Plaćanje za učenje Kur'ana.

Pitanja vezana za oblast lijecenje i neobjanjenog putem savremene nauke

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

salihp
Mlađi član
Postovi: 84
Pridružio se: Pet Jun 22, 2012 6:38 pm

Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od salihp » Pet Dec 28, 2012 9:07 pm

Upravo sam pročitao da je grijeh naplaćivati za učenje i da onaj koji naplaćuje za to nema nagradu ni na ovom niti na onom svijetu. Iskreno, ja dosad nisam znao za ovo, jer to ne samo u mom mjestu već u cijeloj BiH čine kako omladina tako i imami, pa sam smatrao da je to sasvim normalno. Šta ja sada da kažem ljudima koji mi često a posebno pred Ramazan donesu pare da proučim njihovim jasine ili hatme, a bude ih dosta?

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od kenan79 » Pet Dec 28, 2012 10:14 pm

salihp napisao:Upravo sam pročitao da je grijeh naplaćivati za učenje i da onaj koji naplaćuje za to nema nagradu ni na ovom niti na onom svijetu. Iskreno, ja dosad nisam znao za ovo, jer to ne samo u mom mjestu već u cijeloj BiH čine kako omladina tako i imami, pa sam smatrao da je to sasvim normalno. Šta ja sada da kažem ljudima koji mi često a posebno pred Ramazan donesu pare da proučim njihovim jasine ili hatme, a bude ih dosta?
http://www.zijadljakic.com/index.php?op ... &Itemid=44

http://www.zijadljakic.com/index.php?op ... &Itemid=44

http://www.zijadljakic.com/index.php?op ... &Itemid=44

http://www.zijadljakic.com/index.php?op ... &Itemid=44

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od Haris » Sub Dec 29, 2012 6:44 am

Veli ovaj naš hafiz kad sam ga pitao o učenju Jasina umrlom. Podrazumijevano je da nije za pare, nego npr. nekom svom.

Kaže, ako čovjek može uputiti svojim riječima dovu Allahu za umrlog, pa kako da ne može Allahovim riječima.

Također, kaže da je on zaobišao ovaj problem tako što kaže ljudima, može proučit ću, ali neću da mi plaćate.

Valjda ljudi kontaju "ovaj nije normalan" i bježe od njeg. :D
Pa eto, radi tako, teško je današnjem čovjeku objasnit. Pogotovo se kod nas svodi vjera na dženaze i to je to, i da sad ti njemu objasniš kako se ne treba učit za pare, a on nema ni namaza u životu. Preči je namaz, nego Jasin.

Pa nemoj se ni trudit objašnjavat, nego ponudi ovu opciju.

salihp
Mlađi član
Postovi: 84
Pridružio se: Pet Jun 22, 2012 6:38 pm

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od salihp » Sub Dec 29, 2012 5:18 pm

To me i brine. Ljudi danas nisu dovoljno 'načitani', pa će kao što Haris reče pomisliti da nisam normalan, il' da mi je mrsko da učim pa sad kao navodim neke razloge kako ne bih učio više. Naći ću već neki izgovor.

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od Haris » Sub Dec 29, 2012 5:27 pm

Ako kažeš, ne uči se za pare, ispade "ovaj neki novi vehabija". Odmah će ti se unijet u facu da ti izbroji dlake na licu i vidi dužinu istih.

Tako da samo furaj svoje, reci proučit ćeš ali nećeš ništa uzimat.

Enes
Site Admin
Postovi: 666
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:17 pm
Lokacija: Zavidovici
Kontakt:

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od Enes » Sub Dec 29, 2012 7:05 pm

Izvini, ali kako ti ucis te sure?
Sa arapskog ili transkripcije?

salihp
Mlađi član
Postovi: 84
Pridružio se: Pet Jun 22, 2012 6:38 pm

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od salihp » Sub Dec 29, 2012 9:28 pm

Sa arapskog brate. Učim od 12-e godine. Zašto?

Enes
Site Admin
Postovi: 666
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:17 pm
Lokacija: Zavidovici
Kontakt:

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od Enes » Ned Dec 30, 2012 7:40 am

Pa cudno mi da znas citati arapski a nikad nisi cuo za vaktiju i da nisi zaboravio citati arapski a ne klanjas redovno...imas nekad nekih ( za moj pojam) cudnih pitanja, zato pitam.

salihp
Mlađi član
Postovi: 84
Pridružio se: Pet Jun 22, 2012 6:38 pm

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od salihp » Ned Dec 30, 2012 8:30 am

Nisam zaboravio iz razloga što su me moji često tjerali u džamiju i da učim Kur'an, zbog toga. Ja sam čuo za ramazansku vaktiju, viđao sam vjerske kalendare po džamijama na kojima je naznačeno u koliko sati se klanja koji namaz ali me to iskreno nikada nije toliko zanimalo jer mi je džamija blizu i dovoljno mi je ezan da čujem da znam da je namaski vakat nastupio.

