selam svima
ima ljudi koji su skloni da upotrebljavaju crvenu boju.pored toga oni preporucuju tamne nijanse.ne bih odugovlacio ali ipak ja mislim da oni imaju velikih problema,oni o ovome nemaju pojma.mislim da vise crvenoj su skloni oni koji ne vjeruju nego oni koji barem malo vjerovali.Ako sam nesto pogrijesio neka me ispravi!
npr.boje koje ja volim su prirodnog porijekla kao npr.prioritet broj 1 je: BIJELOnakon bjele
PLAVO al volim i
RUZICASTE boje-nemam pojma dali ova boja ima neke veze sa crvenom. volim i
ZELENO svijetle boje,takodzer volim i
ZUTO al volim i neke tamne boje kao na primjer
KAFENO al svijetle boje.
Očekujem izkustva i komentare na ovu temu
selam aelikum
CRVENA BOJA
Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin
-
- Mlađi član
- Postovi: 116
- Pridružio se: Pon Sep 12, 2005 4:28 pm
- Lokacija: Kosovo,u Svedskoj
- Kontakt:
Nošenje crvene odjeće
Pitanje: Da li je dozvoljeno muškarcu oblačiti crvenu odjeću? Interesuje me to jer sam čuo neke kako govore da je zabranjeno. Šta mi vi možete reći o tome? Allah vam dao najljepšu nagradu za uloženi trud!
Odgovor: Veliki islamski učenjak Ahmed ibn Ali ibn Hadžer el-Askalani (umro 852. h.g.), u svom kapitalnom djelu ''Fethul-Bari'', spominje sedam mišljenja islamskih učenjaka u vezi sa oblačenjem i korištenjem crvene boje: prvo, uopćena dozvola; drugo, uopćena zabrana; treće, pokuđenost jarke crvene boje, a dozvola blago crvene boje; četvrto, pokuđenost crvene boje u svrhu ukrašavanja, a dozvola njene upotrebe u kući i u bezvrijedne svrhe; dozvola upotrebe crvene odjeće ako je tkanina od koje je sačinjena obojena prije tkanja, a nakon tkanja je zabranjeno; šesto, zabranjena je crvena boja pomiješana sa žutom, a dozvoljena je ako je pomiješana sa nekom drugom bojom; i sedmo, zabranjena je odjeća potpuno obojena u crveno, dok odjeća koja ima i crvene i druge boje nije zabranjena.'' (''Fethul-Bari'', 10/305., 306.) Sedam spomenutih mišljenja možemo pojednostaviti i formulisati kao tri mišljenja: opću i ograničenu dozvolu, opću i ograničenu zabranu, i opću i ograničenu pokuđenost.
Argumenti koji se koriste za opću zabranu su:
a) Riječi Beraa ibn Aziba, radijallahu anhu: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam je zabranio sedam stvari: ...zabranio nam je ''mejasirul-hamrâ'' (male crvene prostirke koje se stavljaju na jahalicu za udobnije sjedenje). (Buharija, 5849., Muslim, 2066.)
b) Hadis Abdullaha ibn Amra, radijallahu anhu: ''Pored Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je prošao čovjek koji je na sebi imao dvije crvene haljine. Poselamio je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a on mu nije odgovorio na selam. (Ebu Davud, 4069., Tirmizi, 2807.)
c) Neka žena iz Benu Eseda pripovijeda: ''Jednog dana dok smo bile kod Zejnebe, Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene, i bojile njenu dojeću u crveno, došao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i kada je ugledao crvenu boju naglo se vratio. Zejneb je shvatila o čemu se radi, da on to ne voli, zato je oprala crvenu boju, i poslije toga se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vratio i ušao u kuću.'' (Ebu Davud, 4071., Ibn Ebi Asim u ''Ahadu'', 3096.)
d) Prenosi se od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: ''Šejtan voli crvenu boju! Čuvajte se crvene boje i svake odjeće koja vas čini prepoznatljivim među drugima.'' (Taberani u ''Evsatu'', 7708.) Što se tiče prvog hadisa, on je specifičniji od samog pitanja za koje se koristi, on u krajnjem slučaju upućuje na zabranu upotrebe crvene boje na jahalicama, a ne dotiče se njene upotrebe u drugim svrhama. U lancu drugog hadisa se nalazi Ebu Jahja el-Kattat, oko čije povjerljivosti u prenošenju hadisa postoji razilaženje. Treći hadis ima u sebi slabost, a četvrti je, po nekim učenjacima hadisa, slab, a Dževzekani za njega kaže da je batil (neistinit, izmišljen). (''Fethul-Bari'', 10/306. Na slabost ovih hadisa ukazao je šejh Ebu Malik Kemal ibn Sejjid Salim u ''Sahihu fikhu-s-sunne'', 3/16., 17.) Oni koji smatraju da se radi o pokuđenom postupku, uzimaju otprilike iste hadise, samo što zabranu ne tumače strogom (haramom), nego pokuđenom (mekruhom). Stoga je odgovor na njihove argumente isti kao i odgovor na prethodno mišljenje. Pošto nema vjerodostojnog hadisa koji jasno i nedvosmisleno zabranjuje oblačenje crvene odjeće, ostaje postupanje po osnovi, a ona je dozvola (muškarcima) upotrebe svih boja, osim žute. (Za žutu boju je došla zabrana u hadisu Abdullaha ibn Amra i hadisu Alije, radijallahu anhuma. Hadise je zabilježio Muslim pod brojem 2077., 2078.) Pored ove osnove, kao jak argument dozvole oblačenja odjeće crvene boje, može nam poslužiti Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, praksa. Beraa ibn Azib, radijallahu anhu, kaže da je na Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, vidio crveni ogrtač, kojem, po ljepoti, ništa nije bilo ravno.'' (Buharija, 5848.) Neki učenjaci (Ibnul-Kajjim) su kazali da Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, ogrtač nije bio u potpunosti crven, nego je bilo i drugih boja na njemu, što argumentiraju činjenicom da je taj ogrtač bio iz Jemena, a ogrtači iz Jemena nisu bilo čisto crveni, a Allah najbolje zna!
