Isbal

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Isbal

Post od AbuAmRibnFadL » Pet Sep 07, 2007 11:35 pm

ISBAL
HARAM
Vazno Upozorenje Reci (O Muhammede): Nije isto ono sto je zabranjeno (zlo) i ono sto je dozvoljeno (dobro) , makar sto te iznenaduje mnostvo onoga sto je zabranjeno (zlo) El-MA´IDA 100 Sta znaci ISBAL ? ISBAL znaci nositi odjecu koja prelazi preko noznih clanaka. Da li je zabranjena takva odjeca ? Jeste, zbog toga sto Poslanik s.a.v.s. kaze : " Djelovi odjece koji vise ispod clanaka su u vatri ". ( Buhari ) Neki "ucenjaci" drze misljenje da je ISBAL zabranjen samo u slucaju ako se nosi iz oholosti, mode, ponosa i slicno tome. Da li je ovaj argumenat ispravan ? Nije, a evo i dokaza iz Kur´ana i sunneta : 1. Nema sumnje da ce tretman onih koji vuku odjecu ispod clanaka biti vatra dzehenemska.1 2. Mnogi hadisi ukazuju da je Poslanik s.a.v.s. naredivao ljudima da podignu odjecu iznad noznih clanaka. Vecina Islamskih ucenjaka kaze : " Kada je Poslanikov s.a.v.s. nacin izrazavanja u imperativu ( zapovjednom obliku ), onda je namjera da se nesto zabrani, osim ako ne postoji neki drugi hadis koji ukazuje drugacije ". U jednom dogadaju, Allahov Poslanik s.a.v.s. ugleda nekoga kome se odjeca vukla po zemlji ; On s.a.v.s. je pozurio prema njemu i rekao : " Podigni svoju odjecu i boj se Allaha ". Na to covjek rece : " ja sam ahnaf.2 ". Poslanik s.a.v.s. ponovo rece : " Podigni svoju odjecu ! Svakako je sve od Allahovih stvaranja samo dobro ". Poslije toga, ovaj covjek se nije moga vise vidjeti sem tako sto je njegova odjeca uvjek dodirivala sredinu noznih listova. ( Ahmed i drugi )
1 Kazna je zbog toga sto oni prelaze granice koje je postavio Allahov Poslanik s.a.v.s.. Hafiz ibn Hadzer smatra da se hadis treba doslovno ( bukvalno ) shvatiti ; tj. da ce odjeca koja prelazi clanke zajedno sa stopalama ( stvarno ) biti u dzehenemskoj vatri, kao u slucaju gdje Allah s.v.t.a. obecava ( nevjernicima) dzehenemsku vatru : " I vi ( nevjernici ), i oni kojima se klanjate - bicete sigurno gorivo u dzehenemu, u njega cete doista uci ". ( 21 : 98 )
2 Osoba koja ima nestabilna stopala Jasno se vidi da Poslanik s.a.v.s. nije ispitivao covjeka zbog cega se njegova odjeca vukla po zemlji, da li zbog oholosti ili ne ? Cinjenica je, da ovaj covjek ( koji je imao problem sa stopalama ) nije ni pomisljao na oholost ili samoobozavanje. Pa ipak Poslanik s.a.v.s. nije prihvatio njegov izgovor jer je znao da nosenje odjece ispod clanaka ne spada u bogobojaznost.
