Tumacenje 102 ajeta- Al Baqara

Pitanja vezana za oblast lijecenje i neobjanjenog putem savremene nauke

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Nihad
Mlađi član
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 10:10 pm
Lokacija: Dunjaluk
Kontakt:

Tumacenje 102 ajeta- Al Baqara

Post od Nihad » Pet Apr 15, 2005 10:18 pm

Esselamu Alejkum.

Pitanje za Brata Enesa i Abu.....a i ostala braca i sestre mogu dati odgovor ako znaju Insallah.

Zelio bih znati o kome se govori u 102 ajeteu,jesuli Meleci poducavali sihru ili su to bili Shejtani.U tefsiru stoji da su Sejtani poducavali Sihru i da to nisu bili meleci Harut i Marut.Medzutim u Kuranu tako bar razumijem da su Meleci bili nadahnuti toj moci i da su ucili ljude sihru ali su rekli da je to zabranjeno......da nedulijim zamolio bih nekoga koje malo strucniji u ovome da pojasni...da vas Allah nagradi Dzenetom.

Nihad
Mlađi član
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 10:10 pm
Lokacija: Dunjaluk
Kontakt:

Post od Nihad » Sre Apr 20, 2005 11:39 pm

Esselamu Alejkum.

SubhanAllah gdje su ovi uceni ,vec para dana stoji pitanje niko se nejavlja.Abu....jeli to nevidis pitanje ili nezeli niko dati odgovor pa bi i izbrisao pitanje....JazakAllah hajr

Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Post od Senad » Čet Apr 21, 2005 8:10 am

Nihad napisao:Esselamu Alejkum.

SubhanAllah gdje su ovi uceni ,vec para dana stoji pitanje niko se nejavlja.Abu....jeli to nevidis pitanje ili nezeli niko dati odgovor pa bi i izbrisao pitanje....JazakAllah hajr
Esselamu alejkum!

Sabura ,,,,,nebrisi nista neka stoji . Neko će već dat odgovor. I ja sam čitao isto to sto ti navodis i svako ko dolazi na forum prepričat će ti to isto sto si pročitao. Najvažnije je u svemo tome kako ti to svatas misljenja sam da je to tvoje razmišljanje ispravno, a Allah s.w.t najbolje zna, i ja to tako razumijem kada čitam, ja taj ajet znam napamet na bosanskom i stalno ga ponavljam . Pokusaj da naučis na bosanski i ponavljaj i vdjet ćes da će prestat to dvoumljenje oko toga ,
...U AJETU STOJI.........A NJIH DVOJICA NISU NIKOGA UČILI DOK MU NEBI REKLI MI SAMO ISKUSAVAMO A TI NEBUDI NEVJERNIK.......... Allah s.w.t je tako odredio kao i mnoga druga iskusenja
Sejtani rade svoje...postavlja ti pitanje koje izaziva sumnju ......kao i mnoga druga pitanja............koja nam prolaze kroz glavu.........

Mislim da nema niko ga ko će reći 100 % da su bili sejtani sve se svodi napretpostavke ..........mozda ipak grijesim........

I LJUDI SU OD NJIH DVOJICE UČILI KAKO ĆE MUŽA OD ŽENE RASTAVITI ALI NISU MOGLI TIME NIKOME BEZ ALLAHOVE VOLJE NAUDITI

Ovo danas sto neki ljudi uče TO SEJTANI siguran sam rade.......traže svoje pristaše, zvode ljude.

Allah najbolje zna

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Apr 23, 2005 8:00 pm

Bismillahi ar-Rahmani ar-Rahim

Es-Selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Jedino ko ti moze pomoci da nadzes odgovor na tvoje pitanje jesu knjige poznatih i ucenih mufesira..

Evo tefsira iz skracene verzije od Ibni Kesira:

"Oni se povode za onim sto su sejtani o Sulejmanovoj vladavini kazivali. A Sulejman nije bio nevjernik, nego su nevjernici sejtani koji ljude uce vradzbini u Babilonu, Haruta i Maruta a to nije objavljeno dvojici meleka. Njih dvojica nikoga nisu ucili dok mu ne bi rekli: 'Mi samo iskusavamo, a ti nemoj biti nevjernik!' I ljudi su od njih dvojice ucili kako ce muza od zene rastaviti, ali oni nisu mogli nikome bez Allahove volje nauditi. Ucili su ono sto ce im nauditi i od cega koristi nece imati, iako su znali da onaj ko to sebi pribavi, na drugome svijetu nikakve srece nece imati. A doista je jadno ono za sto su se prodali, kada bi samo oni to znali." /102/ "A da oni vjeruju i boje se, nagrada od Allaha bi im bila bolja, kada bi samo znali!"/103/
...
"Oni se povode za onim sto su sejtani o Sulejmanovoj vladavini kazivali. A Sulejman nije bio nevjernik, nego su nevjernici sejtani koji ljude uce vradzbini..." Es-Suddi kaze: - Sejtani su se penjali na nebo da bi prisluskivali govor pa su slusali rijeci meleka u vezi sa smrti, gajbom(nevidljivim) ili naredbe, pa bi zatim dolazili gatarima da ih o tome izvijeste. Gatari su to kazivali ljudima, koji bi potom vidjeli da je tako kako su ovi kazali. Kada bi gatari stekli njihovo povjerenje, onda bi im lagali ubacujuci u to nesto drugo, odnosno uz svaku rijec dodavali bi sedamdeset novih. To su ljudi zapisivali u knjige, a medju sinovima Israilovim rasirilo se da dzini poznaju nevidljivo (gajb). Nakon toga, poslan je ljudima kao poslanik Sulejman, sakupio je te knjige, stavio ih u jedan sanduk i zakopao ispod svog prijestolja, pa se nijedan od sejtana nije mogao pribliziti ovoj stolici a da ne bude spaljen. On je rekao: "Svakome za koga cujem da govori kako sejtani znaju nevidljivo (gajb), glavu cu odrezati!" Kada je Sulejman, a.s., umro i kada je nestalo ucenjaka koji su to znali, te dosli njihovi nasljednici, sejtan je uzeo ljudski lik, zatim je dosao jednoj skupini sinova Israilovih i rekao im: "Hocete li da vas upoznam s riznicom koju nikada necete moci iscrpiti?" Oni su rekli: "Da", a on im je kazao: "Kopajte ispod prijestolja!" Zatim je otisao s njima, pokazao im mjesto i stao pored njega. Oni su rekli: "Priblizi se!", a on im je odgovorio: "Ne, ali cu biti ovdje uz vas, pa ako to ne nadjete, ubijte me!" Oni su kopali i nasli su te knjige. Kada su ih izvadili, sejtan je rekao: "Sulejman je ovom vradzbinom upravljao ljudima, sejtanima i pticama.' A zatim je poletio i nestao. U narodu se tako prosirilo da je Sulejman bio vrac, a sinovi Israilovi su uzeli te knjige. Kada je dosao Muhammed, a.s. oni su mu se tim knjigama suprotstavili. Zato Allah Uzviseni kaze:
"A Sulejman nije bio nevjernik, nego su nevjernici sejtani." Ibn-ebi-Hatim, s lancem prenosilaca od Seida ibn Dzubejra, prenosi od Ibn-Abbasa da je rekao: - Pisar (vezir) Sulejmanov bio je Asaf i on je znao Najuzvisenije ime. On je sve pisao po naredbi Sulejmanovoj, a zatim zakopavao pod njegovo prijestolje. Kada je Sulejman umro, to su sejtani povadili, a zatim izmedju svaka dva reda upisali po jednu caroliju i nevjerstvo (kufr) govoreci: "Evo sta je Sulejman radio s ovim." Zatim on ka`e: "Neuki ljudi su ga zato proglasili nevjernikom proklinju}i ga, dok su u~e ni to mirno posmatrali." Tako je ostalo da ga neuki ljudi proklinju, pa je Allah Uzviseni objavio Muhammedu a.s. ajet:

"Oni se povode za onim sto su sejtani o Sulejmanovoj vladavini kazivali. A Sulejman nije bio nevjernik, nego su nevjernici sejtani, koji ljude uce vradzbini..." U tom smislu mnogi su iznijeli misljenja koja su bliska ovome i u njima nema proturjecja za razumne i pametne ljude. A Allah upucuje! Sustina je tih misljenja u tome da su zidovi kojima je data Knjiga, nakon sto su napustili ono sto im je dano i suprotstavili se Allahovom poslaniku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, poceli slijediti ono sto su im govorili sejtani, odnosno ono sto su sejtani prenosili, saopcavali i isticali o kralju Sulejmanu (Salomonu). Glagol / "uci, cita, govori" ovdje je prelazan sa prijedlogom /"na, prema", sto implicira znacenje "laze", jer su to "ucenja i rijeci" sejtana, koje nisu nista drugo do lazi!

"u Babilonu, Haruta i Maruta, a to nije objavljeno dvojici meleka. Njih dvojica nikoga nisu ucili dok mu ne bi rekli: 'Mi samo iskusavamo, a ti nemoj biti nevjernik!' I ljudi su od njih dvojice ucili kako ce muza od zene rastaviti."