*Nisam klanjao redovno.

Evo već pola godine skoro kako ne propuštam niti jedan namaz, Hvala Bogu.
Poslednja izmena od salihp u Ned Dec 30, 2012 8:37 am, izmenjeno 1 put ukupno.

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od kenan79 » Ned Dec 30, 2012 2:21 pm

salihp napisao:To me i brine. Ljudi danas nisu dovoljno 'načitani', pa će kao što Haris reče pomisliti da nisam normalan, il' da mi je mrsko da učim pa sad kao navodim neke razloge kako ne bih učio više. Naći ću već neki izgovor.
Znas brate, to ti je odlicna prilika da nasim ljudima koliko god da oni bili nenacitani da im pojasnis i objasnis u par recenica ono sto im je mrsko citati. Tvoj je da kazes istinu i da ne radis ono sto ne valja, ono s cim ces ljude zamajavati ili reci proucit ces, ali neces naknadu nikakvu. S tim se ne slazem s Harisom. U osnovi ne postoje dokazi da se umrilma uci Kur'an, osim dova (npr.: Rabbenagfirli ve li validejje ve lil mu'minine jevme jekumul hisab). Moje misljenje je ono koje sam uzeo od mr Zijada Ljakica zbog obrazlozenja koja je dao u svojim odgovorima i zaista ne postoje dokazi za ucenje Kur'ana umrlima. Ovo neki hanefijski ucenjaci dokazuju kijasom (analogijom koja se smatra kao jedan od izvora u serijatu), ali nema jasnih dokaza, pa je stoga vecina ucenjaka i odbacuje.

5 je stvari od kojih umrli ima korist koji se navode u hadisima i to:
dova za umrlog (posebno od njegovog djetet ili clana porodice)
trajna sadaka koju je umrli za zivota ostavio (izgradio put koji se koristi, napravio cesmu, neki trajni hajrat, uvakufio nesto i sl.)
znanje koje je za zivota ostavio (napisao neku hajirli knjigu od koje se ima koristi)
obavljanje hadzdza za umrlog i
napastanje propustenih dana Ramazana za umrlog.

Princip u serijatu za ibadete je da je zabranjeno sve ono za sto nije dosao tekst (Kur'anski ajet ili hadis).

JasminEmira
pisem pomalo
Postovi: 23
Pridružio se: Pet Jan 04, 2013 8:21 pm

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od JasminEmira » Uto Jan 08, 2013 5:04 pm

Selam alejkum
Zanima me da li je ispravno davati nekom novac,da on uci vitar za neku umrlu osobu,i cula da te osobe koje uce za umrle i klanjaju,moli vas da mi pojasnite sta je ispravnije,jer neko uci samo jasin ili samo klanjaju,jer neznam kome da se obratim da mi to objasne,pa ako moze neko da mi da savjet bila bih zahvalan

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od Haris » Uto Jan 08, 2013 8:45 pm

Esselamu alejkum,

Neki dan sjedimo moji prijatelji i ja na kafi i nešto komentarišemo oko naše vjere. Sagledajmo malo na ovaj način. Šejtan radi li radi. Sve što je propisano vjerom kao ibadet (namaz, hadždž, sadaka, post) ljudi bježe od toga k'o ludi (većina ljudi). A sve druge stvari koje su uvedene nekom tradicijom (mevludi, sedmine, čet'resnice), ljudi na to ulažu velike pare. Pa ako izvagaš odnos ljudi prema tome, može se lako zaključiti šta je Islam, a šta je šejtanska igrarija.

Ljudi daju pare na sedminu i ostala učenja, hodži obavezno feslija (popularno nazvani Musa Ćazim Ćatić na 50 KM), jer nećemo ponižavat hodžu (iako ćemo kasnije pričat o njemu da je hodža uzeo pare), ovi ostali učači se mogu provuć' za nekih 20 KM, narodu bombone i to je to.
Kao da se većina sevapa mjeri po tome koliko daš para. Na nečiju žalost, na nečiju radost, djela se mjere po nijjetu.

