dozvoljeno učiti Kur'an su ili jasni i precizni ali nisu vjerodostojni, ili su pak vjerodostojni ali ne ukazuju jasno na zabranjenost učenja Kur'ana ženi koja je u hajzu. Što se tiče dokaza koji su jasni i precizni ali nijsu vjerodostojni poput hadisa kojeg prenosi Džabir i Abdullah ibn Omer, radijellahu anhum, a u kojem stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ''Neka džunub i haid ne uče ništa od Kur'ana.'' Hadis bilježi Tirmizi i Ibn Madže a njegova slabost je u raviji po imenu Ismail ibn Ajjaš čije su predaje koje prenosi mimo stanovnika Šama slabe, kako to navode veliki hadiski učenjaci poput imama Buharije, Ibn Ebi Hatima, Ebu Zur'e, i drugih. Musa ibn Ukbe od kojeg Ismail ibn Ajjaš prenosi ovaj hadis je od stanovnika Hidžaza, a Ismailove predaje, kako smo to gore spomenuli, su slabe kada ih ne prenosi od Šamljana. Imam Ahmed je upitan o ovom hadisu pa je rekao: ''On je batil.'' Mizanul i'tidal 1/142 Šejhul islam takođe kaže: ''Ovaj hadis je slab i na tome se slažu svi poznavaoci hadisa.'' Medžmu'ul fetava 21/460. Hadis se prenosi i drugim putevima ali zbog jake slabosti ne mogu poslužiti kao dokaz ovom hadisu i uzdignuti ga na stepen hadisa koji je hasen li gajrihi. Kaže Ibnul Kajjim, rahimehullahu teala: ''Kada bi ženi u hajzu zabranili da uči Kur'an mimoišla bi je korist a možda bi i zaboravila ono što je naučili u periodu dok je bila čista... Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije zabranio ženi koja je u hajzu da uči Kur'an, a što se tiče hadisa: 'Neka džunub i haid ne uče ništa od Kur'ana', on je slab slaganju učenjaka hadisa.'' E'alamul muveki'in 3/24 Šejhul islam kaže: ''Poznato je da su žene u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, imale hajz ali im Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije zabranjivao učenje Kur'ana, kao što im nije zabranjivao učenje zikra i dove. Šta više naređivao je ženama u hajzu da izlaze na dan bajrama i da uče tekbire sa tekbirom muslimana...'' Medžmu'ul fetava 21/459 Ibn Hazm, rahimehullahu teala, kaže: ''Učenje Kur'ana, njegovo dodirivanje, i spominjanje Allaha, azze ve dželle, je dozvoljeno sa abdestom i bez abdesta, za osobu koja je džunub kao i ženi koja je u hajzu.'' Muhalla 1/77. Ja sam se vratio na knjigu Fetve o ženskim pitanjima na bosanskom jeziku. Ne znam da li si nešto pogrešno shvatila ili pomiješala izvor ali u knjizi kod mene na 34. stranici šejh Bin Baz navodi kako je ženi koja je u hajzu dozvoljeno da uči Kur'an po ispravnijem mišljenju islamskih učenjaka. Tako da ne znam da li si ti pogriješila ili je nešto drugo u pitanju. I na kraju napominjem da se sve spomenuto odnosi na učenje Kur'ana bez njegova dodirivanja, a što se tiče dodirivanja mushafa to je dodatna mesela koja zahtjeva zaseban odgovor. Odgovorio: prof. Šejh Idriz BILIBANI

akhi
Stari član
Postovi: 342
Pridružio se: Pon Avg 23, 2010 7:50 pm
Lokacija: dunya
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od akhi » Sub Feb 11, 2012 9:10 pm

Bismillah! Elhamdulillah!

Enes i ja smo te upozorili na batil te stranice. Upozorio sam te da je takvo ucenje novotarija. Dao sam ti literaturu (i gotove fetwe) da se educiras. Ti opet zastupas njihove ideje.