Na pitanja odgovorio: Mr. Semir Imamović
Saff
Pitanje: Da li je dozvoljeno muškarcu oblačiti crvenu odjeću? Interesuje me to jer sam čuo neke kako govore da je zabranjeno. Šta mi vi možete reći o tome? Allah vam dao najljepšu nagradu za uloženi trud!
Odgovor: Veliki islamski učenjak Ahmed ibn Ali ibn Hadžer el-Askalani (umro 852. h.g.), u svom kapitalnom djelu ''Fethul-Bari'', spominje sedam mišljenja islamskih učenjaka u vezi sa oblačenjem i korištenjem crvene boje: prvo, uopćena dozvola; drugo, uopćena zabrana; treće, pokuđenost jarke crvene boje, a dozvola blago crvene boje; četvrto, pokuđenost crvene boje u svrhu ukrašavanja, a dozvola njene upotrebe u kući i u bezvrijedne svrhe; dozvola upotrebe crvene odjeće ako je tkanina od koje je sačinjena obojena prije tkanja, a nakon tkanja je zabranjeno; šesto, zabranjena je crvena boja pomiješana sa žutom, a dozvoljena je ako je pomiješana sa nekom drugom bojom; i sedmo, zabranjena je odjeća potpuno obojena u crveno, dok odjeća koja ima i crvene i druge boje nije zabranjena.'' (''Fethul-Bari'', 10/305., 306.) Sedam spomenutih mišljenja možemo pojednostaviti i formulisati kao tri mišljenja: opću i ograničenu dozvolu, opću i ograničenu zabranu, i opću i ograničenu pokuđenost.
Argumenti koji se koriste za opću zabranu su:
a) Riječi Beraa ibn Aziba, radijallahu anhu: ''Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nam je zabranio sedam stvari: ...zabranio nam je ''mejasirul-hamrâ'' (male crvene prostirke koje se stavljaju na jahalicu za udobnije sjedenje). (Buharija, 5849., Muslim, 2066.)
b) Hadis Abdullaha ibn Amra, radijallahu anhu: ''Pored Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, je prošao čovjek koji je na sebi imao dvije crvene haljine. Poselamio je Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, a on mu nije odgovorio na selam. (Ebu Davud, 4069., Tirmizi, 2807.)
c) Neka žena iz Benu Eseda pripovijeda: ''Jednog dana dok smo bile kod Zejnebe, Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, žene, i bojile njenu dojeću u crveno, došao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, i kada je ugledao crvenu boju naglo se vratio. Zejneb je shvatila o čemu se radi, da on to ne voli, zato je oprala crvenu boju, i poslije toga se Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vratio i ušao u kuću.'' (Ebu Davud, 4071., Ibn Ebi Asim u ''Ahadu'', 3096.)
d) Prenosi se od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: ''Šejtan voli crvenu boju! Čuvajte se crvene boje i svake odjeće koja vas čini prepoznatljivim među drugima.'' (Taberani u ''Evsatu'', 7708.) Što se tiče prvog hadisa, on je specifičniji od samog pitanja za koje se koristi, on u krajnjem slučaju upućuje na zabranu upotrebe crvene boje na jahalicama, a ne dotiče se njene upotrebe u drugim svrhama. U lancu drugog hadisa se nalazi Ebu Jahja el-Kattat, oko čije povjerljivosti u prenošenju hadisa postoji razilaženje. Treći hadis ima u sebi slabost, a četvrti je, po nekim učenjacima hadisa, slab, a Dževzekani za njega kaže da je batil (neistinit, izmišljen). (''Fethul-Bari'', 10/306. Na slabost ovih hadisa ukazao je šejh Ebu Malik Kemal ibn Sejjid Salim u ''Sahihu fikhu-s-sunne'', 3/16., 17.) Oni koji smatraju da se radi o pokuđenom postupku, uzimaju otprilike iste hadise, samo što zabranu ne tumače strogom (haramom), nego pokuđenom (mekruhom). Stoga je odgovor na njihove argumente isti kao i odgovor na prethodno mišljenje. Pošto nema vjerodostojnog hadisa koji jasno i nedvosmisleno zabranjuje oblačenje crvene odjeće, ostaje postupanje po osnovi, a ona je dozvola (muškarcima) upotrebe svih boja, osim žute. (Za žutu boju je došla zabrana u hadisu Abdullaha ibn Amra i hadisu Alije, radijallahu anhuma. Hadise je zabilježio Muslim pod brojem 2077., 2078.) Pored ove osnove, kao jak argument dozvole oblačenja odjeće crvene boje, može nam poslužiti Poslanikova, sallallahu alejhi ve sellem, praksa. Beraa ibn Azib, radijallahu anhu, kaže da je na Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, vidio crveni ogrtač, kojem, po ljepoti, ništa nije bilo ravno.'' (Buharija, 5848.) Neki učenjaci (Ibnul-Kajjim) su kazali da Poslanikov, sallallahu alejhi ve sellem, ogrtač nije bio u potpunosti crven, nego je bilo i drugih boja na njemu, što argumentiraju činjenicom da je taj ogrtač bio iz Jemena, a ogrtači iz Jemena nisu bilo čisto crveni, a Allah najbolje zna!
Na pitanja odgovorio: Mr. Semir Imamović
Saff