Naime, zidovi su smatrali da su Dzebrail i Mikail, a.s. donijeli vradzbine Sulejmanu, a.s. pa zato Allah Uzviseni pokazuje da to nije istina, saopcavajuci Svom vjerovjesniku Muhammedu, a.s., da oni nisu donijeli vradzbine i da je Sulejman, a.s., cist od vradzbina koje mu pripisuju. On im saopcava da su vradzbine djelo sejtana koji ljude tome poucavaju u Babilonu, te da su oni koji ih poucavaju tome dva covjeka po imenu Harut i Marut. Prema tome, rijecca u rijecima:
"a to nije objavljeno dvojici meleka" negativna je, a ne odnosna u zna~enju "koji".
El-Kurtubi kaze: - Ovdje je rijecca negativna, a vezana je za rijeci "Sulejman nije bio nevjernik", nakon kojih slijede rijeci:

"nego su nevjernici sejtani koji ljude uce vradzbini, a nije objavljeno ni dvojici meleka...", buduci da su zidovi smatrali da su to donijeli Dzebrail i Mikail, sto Allah Uzviseni pokazuje neistinitim, pa rijeci:"Harutu i Marutu", navodi kao apozicija (zamjena) za sejtana." On kaze: "To je ispravno iz dva razloga: ili zato sto se plural navodi za dvojinu kao u rijecima:'A ako bude imao brace', (4:11), ili zato sto su njih dvojica imali sljedbenike, odnosno navode se medju sejtanima zbog njihove neposlusnosti." To znaci: sejtani poucavaju ljude u Babilonu vradzbinama i to Haruta i Maruta, a zatim dodaje: "ovo je najvjerovatnije i najispravnije znacenje ajeta" ne obaziruci se na druga znacenja!
Ibn-Dzerir s lancem prenosilaca preko El-Avfija, prenosi od Ibn-Abbasa:"...a nije objavljeno ni dvojici meleka u Babilonu", "znaci da nisu objavljene vradzbine" U lancu IbnDzerira od Rebi' ibn Enesa prenosi se:
"a nije objavljeno ni dvojici meleka", tj. Allah nije njima dvojici objavio vradzbine. Ibn Dzerir kaze: 'Ajet se tumaci na ovaj nacin :
"Oni se povode za onim sto su sejtani o Sulejmanovoj vladavini kazivali", tj. za vradzbinama. Sulejman nije bio nevjernik, a ni Allah nije objavio vradzbine dvojici meleka, nego su sejtani bili nevjernici i pou~avali su u Babilonu ljude, Haruta i Maruta, vradzbinama. Rijeci "u Babilonu, Haruta i Maruta" ovdje su navedene na kraju, iako imaju znacenje kao da su navedene na pocetku.

Postoje, takodjer, i druga misljenja, kao sto su:
- sa "kesrom" na "lamu" cime rijec dobija znacenje "kralj", pa bi znacilo da se to odnosi na dvojicu kraljeva, Davuda i Sulejmana, a.s., tj. pod pretpostavkom da je rijecca " ovdje negativna, pa bi to znacilo: "da Allah Uzviseni nije objavio vradzbine niti poucio tome dvojicu kraljeva, Davuda i Sulejmana",
- da su Harut i Marut dva istaknuta dzina (dva plemena), odnosno, da su ta dva covjeka, jedan po imenu Harut, a drugi po imenu Marut, bili ustvari predstavnici ljudi. Ispravnije je, medjutim, da su Harut i Marut, kao sto navodi Kurtubi, zamjena (apozicija) za sejtane, jer to je, kao sto on kaze, najvjerovatnije i najispravnije znacenje ajeta, ne obaziruci se na druge, - da su dva meleka. U vezi s tim navodi se prica o Veneri i dva meleka, Harutu i Marutu. Prenosioci ove price smatraju da su Harut i Marut dva meleka, koje je Allah spustio s neba davsi im strast ljudsku, zatim je pred njih stavio neku izuzetno lijepu zenu, koju su oni pokusali zavesti. Ona im je odgovorila da ce pristati pod uvjetom da sirk ucine (Allahu suparnika pridruze), sto su oni odbili..Zatim je ponovo dosla pred njih uvjetujuci tada da nekoga ubiju, sto su oni odbili. Zatim je dosla i treci put, pa su je ponovo pokusali zavesti, a ona ih je stavila pred izbor: ili da sirk ucine (prihvate nesto uz Allaha za bozanstvo) ili da nekoga ubiju, ili da popiju casu vina. Oni su izabrali najmanje od tri zla (grijeha), vino, pa su popili casu. Nakon toga, vino je odigralo svoju ulogu, pa su pocinili sirk, ubili covjeka, a potom pocinili preljub! Kada su se otrijeznili, zena im je saopcila sta su ucinili pod utjecajem vina, nakon cega su se oni gorko pokajali..Pozeljeli su da se vrate na nebo, ali nisu mogli. Osjecali su svu gnusnost zlodjela koja su pocinili. Allah ih je potom stavio pred izbor: da odaberu kaznu na ovome ili na drugome svijetu, Oni su odabrali ovosvjetsku privremenu umjesto onosvjetske vjecne kazne. Zena ih je tada upitala da li znaju rijec uz zije se izgovaranje mogu popeti na nebo ili sici s njega, i oni su joj kazali tu rijec. Ona je to izgovorila i odletjela na nebo. Tamo se, medjutim, pretvorila u zvijezdu...!!! To je bila Venera..!!!