Vidi:

tewhid.blogspot.com/2010/08/neispravnost-slijepog-slijeenja-1-dio.html



et-taqwa.com/index.php/akida/novotarije/698-opasnost-praktikovanja-i-slijeenja-novotarija-i-strasti.html

Enes
Site Admin
Postovi: 663
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:17 pm
Lokacija: Zavidovici
Kontakt:

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Enes » Sub Feb 11, 2012 9:13 pm

Pitanje:

Es-selamu alejkum

Svima nam je poznato da žena u vremenu menstrualnog ciklusa ne smije dodirivati Kur'an. Ali me interesuje da li je dozvoljeno učiti iz Kurana ukoliko stavi rukavice na ruke. Iz poštovanja prema časnoj knjizi nikad to nisam primjenila iako sam čula da je to dozvoljeno. Interesuje me vaše mišljenje i kako je ispravno.

ODGOVOR:

Alejkumusselam.

Prije govora o "onome što je svima poznato", tj. dodirivanja Kur'ana od strane žene u stanju hajza, neophodno je da se takođe u ovoj prilici ukratko pojasni propis učenja Kur'ana, svejedno gledajući u Kur'an ili učeći napamet, dirajući Kur'an ili bez diranja, od strane žene u stanju hajza.

Učenje Kur'ana od strane žene u stanju hajza

Oko učenja Kur'ana od strane žene u stanju hajza islamski učenjaci imaju podijeljeno mišljenje.

Prvo mišljenje je da ženi u stanju hajza uopće nije dozvoljeno da uči Kur'an, svejedno dirala Mushaf ili učila napamet. Ovo je zvanični stav tri mezheba: hanefijskog, šafijskog i hanbelijskog. Argument sa kojim dokazuju svoj stav je hadis od Abdullaha ibn Omera, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Ne uči džunub niti žena u stanju hajza ništa od Kur'ana". Hadis bilježe Tirmizi i Ibn Madže, a Tirmizi navodi da ga je imam Buhari ocijenio slabim.

U njegovom senedu je ravija Ismail ibn Ajjaš čiji se hadis ne prihvata kod muhadisa kada prenosi od stanovnika Hidžaza a ovaj hadis je od njih. Takođe, Ebu Hatim smatra da su ovo riječi Ibn Omera, radijallahu anhuma. Prema tome, hadis je veoma slab zbog slabosti ravije Ismaila i zbog toga što su to riječi ashaba. Još ako se tome doda da se slabi ravija Ismail izdvojio sa ovim hadisom tako da ga niko drugi ne prenosi, dolazi se do rezultata da je hadis veoma slab i da ne može biti argument po ovom pitanju.

Stavovi ova tri mezheba se po ovom pitanju u nekim detaljima međusobno razlikuju. Pa je tako kod hanefija ženi u stanju hajza je dozvoljeno učiti Fatihu ili neku drugu suru koja ima značenje dove ako se izgovara kao dova a ne učenje Kur'ana, a nije joj dozvoljeno učiti sureta koja nemaju značenja dove poput sure Mesed (Tebettjeda). Takođe, oni dozvoljavaju mualimi u stanju hajza da poučava Kur'anu ali da uči riječ po riječ razdvajajući jednu od druge.

Dok šafije zabranjuju učenje Kur'ana ženi u stanju hajza pa makar i dio ajeta, s tim da joj dozvoljavaju učenje Kur'ana srcem bez pomjeranja jezika ili uz pomjeranja jezika ali da se ne čuje glas, kao i da gleda u Mushaf.

Hanabile zabranjuju učenje jednog čitavog ajeta pa naviše, dok dozvoljavaju učenje jednog dijela ajeta, takođe dozvoljavaju razmišljanje o kur'anskim ajetima i učenje Kur'ana pomjeranjem usana pod uslovom da se usnama ne naznačavaju slova (harfovi). Takođe, dozvoljavaju ženi u stanju hajza da izgovara neke riječi koje su u Kur'anu ali ne sa ciljem učenja Kur'ana, poput riječi: BISMILLAH, ELHAMDULILLAHI RABBILALEMIN, INNA LILLAHI VE INNA ILEJHI RADŽI'UN i slično.

Naravno, za ovakve detalje nema dokaza u šerijatskim tekstovima kao što u osnovi nemaju vjerodostojnog dokaza da je ženi u stanju hajza uopće zabranjeno učiti Kur'an.