3. Generalna zabrana ISBALA je kristalno jasna iz slijedeceg hadisa u kojem Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : " O Sufyaan ibn Sahl ! Ne spustaj svoju odjecu ispod clanaka zbog toga sto Allah ne voli Musbileen ( one koji spustaju svoju
odjecu ispod clanaka ) ". ( ibn Madzah ) Dzaabir ibn Saleem r.a. ashab kaze da mu je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao : " I cuvaj se dobro ( budi oprezan ) da ti odjeca ne prelazi ispod clanaka zbog toga sto je to iz Al - Makheelah ( oholosti, ponosa, samoljublja ), a Allah to ne voli " Mozemo primjetiti da je podvuceni tekst u imerativu ( naredbi ) i da ukazuje na zabranu takvog nosenja odjece bilo da se ona nosi iz oholosti ili ne. Hafiz ibn Hadzer u svom tefsiru kaze : " Isbal spomenut u ovim hadisima je tezak i ozbiljan grijeh ako se radi iz oholosti i slicnog, a u ostalim slucajevima je zabranjen ". ( Fathul Baaree, v. 10, str. 263 )
4. Dokaz iz Kur ´ana : " I sta god vam Poslanik ( Muhammed ) dadne to uzmite, a sta vam god zabrani to ostavite " ( 59 : 7 ) Potvrdeno je da je odjeca najboljeg covjeka, po moralu i ponasanju, Muhammeda s.a.v.s. bila podignuta do sredine noznih listova. ( Biljeze Ahmed i Tirmizi ) Ovo je potvrdeno u hadisu u kojem Osman r.a. ashab kaze : " Donja odjeca Poslanika s.a.v.s. se pruzala do sredine njegovih noznih listova ". Ko je to bolji od Poslanika s.a.v.s. ( pa moze da spusta odjecu ) ? Poslanik s.a.v.s. je znao da ISBAL cini covjeka oholim, pa i ako covjekova namjera nije da ga nosi iz oholosti. Dokaz za ovo je hadis koji prenosi Dzabir ibn Salim r.a. u kojem se kaze da je Poslanik s.a.v.s. ucinio jasnim da je nosenje odjece ispod clanaka djelo sa kojim se pokazuje da je covjek bolji od ostalih. Poslanik s.a.v.s. je naredio Dzaabiru ibn Salimu rijecima : " Podigni svoju odjecu do sredine noznih listova, a ako ne volis tako, onda iznad clanaka, i cuvaj se spustanja odjece ispod clanaka jer je to oholost ". Zar se ne bi covjek trebao onda pridrzavati Ajeta koji smo naveli na pocetku ?
5. ISBAL covjeka je imitiranje zena Poslanik s.a.v.s. je zabranio da se muskarci oblace kao zene i zene da se oblace kao muskarci. On s.a.v.s. kaze : " Allah je prokleo ( one ) muskarce koji se oblace kao zene i ( one )zene koja se oblace kao muskarci ". ( Abu Davud, Ibn Madzah i drugi ) Cinjenica je , da je ibn Omer r.a. rekao : " Covjeka cija se odjeca vuce po zemji zbog njegove oholosti Allah nece ni pogledati na sudnjem danu ". ( Abu Davud, An - Nasa´i i Tirmizi ) Ummu Seleme r.a. je upitala : " A sta ce zene da urade sa donjim djelom haljine ( koji se vuce po zemlji ) Poslanice ? On s.a.v.s. je odgovorio : " One mogu da spuste haljine za duzinu koliko ima izmedu vrhova malog prsta i palca ".Ona na to rece : " Ali njihove ce noge ( stopala ) jos uvijek biti otkrivena ". Tada Poslanik s.a.v.s. rece : " Onda neka ih spuste za duzinu podlaktice, a nikako preko toga ". ( Abu Davud ) Spustanje odjece ispod noznih clanaka je kod ( nacin ) oblacenja koji je prpoznatljiv kod zena.
Sejh Islama ibn Tejmiije kaze : " Imitacija ( drugih ) u vanjskom izgledu prouzrokuje nesrazmjerno prisvajanje dijela i obicaja ". Zbog toga nam je naredeno da ne oponasamo kjafire...a takoder je to razlog zasto je muskarcima i zenama zabranjeno da imitiraju jedni druge, u saglasnosti sa hadisom : " Ko uzme izgled jednog naroda postaje jedan od njih ". ( Abu Davud i Ahmed ) Kada je Omer ibn Hattab r.a. vidio covjeka kako vuce svoju odjecu po ( zemlji ), zovnuo ga je i rekao mu : " Da li ti to imas hajz ( menstruaciju ) ? Covjek rece : " O Emiru Mu´mina, a ima li muskarac mensruaciju ? Omer r.a. tada rece : " Sta te je navelo pa da spustis svoju odjecu preko stopala " ? Onda je on r.a. naredio da mu se donese mac, a zatim je presavio donji dio njegove odjece i odsjekao sve sto je padalo ispod clanaka. Danas MI ( vjernici ) vidimo kako muskarci nose odjecu koja se vuce po zemlji kao sto je naredeno zenama, dok zene nose odjecu ciji donji djelovi dosezu do clanaka, ili iznad, kao sto je naredeno muskarcima. Neka je Allahovo prokletstvo na sve one ( muskarce i zene ) koji oponasaju jedni druge.