Ova prica ima oko dvadeset predanja, ali nijedna od njih i pored brojnosti ne veze se za Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Mnogi znalci hadisa, hafizi i komentatori Kur'ana ovu pricu odbacuju, a razlog je tome sto ona u cijelosti pripada izvijescima Izraelicana, jer ne postoji sahih (vjerodostojno predanje) s lancem vezanim direktno za Iskrenog i casnog, koji ne govori po svom hiru..Iz sadrzaja Kur'ana moze se vidjeti osnovni smisao price bez detalja i objasnjenja, a mi vjerujemo u ono sto stoji u Kur'anu, jer Allah najbolje zna sto stvarno Njemu pristoji, a sto ne pristoji ni Njemu ni Njegovim melecima.

- Njih dvojica nikoga nisu u~ili dok mu ne bi rekli: "Mi samo iskusavamo, a ti nemoj biti nevjernik!" Ebu-Dzafer er-Razi, s lancem prenosilaca, prenosi od Ibn-Abbasa da je rekao: - Kada bi im dosao neko ko zeli sihr (caroliju), oni bi ga sprijecili govoreci mu: "Mi smo samo iskusenje, pa ne budi nevjernik, jer su znali sta je dobro, sta zlo, sta je nevjerstvo, a sta iman, a znali su i da je sihr izraz nevjerstva." Zatim kaze: - Kada bi njima covjek dosao, oni bi mu rekli da dodje na to i to mjesto, a kada bi dosao, ugledao bi sejtana, koji bi ga poucio. Iz njega bi izislo svjetlo koje bi vidio kako sija na nebu, pa bi rekao: "Tesko meni, sta uradih!" Es-Suddi kaze: - Kada bi im dosao neki covjek sa zeljom da ga pouce sihru, oni bi ga savjetovali govoreci: "Ne budi nevjernik, jer mi smo samo iskusenje...!", a kada ne bi odustao, rekli bi mu: "Otidji do onog pepela i pomokri se na njega!" Kada bi to ucinio, iz njega bi bljesnulo svjetlo imana do neba, zatim bi se pojavilo nesto crno poput dima sto bi nestalo na nebu. To je bio iman. Zatim bi se ponovo pojavilo nesto tako i to bi doslo do njegovih usiju i do svega drugog. To je bila Allahova srdzba. Kada bi im to saopcio, oni bi ga poucili caroliji. To je smisao rijeci Allaha Uzvisenog:

"Mi samo iskusavamo, a ti nemoj biti ne -vjernik!", te rijeci :
"I ljudi su od njih dvojice ucili kako ce muza od zene rastaviti." Tako bi ljudi od Haruta i Maruta naucili caroliju upustajuci se u pokudjena djela i iduci cak dotle da rastavljaju muzeve od zena, bez obzira na njihovu vezanost i bliskost. To je djelo sejtansko, kao sto prenosi Muslim u svom Sahihu od Dzabir ibn Abdullaha, r.a. koji navodi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: /97/ - Sejtan svoj prijesto postavlja na vodi, a zatim salje svoje izaslanike ljudima. Onaj ko je svojim polozajem njemu najblizi, taj predstavlja najvece iskusenje. Tada neki od njih dolaze i govore: "Bio sam s jednim covjekom, pa kada sam ga napustio, on govori to i to..." Iblis tada kaze: "Ne, nista nisi ucinio!" Zatim drugi dolazi, pa kaze: "Nisam ga napustio dok ga nisam rastavio od njegove porodice!" On ga tada priblizi sebi i kaze mu: "Da, tako treba!" Uzrok rastavljanja muza od zene u tom je slucaju samo prividjenje covjeku ili zeni, kojim im se prikazuju ruzan lik ili postupci druge osobe, ili nesto drugo sto moze dovesti do rastave!
"...ali oni nisu mogli nikome bez Allahove volje nauditi" Sufjan es-Sevri kaze: "Osim Bozijom odredbom" Hasan al-Basri to tumaci ovako: "Da, ko zeli, Allah im da vlast nad njim, a ko ne zeli i ne da."
Zatim: "Ucili su ono sto ce im nauditi i od cega koristi nece imati", tj. sto ce im nanijeti stetu u vjeri, a nece donijeti korist ravnu toj steti,
"iako su znali da onaj ko to sebi pribavi, na drugom svijetu nikakve srece nece imati" Dakle, zidovi koji su uzeli caroliju umjesto da slijede Poslanika, salallahu alejhi ve sellem, znali su da - onaj ko to bude cinio - na drugome svijetu nece imati nikakve srece, odnosno, nikakvog dobitka. To navode Ibn-Abbas, Mudzahid i Es-Suddi.
"A doista je jadno ono za {to su se prodali, kada bi samo oni to znali." /102/ "A da oni vjeruju i boje se, nagrada od Allaha bi im bila bolja, kada bi samo znali!" /103/ Uzviseni kaze: Kada bi oni znali {ta im je savjetovano, vidjeli bi da je doista jadna zamjena za vjeru carolija koju su uzeli umjesto da vjeruju i slijede Poslanika! Jer da oni vjeruju u Allaha, Njegovog poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, i ranije Njegove poslanike, te da se cuvaju zabrana Allahovih, oni bi od Allaha dobili nagradu, sto bi im bilo bolje od onoga sto su sebi odabrali i sa zadovoljstvom prihvatili. A rijeci:
"A da oni vjeruju u Allaha i boje se" potvrdjuju nevjerstvo carobnjaka (vraceva)Omer ibnul-Hattab, r.a. pisao je "da ubiju svakog carobnjaka, bio muskarac ili zena", pa to navodi i El-
-Buhari u svom Sahihu. Desilo se, takodjer, da jedna sluskinja zacara Hafsu, majku Vjernika, r.a., pa je ona naredila da bude ubijena. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je: /98/ "Kazna za carobnjaka jeste pogubljenje macem." To prenosi Et-Tirmizi, a navodi i Et-Taberani u drugom predanju od Dzunduba i direktno od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem carolija se ne moze odstraniti slicnim (carolijom), nego je najkorisnije kao sto Allah objavljuje Svom Poslaniku da se to odstrani surama "El-Mu'awizeteyn" (Al-Feleq i En-Nas), jer i u hadisu stoji: /99/ "Oni koji se hoce od toga zastititi, ne mogu to ciniti nicim kao ovim dvjema surama", zatim ucenjem "Ajetul-Kursije", jer i ona odstranjuje {ejtana.
Carolija (sihr) stvarno postoji, iako to neki poput mutezilita i nekih drugih odbacuju. carolija je cin nevjerovanja (kufr) kao sto je cin nevjerovanja i poucavanje caroliji, pa su i vrac i onaj koji tome poucava nevjernici. Medju ucenjacima postoje razilazenja u pogledu davanja mogucnosti trazenja pokajanja od toga, pa neki smatraju da je potrebno da se pozovu na pokajanje, a ako odbiju - da se ubiju, dok drugi smatraju da nema potrebe za pokajanjem, nego ih valja obavezno pogubitiTo je zasnovano na rijecima Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem: "Kazna za vraca jeste pogubljenje macem", sto je ucinila i Hafsa, r.a., sa svojom sluskinjom koja ju je opcarala. Ona je naredila da bude pogubljena, sto je i ucinjeno. Nigdje se ne spominje da je prije toga trazeno da se pokaje. Isto je i u slucaju pisma Omera ibn Hattaba, r.a., koji je pisao svojim namjesnicima "da pogube svakog carobnjaka."
Ima vise vrsta sihra i svi su zli jer se obavljaju uz trazenje pomoci od sejtana ili uz caranje, zapise, hamajlije, lijekove ili paru (dim), sto je lose. Allah to najbolje zna!

Nihad
Mlađi član
Postovi: 109
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 10:10 pm
Lokacija: Dunjaluk
Kontakt:

Post od Nihad » Sub Feb 10, 2007 5:40 am

--------------------------------------------------------------------------------

Bismillahi ar-Rahmani ar-Rahim

Es-Selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Odgovori