Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Pitanja vezana za oblast lijecenje i neobjanjenog putem savremene nauke

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Dzano
Posmatrač
Postovi: 6
Pridružio se: Pon Sep 17, 2012 6:08 pm

Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Dzano » Pet Feb 15, 2013 12:38 am

Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuh

Redovno obavljam namaz i trudim se da budem ustrajan na Allahovom putu. Slijedim Kur'an i sunnet i uzimam vjerodostojne dokaze u vezi islamskih pitanja. Imam neka pitanja koja me dugo muče. Potreban mi je vaš odgovor. Neka vas Allah nagradi.
Kada je u pitanju namaz koji je namjerno izostavljen, većina uleme se slaže da ta osoba neće naklanjati namaz jer je počinila grijeh i treba da se pokaje.

1. Ali kada je u pitanju namaz koji je izostavljen iz opravdanih razloga i kada vjernik nije bio u mogućnosti da klanja zanima me kakav je red u naklanjavanju? Ako sam npr. propustio akšam namaz (iz opravdanih razloga) i došlo je vrijeme jacije namaza, da li ću prvo naklanjati akšam namaz pa klanjati jaciju ili obrnuto?

Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je s ashabima naklanjao propuštene namaze u bici na hendeku prvobitnim redoslijedom. Postoji još jedna predaja o Poslanikovom sallallahu alejhi we selllem naklanjavanju sabah namaza nako što ga je prespavao. Jednom prilikom sam opravdano propustio akšam namaz i došao u džamiju kada je već ezan učio. Klanjao sam jaciju namaz u džematu a nisam klanjao akšam namaz i na nekim stranicama sam našao odgovore da mi taj namaz jacije nije validan.

2. Da li su osnovane tvdnje da mu'min može spajati podne - ikindiju, i akšam -jaciju namaz zajedno jedan poslije drugog ako zna da može npr. klanjati podne namaz, a neće biti u mogućnosti da klanja ikindiju namaz (iz opravdanih razloga) ?

3. Počeo sam da redovno klanjam od 18. godine života. Propustio sam mnogo farz namaza prije toga. Da li mogu da svaki dan naklanjavam te propuštene farzove iz djetinstva ili da ovako nastavim klanjati, jer nafile namazi (sunneti, kijamul lejl, tehijjetul mesdžid, duha namaz itd.) popunjavaju propuštene farzove. Da li uopšte naklanjavanje propuštenih namaza iz djetinstva ima ikakve osnove u sunnetu? Da li je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem ili ashabi naklanjavali propuštene namaze iz rane mladosti ? Da li postoji dokaz za to ?

Unaprijed hvala

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od kenan79 » Pet Feb 15, 2013 7:15 am

Dzano napisao:Esselamu alejkum we rahmetullahi we berekatuh

Redovno obavljam namaz i trudim se da budem ustrajan na Allahovom putu. Slijedim Kur'an i sunnet i uzimam vjerodostojne dokaze u vezi islamskih pitanja. Imam neka pitanja koja me dugo muče. Potreban mi je vaš odgovor. Neka vas Allah nagradi.
Kada je u pitanju namaz koji je namjerno izostavljen, većina uleme se slaže da ta osoba neće naklanjati namaz jer je počinila grijeh i treba da se pokaje.

1. Ali kada je u pitanju namaz koji je izostavljen iz opravdanih razloga i kada vjernik nije bio u mogućnosti da klanja zanima me kakav je red u naklanjavanju? Ako sam npr. propustio akšam namaz (iz opravdanih razloga) i došlo je vrijeme jacije namaza, da li ću prvo naklanjati akšam namaz pa klanjati jaciju ili obrnuto?

Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je s ashabima naklanjao propuštene namaze u bici na hendeku prvobitnim redoslijedom. Postoji još jedna predaja o Poslanikovom sallallahu alejhi we selllem naklanjavanju sabah namaza nako što ga je prespavao. Jednom prilikom sam opravdano propustio akšam namaz i došao u džamiju kada je već ezan učio. Klanjao sam jaciju namaz u džematu a nisam klanjao akšam namaz i na nekim stranicama sam našao odgovore da mi taj namaz jacije nije validan.
We alejkumusselam we rahmetullahi we berekatuh
Naklanjavanje opravdano izostavljenih namaza je pitanje koje ima dosta podpitanja i dosta odgovora. Ovo sto si naveo konkretno za jaciju i aksam moze biti da ne moras postovati redoslijed, a moze biti i da moras. To zavisi od vremena kad si dosao u dzamiju. Ako si dosao u dzamiju prije ezana, u toku ezana ili na kraju ezana i znas da imas vremena da do jacijskog farza klanjas propusteni aksam, onda ti je to obaveza da klanjas tako. Inace, pravilo je da se postuje redoslijed naklanjavanja. Medjutim, ako si ti dosao u dzamiju a vec se uci ikamet, ili su vec ljudi zanijjetili, ti s njima klanjas jaciju, a nakon jacije klanjas aksam. Allah s.v.t. najbolje zna, ali trebas ipak nekog ucenog pitati o tvom namazu. Ti, kako sam shvatio, si ipak dosao u vrijeme kad je ezan ucen, i imao si vremena do jacijskog farza klanjati. Naravno da ne klanjas sunnete prije, koje svakako Poslanik s.a.v.s. nije nikada klanjao, nego klanjas propusteni farz namaz.
2. Da li su osnovane tvdnje da mu'min može spajati podne - ikindiju, i akšam -jaciju namaz zajedno jedan poslije drugog ako zna da može npr. klanjati podne namaz, a neće biti u mogućnosti da klanja ikindiju namaz (iz opravdanih razloga)?
Spajanje namaza je dozvoljeno u odredjenim situacijam, kao sto je put ili neka vremenska neprilika. Koji je to unaprijed poznati opravdani razlog da bi te sprijecio u obavljanju namaza?
3. Počeo sam da redovno klanjam od 18. godine života. Propustio sam mnogo farz namaza prije toga. Da li mogu da svaki dan naklanjavam te propuštene farzove iz djetinstva ili da ovako nastavim klanjati, jer nafile namazi (sunneti, kijamul lejl, tehijjetul mesdžid, duha namaz itd.) popunjavaju propuštene farzove. Da li uopšte naklanjavanje propuštenih namaza iz djetinstva ima ikakve osnove u sunnetu? Da li je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem ili ashabi naklanjavali propuštene namaze iz rane mladosti ? Da li postoji dokaz za to ?

Unaprijed hvala
Citao sam slicna pitanja i odgovore i u sustini ti nisi duzan da te namaze naklanjavas. Kad budemo odgovarali na sudnjem danu, pa kad ne budemo imali dovoljno farz namaza, Allah s.v.t. ce gledati u nase nafile i nafilama nadomjestiti farz namaze. Ono sto si radio u neznanju, dzahilijjetu, kao i vecina nas, ne stvara obavezu naklanjavanja, jer bi ti za vrijeme od 11 pa do 18 godine morao nadoknaditi hiljade namaza, pa ti onda ostane da narednih nekoliko godina samo naklanjavas namaze, nista drugo ne radis. Allah s.v.t. najbolje zna, ali brate klanjaj sto vise nafila namaza, duha i kijamu-llejl, pa i ostalih nafila.

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Haris » Pet Feb 15, 2013 1:30 pm

U osnovi, bolje je klanjati nego ne klanjati, pa se ti potrudi ispuni što možeš i kako možeš, a Allah prašta i Samilostan je.