Drugo mišljenje je da je ženi u stanju hajza dozvoljeno učiti Kur'an dok joj ide krv hajza, svejedno bojala se da će zaboraviti nešto iz Kur'ana ili ne, a kada joj prestane teći krv hajza nije joj dozvoljeno učiti Kur'an sve dok se ne okupa jer je tada u mogućnosti da se okupa. Ovo je stav malikijskog mezheba, a dokazuju ga vjerodostojnim hadisom kojeg bilježi Muslim u svom Sahihu od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je činio zikrullah (spominjao Allaha) u svakom stanju". A učenje Kur'ana je zikr jer Uzvišeni Allah naziva Kur'an na nekoliko mjesta u Kur'anu zikrom.

Treće mišljenje je da je ženi u stanju hajza dozvoljeno da uči Kur'an ako se boji da će zaboraviti nešto iz Kur'ana, čak u tom stanju joj je vadžib da uči jer je fikhsko pravilo da ono bez čega se ne može izvršiti jedan vadžib ono samo postaje vadžib. Ovo mišljenje se pripisuje ibn Tejmiji i zastupaju ga mnogi drugi učenjaci.

Odabrano mišljenje je stav onih učenjaka koji uopćeno dozvoljavaju učenje Kur'ana ženi u stanju hajza bez ikakvih ograničenja. Na tom stavu su Ibn Tejmije i Ibnul-Kajjim a izabrali i mnogi savremeni učenjaci. A da je ovaj stav ispravan ukazuje sljedeće:

- nema šerijatskog dokaza koji zabranjuje učenje Kur'ana ženi u stanju hajza,

- a sa druge strane imamo vjerodostojan hadis u kome se kaže da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, činio zikrullah, u što ulazi i učenje Kur'ana, u svim stanjima.

Diranje Mushafa od strane žene u stanju hajza

Ovo pitanje se vraća na mes'elu diranja Mushafa bez tahareta (abdesta, gusula ili tejemuma). Naime, učenjaci imaju podijeljeno mišljenje oko diranja, uzimanja i nošenja Mushafa od strane džunuba, žene u stanju hajza i bez abdesta.

Prvi stav učenjaka je da je džunubu, ženi u stanju hajza i bez abdesta zabranjeno dirati mushaf ili dio mushafa. Ovo je stav većine učenjaka ovog Ummeta i zvanični stav četiri mezheba. Najjači argumenti kojima potkrepljuju tu zabranu su jedan ajet i jedan hadis.

Prvi dokaz – riječi Uzvišenog: "On je, zaista, Kur'an plemeniti, u Knjizi brižljivo čuvanoj dodirnuti je smiju samo oni koji su čisti" (El-Vaki'a, 77-79). Kažu: ajet upućuje na zabranu diranja mushafa bez abdesta jer se zamjenica "je" vraća na Kur'an plemeniti, i po njihovom ajet se prevodi: "dodirnuti ga smiju samo oni koji su čisti".

Komentar: Oni koji se ne slažu sa tumačenjem ovog ajeta na ovakav način poput mufessira Ibnul-Arebija i Kurtubija kažu: Ispravno je da se zamjenica "je" vraća na "Knjigu brižljivo čuvanu", te prevode ajet: "dodirnuti je smiju samo oni koji su čisti" jer se zamjenica u osnovi vraća na najbližu imenicu prije nje. Takođe, prenose Ibn Džerir i Ibn Kesir u svojim tefsirima da su Ibn Abbas, Enes, radijallahu anhum, Mudžahid, Ikrime, Seid ibn Džubejr, Dahhak, Džabir ibn Zejd, Es-Suddi i mnogi drugi, rekli da se pod riječima "Knjizi brižljivo čuvanoj" misli na knjigu na nebesima (levhul-mahfuz), a pod riječima "samo oni koji su čisti" da se misli na meleke.

Ono što podržava stav da se pod ajetom misli na meleke i Levhul-mahfuz je riječ u ajetu "El-mutahherun" koja znači: oni koji su sami po sebi čisti a to su meleci, jer da je se željelo ajetom reći da se misli na ljude koji se čiste tako što uzimaju abdest došla bi riječ "El-mutetahhirun" što znači oni koji se čiste, kao što je došlo u drugim ajetima. Kao u ajetu: "Allah zaista voli one koji se često kaju i voli el-mutetahhirine - one koji se mnogo čiste" (El-Bekara, 222).