Imaš primjer bogataša koji ima 200 000 KM, i on daje 1000 KM u hajr (neka hvala Allahu). Ali on je dao 0,5% svog bogatstva, dok imaš insana koji ima zadnje 2 KM u džepu, i on je dao 1 KM (50%) od toga. Oba daju u ime Allaha, oba imaju namjeru, ali čija je namjera veća?
Primjer toga, računa se po onome što je ostalo, ne po onome što je dato, iako se, istina, sa ovim prvim novcem može uraditi dosta veća stvar.

Možda sam napravio širok uvod, ali treba prvo sagledati šta je taj čin, da li je on ispravan i sl.

Daleko je veći sevap nanijetiti za nekog umrlog pa da se daju pare u neki put ili da se učestvuje u nekoj trajnoj akciji (ako već neko ne može napravit određeni dio zbog skupog materijala), pa ako nema u našem selu da se radi put, ima i susjednom, ili da se uradi neka hajr česma, pa vezano za put, ko god napravi korak putem, tvom umrlom sevap, ko god popije gutljaj vode tvome umrlom se piše, ili da se posadi voćka za umrlog, pa ko god uskine, ko god ukrade, ako otpadne voćka, tvome umrlom sevap. Bolja, i trajnija sadaka.

A što se tiče ovog slučaja za plaćanja učenja i nekih namaza koji nisu preneseni hadisom Božijeg Poslanika a.s., treba vidjet koji je hajr u tome ako ga ima. Većina (ako ne i svi) učenjaci se slažu da učenje Kur'ana za novac nije dozvoljeno i da se ne može tako "raditi". Kome je to data dozvola da prodaje Kur'an, da prodaje Allahovu riječ? Pa ako nije Poslanik smio zarađivati na tome, pa kako ti bošnjo daješ sebi za pravo?

Dova djeteta za roditelja je dozvoljena i prihvatljiva je i broji se u čovjekova dobra djela koja ne prestaju teći poslije smrti (jer se on potrudio da odgoji svoje dijete pa mu ono uči dovu). Ako čovjek može učiti dovu svojim riječima kao "molim Te Allahu oprosti mojim roditeljima", pa kako da ne može Allahovim dž.š. govorom, Kur'anom. Do tog dijela je razumljivo i dozvoljeno, ali ako čovjek od toga pravi biznis i zaradu (kao učač tih hatmi i sl.), ili čovjek smatra da je riješio svoju dužnost što hodži poturi 50 KM, onda se vara.
A samim time skrnavi svetost Kur'ana i njegovu vrijednost.

Nije problem ni ondje kada čovjek daje čovjeku nagradu, hediju, poklon u vidu nekog odjevnog predmeta, novca ili slično za to što je učio, ali se vraćamo onda na vrijednost nijjeta. Super bi to bilo ako čovjek ima nijjet da ti "pomogne" pa za tebe prouči, a kako ćemo mi znati koje su njegove namjere. Možda on trlja dlanove i samo gleda paru, i kako kažem pravi biznis od toga. Jer kako smo rekli, djela se cijene prema nijjetu. Pa, da Allah sačuva toga, da tvome umrlom ne bude pripisan nijjet dunjalučara koji pravi biznis na Islamu, jer je onaj koji je proučio za njega tako postupio.

Kako veli Husein Čajlaković, nemoj mi davat 100 KM da ti proučim roditelju, daj mi 100 KM da te naučim 28 harfova. Da si ko kolac naučit ću te. :D

Ako već želiš uraditi neki hajr, a nisi u mogućnosti to sam/a izvest zato što ne znaš učiti arapski, savjetujem ti da radiš po pitanju trajne sadake, nekog puta, hajr vode i sl.

Isto ti je i za učenje Kur'ana i za namaze.

A Allah zna najbolje.

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od kenan79 » Uto Jan 08, 2013 10:24 pm

JasminEmira napisao:Selam alejkum
Zanima me da li je ispravno davati nekom novac,da on uci vitar za neku umrlu osobu,i cula da te osobe koje uce za umrle i klanjaju,moli vas da mi pojasnite sta je ispravnije,jer neko uci samo jasin ili samo klanjaju,jer neznam kome da se obratim da mi to objasne,pa ako moze neko da mi da savjet bila bih zahvalan
"to je samo Opomena i Kur´an jasni, da opomene onog ko je živ, i obistini Riječ protiv nevjernika." - (Ja sin; 69-70)

Ovo je jasan dokaz da se Kur'an ne uci umrlima i to jasan ajet u suri koju bošnje danas najvise uce umrlima sto je pogresno, niti se sevab od ucenja moze pokloniti umrlome niti stize do umrlog. Vec sam gore naveo u prethodnom postu kako do umrlih stizu sevabi i poslije njihove smrti, a sto je doslo u vjerodostojnim hadisima. Sve mimo toga nema utemeljenja, tako da se odbacuje. Placanje nekome da uci Kur'an za umrlog nije dozvoljeno.