6. ISBAL je prljanje odjece : ´Ubaid ibn Halid r.a. kaze : " Hodao sam a za mnom se vukla moja burda.3 ". Covjek mi se obrati rijecima : " Podigni svoj ogrtac, tako ces ga sacuvati od prljavstine i duze ce ti trajati ". Ja sam pogledao ( da vidim ko je to ) i vidio sam da je to bio Poslanik s.a.v.s. Ja onda rece : " Ali to je samo prugasta crno - bjela burda ". On s.a.v.s. tada rece : " Zar nemas u meni primjer " ? "Pogledao sam ( u njega ) i vidio da je njegova odjeca ( duga kosulja ) bila spustena do sredine njegovih noznih listova ". Abdullah ibn Mas´ud r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze : " Jedan mladic je posjetio Omera r.a. ( nakon sto ga je smrtno izranjavao Abu Lu´lu´ah Al - Majusi ) i poceo se zahvaljivati Omeru r.a. Pripovjedac kaze : " Umar r.a. je opazio da njegova odjeca ( duga kosulj ) pada na zemlju. On r.a. mu tada rece : " Podigni svoju odjecu, to ce je cuvati od prljanja, a tebe od Allahove kazne " ( Buhari i Muslim ). Iako je imao jake bolove od zadobijenih rana, nito ga nije sprijecilo 4Crni ukraseni, cetvrtasti komad tkanine koji moze da posluzi kao ogrtac. da ukaze na vaznost ISBALA, zbog toga sto je Omer r.a. znao kakva kazna ceka ( u dzehenemu ) one koji spustaju odjecu5 ispod clanaka. U ovome je velika pouka za sve Muslimane, a narocito nasu omladinu, oni ovo treba da prihvate sa ozbiljnoscu i da se pokore Allahovim naredbama i komandama Njegova Poslanika s.a.v.s. Ovaj dogadaj takoder pokazuje da Omer r.a. kao halifa ( predvodnik ummeta ), nije gledao na ovo kao sporednu stvar ( manje vazno ) kao sto neke neznalice odgovaraju kada ih posavjetujes o vaznostima Isbala, brade i dr.
On r.a. je vjerovao da su sve stvari u vjeri Islamu svjetlo koje dolazi iz Kur ´ana i Sunneta. Ako je neko novi u vjeri, ili neznalica onda cemo ga svakako prvo poduciti Tewhidu i tome da je sunnet sastavni dio Tewhida, i kada mu ove dvije stvari postanu jasne, onda je logicno da ce mo ga pozvati da ih praktikuje. Neko moze upitati : " Ako je farz za zene da spuste svoje haljine, kako ce ih one sacuvati od prljavstine "? Jedna zena je pitala Ummi Selemu isto pitanje : " Ja sam zena koja ima spustenu haljinu, a hodam po blatnjavim mjestima ( sta ja treba da uradim ) ? Ummu Seleme r.a. odgovori : " Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : " Sta bude poslije toga ( poslije hodanja po takvim mjestima ) neka se ocisti ". ( Malik, Ahmed, Tirmizi, Abu Davud i Ad - Darimi ) POJASNJAVANJE NEKIH ZABLUDA U VEZI ISBALA .ISBAL je dozvoljen ako nije iz oholosti. Kao dokaz za to pozivaju se na hadis u kome Abdullah ibn Omer r.a. kaze : " Otisao sam da posjetim Allahova Poslanika s.a.v.s. a na sebi sam imao dugu kosulju ( koja je zveketala zbog toga sto se vukla po zemlji ) ". On s.a.v.s. upita : " Ko je to ? Ja odgovorih : " Abdullah ibn Omer. On s.a.v.s. tada rece : " Ako si ABD ( iskreni Allahov rob ), onda podigni svoju Izaru ". Ja to i ucinih. U danasnje vrijeme su to najcesce hlace. On s.a.v.s. na to rece : " Jos " ! Ibn Omer kaze : " Podizao sam je sve dok nije dosla do sredine mojih noznih listova ; ovo je bila duzina Poslanikove s.a.v.s. Izare ( duge kosulje ) sve do njegove smrti ". On s.a.v.s. je onda pogledao prema Abu Bekru r.a. i rekao : " Ako neko vuce svoju odjecu iz oholosti, Allah ga nece ni pogledati na Sudnjem danu ". Onda Abu Bekr r.a. rece : " Moja Izara ponekad bude spustena ", a udrugoj predaji " Jedna strana moje odjece visi nisko, ali samo ako ne povedem racuna o tome " ( Buhari ). Poslanik s.a.v.s. rece : " Ali ti nisi jedan od njih" ( Abu Davud ), a u drugoj predaji " Od onih koji to rade iz oholosti ". ( Ahmed, Abdul Razak, Taberani i drugi ) Ovaj hadis podrzava Tahrim Isbala ali ne i misljenje koje odobrava isbal ako nije iz oholosti i sl. Cinjenica je da hadis jasno ukazuje da je obligatna prvo stepena duznost svakog Muslimana da ne dopusti da mu se Izara vuce ispod clanaka, i da je on mora podignuti i ako je njegova namjera kao i namjera Abu Bekra r.a. u spomenutom hadisu. Cinjenica je da je Abu Bekr r.a. rekao " Jedna strana moje Izare visi nisko, ali samo ako ne povedem racuna o tome ". U nase vrijeme su ljudi pustili da im visi Izara ispod clanaka za razliku od Abu Bekra r.a. ( koji to nije radio stalno ), tvrdeci : " Pa dobro, mi to ne radimo iz oholosti ". Zar oni nerazumiju da je dizanje odjece iznad clanaka naredba Allahova Poslanika s.a.v.s., i da je njegova s.a.v.s. odjeca bila podignuta do polovine njegovih noznih listova sve do njegove smrti ". Zar oni ne znaju da On s.a.v.s. nikada nije ni pomisljao na Makhilah ( oholost ) ? Zar On s.a.v.s. nije nas primjer na koga se trebamo ugledati ".