Dzano
Posmatrač
Postovi: 6
Pridružio se: Pon Sep 17, 2012 6:08 pm

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Dzano » Pet Feb 15, 2013 5:27 pm

Hvala vam braćo na odgovorima. Hvala brate Kenane. Hvala Bratu Harisu koji mi je davao odgovore od nekih pitanja koja sam ranije postavljao.
Ja sam došao na jaciju namaz kada je učio ezan i za to vrijeme dok su džematlije klanjali " 4 rekata sunneta jacije " (kojih ustvari nema), ja sam uzimao abdest tako da nisam stigao. Ubuduće, prvo ću naklanjati namaz koji sam opravdano pripustio, a zatim redovni namaz. Također, trudit ću se da klanjam što više nafila namaza.
:D Esselamu alejkum

Bure
Mlađi član
Postovi: 76
Pridružio se: Sub Jun 18, 2011 10:01 am

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Bure » Sub Feb 16, 2013 8:28 pm

Evo na ova dva linka je veoma dobro i upotrebno predavanje o namazu sa strane Dr. Zakir Naik-a. U drugom djelu, gdje vecinoma odgovara na pitanja iz publike ces isto naci pitanje i odgovor u vezi naklanjavanja namaza odnosno sta moras uraditi ako nemozes klanjati u namazko vrjeme.

Znaci najveci problem se nalazi u tome, da ljudi "nemogu" klanjati podne i ikndiju na vrjeme najvise zbog posla. Dr. Zakir Naik predlaze, da je potrebno najrpije popricati sa svojim sefom dali mozes koristiti svojih 10 min. pavze da klanjas na vrjeme, ako na to tvoj sef ne pristane mu moras ponuditi sljedecu opciju, tako da ces ostati raditi jos pola sata nakon izteka radnog vremena bez trazenja naplate. Ako i na to ne pristane onda moras mjenjati poso.

Znaci, ja se slazem sa time ali me interesuje sljedece. Znaci sada da postupis tako i da trazis zamjenu posla, svi znamo da se je sada potrebno drzati nekih rokova kada das odkaz i da to neide sa danas na sutra. Recimo da taj rok traje mjesec ili mozda vise, dali ti je onda dozvoljeno naklanjavati? Ja da bi imo mogucnost bi samo jos to pitao Dr. Zakir Naika. Isto takodjer nije vise ni tako lahko naci posao u danasnje vrjeme. Ali onda ima i druge istine, ako cvrsto vjerujes i molis dragog Allaha, da ti pomogne naci poso i ti to olaksa, onda se uvjek nadje pravi put.


PREDAVANJE DR. ZAKIR NAIK-a O NAMAZU:

1. Dio: http://www.youtube.com/watch?v=xkdWJXcHkRY

2. Dio: http://www.youtube.com/watch?v=NR61FJETNf4

Bure
Mlađi član
Postovi: 76
Pridružio se: Sub Jun 18, 2011 10:01 am

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Bure » Sub Feb 16, 2013 8:42 pm

A evo sada imam jos jedno pitanje, ako mi ko moze odgovoriti na to. Znaci takodjer u vezi naklanjavanja namaza.

U vjeronaucnom udzbeniku TA´LIMU-L-ISLAM avtora Redzepa Muminhodzica kojeg je izdavac Rijaset ISlamske zajednice u Bosni i Hercegovini - Izdavcki centar EL-KALEM
na stranici 109 do 111 ima opisano Naklanjavanje izostavljenih namaza, ako ja pravilno razumijem pise, da se izostavljene namaze moze naklanjati, tako da najrpije naklanjamo izostavljene namaze, pa tek onda klanjamo redovni namaz. Pri tome moramo samo drukcije zanijjetiti, I takodjer je potrebno naklanjati samo farzove.

Pitanje sada glasi, zasto u nekim knjigama, udzbenikima pise ovako a negdje opet drugacije, ja toga nemogu razumjeti. Uvjek toliko razlicitih stavova. Kako znati koje knjige su ispravne? Jel to po tome ko je izdavac ili kako drugacije?