Iskreno, prvi put cujem za to da neko "uci vitar" i ne znam sta to znaci. Isto tako, prvi put cujem da neko klanja za umrle. To je pogresno i treba tu praksu malo pomalo iskorjenjivati iiz nasih zivota i elhamdulillah bit će kako je Allah odredio.

JasminEmira
pisem pomalo
Postovi: 23
Pridružio se: Pet Jan 04, 2013 8:21 pm

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od JasminEmira » Sre Jan 09, 2013 7:05 am

Selam Alejkum
Sta da ti kazem boze sacuvaj.Ovako ovjde kad kazes da su to novotarije i da to netreba radit odma te svrstaju u vehabije ili vela havle stisnose na dunjaluku koda ce sve nositi sasobom pa nece da plati da se to uradi.Ovdje ima ekipa koja to obavlja.Dalje svaka ta sedmina ceteresnica[navodno znacenje 52 dana tada se kosti od mesa odvajaju tako govore ovdje recemo ti novotari]i mevludi.Znaci te ''ceteresnice,sedmine i mevludi'' se moraju uplatiti u islamsku zajednicu da bih se to obavilo u dzamiji jer je od nedavno zabranjeno obavljanje pokucama.I kada uplatis mimo naseg hodze u dzematu dodze i hodza koga odredi islamska zajednica[to ide ukrug po nekom spisku pa kad koji dodze nared]kad se to obavi na izlazu iz dzamije se dijelila halva i lepina a danas ''ide sok vecinom lokum cokolada kahva'' e sada kad dodze neko imucniji on samo sto nepodjeli [fasunge].Pa brate da te pitam kako biti tu pametan takomi ALLAHA DZ.S.trudim se ucim o nasoj vjeri nasao sam da su to novotarije al kako i sta reci kad to nasa islamska zajednica nalaze ''moras uplatit da se to obavi nesmijes sam na svoju ruku ''znaci znaju sta je i to odobravaju jer se to radi zbog uplate ili sta vec i ma tu jos svega ali toliko.

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Plaćanje za učenje Kur'ana.

Post od kenan79 » Sre Jan 09, 2013 7:28 am

Allahov Poslanik, s.a.v.s. je rekao: "Tako mi Onog u cijoj ruci je moja duša, slijedit ćete običaje onih koji su bili prije vas pedalj po pedalj, podlakticu po podlakticu, korak po korak, kada bi ušli u rupu (bodljorepog) guštera, ušli biste za njima." Rekli su prisutni: "A ko su oni, o Allahov Poslaniče, jesu li oni sljedbenici Knjige?" Rekao je: "Pa ko drugi?!"

Sljedbenici Knjige su krscani i jevreji. Nema nikakve dileme da se ovo danas u mnogome desava i nazalost to je tako vec decenijama. Ali hvala Allahu s.v.t. pa se malo pomalo ove stvari izbacuju iz nasih obicaja. Mnogo stvari smo prihvatili od krscana i jevreja i sad ih prakticiramo kao svoje, a nije od nase vjere. Nazalost u tome prednjaci i vodi sve IZ, ali ce se i to inšaallah promijeniti i vjeruj mijenja se. Tesko je ljude ubijediti da to nije od vjere i onda se desava danas da mnogim vjernicima muslimanima dzenaze, sedmine i cetresnice dodje nesto kao dokazivanje prestiza, a malo ko od nas poznaje praksu Poslanika s.a.v.s., prvi ja, i slabo se drzimo njegovih uputa i kako treba postupati u takvim situacijama. Nema nikakve sedmine, cetresnice, bila ona u organizaciji IZ-e ili samostalno, taj sam cin je preuzet od krscana i treba ga izbaciti iz nasih zivota, jer se time ne cini nikakav ibadet.

Allahov Poslanik s.a.v.s. je rekao: ''Zaista je najiskreniji govor – govor Uzvišenog Allaha, najbolja uputa je uputa Allahovog Poslanika. Najgore stvari su novotarije (u vjeri), svaka novotarija je zabluda, a svaka zabluda vodi u Vatru.'' (Nesai)

Odgovori