Takoder je jasno da Abu Bekr r.a. nije rekao : " Ja sam dopustio da mi se Izara vuce ispod clanaka ". Cinjenica je da on r.a. u jednoj predaji kaze : " Ponekad moja Izara visi nisko ". Njegova Izara visi nisko kako on r.a. sam kaze " Ali samo onda kada ne poveden racuna o tome ". Nema sumnje da kada vodi racuna o tome, njegova Izara5 bude podignuta iznad clanaka. Abu Bekr r.a. i ostali ashabi su nosili duge kosulje, ili ogrtace, ili siroke pantole ( da pokriju sramna mjesta ) cak i u dzihadu. Ovaj hadis se odnosi na takvu odjecu, koju vi uopste ni nenosite i time cinite bi´dat, ugledate se na kjafire, i napustate sunnet sto su Allah i Njegov Poslanik s.a.v.s. strogo zabranili ! Nosenje uskih hlaca ( narocito farmerica ) je strogo zabranjeno i za muskarce i za zene. MI vas javno pozivamo da odbacite tu vulgarnu vrstu odjece, i da se ugledate na Poslanika s.a.v.s. i njegove ashabe. Ibn Hadzer pripovjeda da je Ibn Sa´d rekao da je cuo od Talhe ibn Abdullaha ibn Abdur - Rahmana ibn Abu Bekra, da je ´Aisa r.a. rekla : " Abu Bekr je bio Ahna ( imao je savijena leda ), njegova Izara se nije mogla drzati na njemu ; bila mu je presiroka oko kukova pa je cesto spadala ". Ibn Hadzer isto tako prenosi pricu od Kajs ibn Abu Hazima koji pripovjeda : " Posjetio sam Abu Bekra , a on je bio mrsava osoba ". ( Fathul Baaree, v. 10, str. 255 ) Poslanik s.a.v.s. kaze : " Na Sudnjem danu Allah nece ni pogledati onoga covjeka koji je vukao svoju odjecu iz oholosti " ( Buhari, Muslim i Ahmed ) U drugoj predaji Poslanik s.a.v.s. kaze : " Na Sudnjem danu Allah nece ni pogledati onoga covjeka koji je vukao svoju Izaru iz ponosa " U dodatku, Na Sudnjem danu Allah se nece obratiti Musbilu, ni ti ce ga ocistiti. Ovo je potvrdeno u vjerodostojnom hadisu u kojem Abu Zerr´ kaze da je Poslanik s.a.v.s. rekao : " Postoje tri osobe sa kojima Allah nece razgovarati, niti ce ih On pogledati, niti ce ih ocistiti, i oni ce imati bolnu kaznu ". On ( Abu Zerr´ ) rece : " Allahov Poslanik je ovo ponovio tri puta ". Abu Zerr´ primjeti : " Oni nisu poslusali i zato su izgubili ; ko su ove osobe, o Allahov Poslanice " ? On s.a.v.s. odgovori : " Onaj koji nosi odjecu a ona mu se vuce po zemlji ( Musbil ), onaj koji uzima kamatu, i onaj koji prodaje losu robu, a kune se da je dobra ". ( Muslim, Abu Davud, Tirmizi i drugi ) Abu Bekr r.a. je dobio svjedocenje od Poslanika s.a.v.s. da on nije jedan od onih koji to rade iz oholosti. A kada i gdje je iko drugi dobio dozvolu od Poslanika s.a.v.s. pa da smije reci " ja to neradim iz oholosti ". Kroz sve ove dokaze da se primjetiti da niko od ashaba, cak ni Abdullah ibn Omer r.a. koji je bio opomenut od Poslanika s.a.v.s. dok je Abu Bekr dobio svjedocenje da on nije jedan od tih ( oholih ), nije rekao, a zna se da oni ( ashabi ) nisu bili oholi, " kako Abu Bekr moze, pa ni ja to neradim iz oholosti " ili slicno tome kao sto danas govore neki muslimani. Jasno se vidi da se ova dozvola odnosi samo na Abu Bekra r.a. a ne na citav ummet.