Takodjer u linkovima koje sam stavijo u prosloj objavi, Dr. Zakir Naik preporucje knjigu: A GUIDE TO PRAYER IN ISLAM (http://d1.islamhouse.com/data/en/ih_boo ... _Islam.pdf) od avtora M.Abdul Karim Saqiba, za koju on i mnogi drugi ucenjaci smatraju da je jedna najboljih knjiga za ucenje klanjanja namaza. Takodjer u tome predavanju spominje jos jednu knjigu, koja opisuje skoro svaki detalj u namazu ali sada neznam tacnog naslova, ali sve to mozeti naci u tome predavanju.

kenan79
Stari član
Postovi: 305
Pridružio se: Ned Avg 22, 2010 11:22 am

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od kenan79 » Sub Feb 16, 2013 11:20 pm

Sto se tice Ta'limul islama, da procitas dijelove oko propisa namaza, naklanjavanja i klanjanja namaza, dovoljno ti je da to uzmes.
To sto se knjiga razlikuje od knjige, u nacin klanjanja namaza, odn. sto jedan autor kaze ovako, drugi onako, je dokaz da postoji vise predaja od Poslanika s.a.v.s. na osnovu kojih su autori tih djela pisali djela, smatrali ih vjerodostojnijim od drugih i tome slicno. Zato imamo danas mezhebe, jer npr. Ebu Hanife je imao u svoje dobra hadise do kojih je dosao u trazenju znanja i na osnovu njih iznosio propise i na osnovu tih hadisa se zna i nacin klanjanja namaza prenesen od Poslanika s.a.v.s. Drugi ucenjaci su uzimali druge predaje i td, da ne idem previse u detalje.

Ti svaki namaz koji klanjas ili naklanjavas MORAS nijjetiti i nijjet se mora odnositi samo i iskljucivo na taj namaz, ali samo i iskljucivo srcem, jer rijecima nijjetiti nije ispravno jer tako niti Poslanik s.a.v.s. niti ashabi nisu radili, pa ne bismo ni mi trebali. Tacno je 100% to sto pise u Ta'limul islamu, ali postoje odredjeni preduvjeti, a o tome sam vec govorio.

Kako znati koje su knjige ispravne, a koje ne? Najbolje prvo pogledati autora, pa cak i izdavacku kucu. Ako je autor neki anonimus, ili poznati šiija, od njih ne citaj ni da ti daju uputstvo za upotrebu cetkice za zube. Ovo se isto odnosi i na izdavace, ako je izdavac tzv Institut ibn Sina, ne citaj, makar bila samo 2 slova. Ako ne znas dovoljno, pitaj ljude. Nacin na koji neko pise knjige je veoma bitan. Recimo, neki autor ti kaze da je propis naklanjavanja namaza takav i takav, ali ne navede dokaz u vidu hadisa, niti navede ocjenu vjerodostojnosti niti imena muhaddisa koji su i kako ocijenili odredjeni hadis, niti navede djela u kojima se taj hadis moze naci, onda mozes tu knjigu smatrati sumnjivom. Kad je u pitanju gore navedena knjiga, ona je pisana za djecu u mektebu i nije bas potrebno da se djeca time zamaraju, nego da nauce propis.

Evo ti knjiga u kojem je do u detalje opisan namaz Poslanika s.a.v.s., abdest i zikr poslije namaza. Mislim da ti je ovo dovoljno.
https://docs.google.com/file/d/0B2jMSzE ... sp=sharing

Bure
Mlađi član
Postovi: 76
Pridružio se: Sub Jun 18, 2011 10:01 am

Re: Pitanje u vezi naklanjavanja namaza

Post od Bure » Ned Feb 17, 2013 5:30 am

Puno ti hvala brate Kenane. Nista prvo moram procitavti ovu knjigu pa cu se onda kasnije opet javiti sa pitanjima :D

Ali ovdje sve na prvi pogledat izgleda odlicno, sve fino detaljno objasnjeno. To sam i trazijo :D

Odgovori