Prema tome, argumentiranje sa ovim ajetom zabranu diranja mushafa bez abdesta je u najmanju ruku upitno a bliže bi bilo da se kaže da je i neispravno.

Drugi dokaz – poznati hadis Amra ibn Hazma od njegovog oca od njegovog djeda da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, napisao pismo stanovnicima Jemena a u njemu je bilo napisano: "Ne dodiruje Kur'an osim tahir (onaj koji je čist)". Bilježi ga Malik kao mursel (bez spomena ashaba koji prenosi od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem), Nesai i Ibn Hibban. I kažu da je ovaj hadis jasan šerijatski tekst da nije dozvoljeno dirati mushaf bez tahareta (abdesta, gusula ili tejemuma).

Komentar: Prenosi Ibn Hadžer da ovaj hadis ima skrivenu mahanu a to je da je ravija Hakem ibn Musa pogriješio u ovom hadisu kada je naveo u senedu prenosilaca hadisa Sulejman ibn Davuda a ispravno je da je riječ o Sulejman ibn Erkamu, a Sulejman ibn Erkam je ravija čiji hadis se ne uzima. Ovu grešku koju navodi Ibn Hadžer spominju najveći učenjaci hadisa, poput Ebu Davuda, Ibn Ebi Hatima, Ebu Zur'e, Ibn Mendea, Nesaija i Saliha Džezerija.

Prema tome, ovaj hadis je veoma slab iz dva razloga: prvo – što je rivajet kod Malika mursel a mursel je slab hadis, drugo – što u rivajetu kod Nesaia ima skrivena mahana gore spomenuta zbog koje se hadis smatra neprihvatljivim za argumentiranje. Zbog ovoga ne treba da nas zavedu riječi Ibn Abdilberra da je šuhret (tj. to da je poznat) ovog hadisa kod učenjaka dovoljan tako da nema potrebe za njegovim senedom.

Takođe, ovaj hadis, i ako bi uzeli da je sa strane seneda prihvatljiv, on ima nejasno značenje sa strane tumačenja. Naime, riječ "tahir" (onaj koji je čist) koja je došla u hadisu u arapskom jeziku ima višestruko značenje.

Prvo značenje je čistoća u prenesenom smislu, tj. da "tahir" (onaj koji je čist) znači čistoću od kufra i širka pri čemu bi hadis značio: ne dodiruje Kur'an osim mu'min, jer je došlo u ajetu: "Zaista su mušrici nečisti" (Et-Tevbe, 28).

Drugo značenje je čistoća u fizičkom smislu, tj. da je "tahir" (onaj koji je čist) onaj koji je čist od nedžaseta (prljavština) koje se u Šerijatu smatraju nečistoćom, kao što je došlo u hadisu o mački: "Ona nije nečista".

I treće značenje je čistoća u šerijatskom smislu, tj. da je pod abdestom ili gusulom. Pa ostaje nejasnoća na koje značenje od ova tri se odnosi hadis, odnosno da li se može odnositi na sve tri istovremeno. U svakom slučaju, slabost hadisa i neodređenost njegovog značenja ne daju ovom hadisu snagu kojom bi po njemu bilo zabranjeno dirati Mushaf bez abdesta, tj. da bi onaj koji bi to radio bio griješan zbog toga.

Drugo mišljenje učenjaka je da je dozvoljeno uzimati i dirati Mushaf od strane džunuba, žene u stanju hajza i bez abdesta iako su i zagovarači ovog mišljenja složni da je to mustehab raditi uz abdest. Na ovom stavu su: Hakem ibn 'Utbe, Davud Zahiri, Ibn Hazm i ostali, a ovo mišljenje su izabrali i mnogi savremeni učenjaci. Od najjačih argumenata sa kojima dokazuju svoj stav su sljedeći:

Prvi dokaz: da je osnova dozvola uzimanja, diranja i nošenja Mushafa u spomenutim stanjima sve dok nemamo dokaza za zabranu, a nema jasnog ajeta i vjerodostojnog hadisa koji ukazuju na zabranu.

Drugi dokaz: dugi hadis o pismu koje je poslao Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, Heraklu, rimljanskom namjesniku u Šamu, u kojem je između ostalog bilo napisano nekoliko ajeta iz Kur'ana a nema sumnje da su kršćani dirali to pismo čitajući ga. Ali ovome se može prigovoriti da pismo nije Mushaf niti dio njega, nego najviše liči nekim islamskim knjigama u kojima ima i ajeta.

Odabrano mišljenje nakon svega izloženog je dozvola diranja, uzimanja i nošenja Mushafa od strane džunuba, žene u stanju hajza i bez abdesta jer nema jasnog niti vjerodostojnog dokaza koji to zabranjuje. A ako bi i prihvatili da se ajet iz sure Vakia " ... dodirnuti je smiju samo oni koji su čisti" odnosi na ljude a ne meleke kao i da je hadis od Amr ibn Hazma "Ne dodiruje Kur'an osim tahir (onaj koji je čist)" vjerodostojan, najbliže bi bilo da je značenje i ajeta i hadisa sljedeće: Ne dodiruje Mushaf osim mu'min (koji je čist sa svojim imanom i vjerom), svejedno bio bez abdesta, džunub, žena u stanju hajza ili nifasa ili ima na svom tijelu nedžaseta.

A što se tiče predaja od ashaba i selefa da su smatrali da se ne dodiruje Mushaf osim pod taharetom (sa abdestom, gusulom ili tejemumom) njihovo značenje je da je to mustehab a ne da onaj koji uzme Mushaf bez abdesta, gusula ili tejemuma da je griješan. A Allah zna najbolje.

Prema tome, ženi u stanju hajza je dozovljeno učiti Kur'an i dirati ga (bez rukavica), uzimati i nositi. Ve billahi tevfik.

Mr. Zijad Ljakic!

Preuzeto sa http://www.n-um.com

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Sub Feb 11, 2012 9:39 pm

Esselamu alejkum we rahmetullah we berekatuhu!

Allah vas nagradio obojicu i dao vam svako dobro na brzom i iscrpnom odgovoru.

ja sam shvatila da u periodu dok traje hajz mogu sebi nauciti na vodu kao i sto sam do sada cinila. ne trebam biti zabrinuta da ce mi ponestati vode, meda ili maslinovog ulja na kojem je ucen med. i neupitno je da mogu zikriti i uciti kur'an, hvala Allahu.

akhi, shvatila sam vasa upozorenja i znam da je sve sa najboljom namjerom. molim te, shvati moj nacin razmisljanja. ne zelim da prkosim i budem svojeglava vec prosto moj um 'ne vidi' nista suprotno vjeri i vjerskim propisima u ovome sto trenutno radim. ucim kur'an, primijetila sam da mi ti navedeni ajeti i sure pomazu (radim samo onaj prvi dio, a posto ne znam ajet iz drugog dijela to ne prektikujem), a kad uzmem u obzir da sam i u snovima u proteklih nekoliko godina imala upute na to da ucim ajet 102. sure bekare i sto vise estagfirullah, osjetila sam da je to-to.

cuvam se novotarija, trudim se da ne nasjedam na price tipa 'proci 516x...', i ne ucim neke dove koje nemaju potvrdu u kur'anu i sunetu. zasad koristim hisnul musnim, kur'an i iscitavacu knjige koje si preporucio, a koje vec imam.

stvarno ne vidim razloga za uzbunu oko toga. ne shvatam sta je tu lose. i ja sam primijetila postove nekih clanova sa kojima se ne slazem, ali nisam dijete ili maloumna da ne znam razluciti novotariju od onog sto je ispravno.

postupam po osjecaju i dosadasnjem znanju, a uz to se, naravno, uzdam u Dragog Allaha, da ne pogrijesim.

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Sub Feb 11, 2012 9:40 pm

Selam

pogrijesila sam :)

'ne trebam biti zabrinuta da ce mi ponestati vode, meda ili maslinovog ulja na kojem je ucen kur'an.'

Ummah
Stari član
Postovi: 306
Pridružio se: Ned Dec 04, 2011 7:44 pm

Re: SAMOLIJECENJE SIHRA PROTIV RASTAVLJANJA

Post od Ummah » Sub Feb 11, 2012 9:41 pm

kaze se praktikujem, znam.

zurim, pa ima gresaka.

Odgovori