Abdullah ibn Omer r.a. je prosao pokraj Poslanika s.a.v.s. a njegova Izara je bila spustena nisko. On, opisujuci ovaj dogadaj, kaze : " Desilo se da sam prosao ispred Allahova Poslanika s.a.v.s. a moja odjeca je bila spustena nisko ". On s.a.v.s. rece : " Abdullah, podigni svoju donju odjecu ". Ja sam je podigao, a On ponovo rece : " Podigni je jos, na vise ". Ja je podigoh jos vise i podizao sam je tako sve dok neki ljudi nisu upitali : " Dokle " ? Nasto je On odgovorio : " Do sredine ( noznih ) listova " ( Muslim ) Poslanik s.a.v.s. nije presutio kada je vidio da je odjeca Abdullaha ibn Omera spustena prenisko. Ovo pokazuje da zabrana Isbala za muskarce nije sriktno samo zbog oholosti i slicnog tome. Abdullah je jedan od velikih ashaba koji je zurio da izvrsi svaku Poslanikovu naredbu, pa ipak mozes naci ljude koji se raspravljaju govoreci : " Ako Isbal nije uraden iz oholosti, onda je OK ! Svakako to cini onoga koji tako govori smutljivcem. . Poslanik je i sam imao Isbal, pa zasto je onda nama zabranjen ? Ljudi koji stoje iza ovog izgovora uzimaju sljedeci tekst kao dokaz : Kaze Ebu Bekr r.a. : " Bili smo sa Allahovim Poslanikom s.a.v.s. kada je sunce zalazilo. Allahov Poslanik s.a.v.s. je stajao vukuci svoju odjecu sve dok nije usao u dzamiju... " ( Buhari ). A u drugoj predaji Abu Bekr kaze : " Allahov Poslanik je izasao napolje vukuci svoju odjecu sve dok nije dosao do dzamije ". Postoji i treca predaja koju takoder prenosi Buhari. Drugi slucaj jeste kada je Poslanik s.a.v.s. ucinio ranije drugo sjedenje, poslije treceg rek´ah podne namaza : " ...On je izasao ljutit vukuci svoju odjecu... " ( Muslim ) Treci slucaj je izvjestio Abdur Rahman ibn Abi Sa´id Al - Hudari koji je to cuo od svoga babe. On ( babo ) kaze : " ... Onda je on ( `Itban r.a. ) izasao, a donja odjeca mu se vukla... " ( Muslim ). Svi gore navedeni hadisi podrzavaju misljenje, da ako covjek nenamjerava da spusti odjecu iz oholosti, ali se ipak desi da je on vuce u nekoj situaciji, kao npr. kada je u zurbi, ili ljutit i slicno, on tada nije Musbil namjerno. Zbog toga se on mora podsjetiti ( opomenuti ) ; a ne okriviti. Poslanik s.a.v.s. je dosao u zurbi, a tekoder i ´Itban.. Zabiljezeno je u Musanafu od Ibn Abi Seibaha sa vjerodostojnim lancem prenosilaca da je Abdullah ibn Mas´ud r.a. " imao obicaj da vuce svoju odjecu " ; kada je upitan o tome, rekao je : " Ja imam mrsave ( nozne ) listove ". Hafiz ibn Hadzer odgovara na ovo rijecima : " Ovo ukazuje da je on ( ibn Mas´ud ) spustio (svoju odjecu) nize nego sto je preporuceno ( od Poslanika ), a to je do sredine noznih listova. Nije prikladno ni pomisljati da je on dopustio da mu odjeca prelazi preko clanaka, kao sto ukazuje njegov odgovor : " " Ja imam mrsave ( nozne ) listove". Takoder je moguce da on nije znao za slucaj Amr ibn Zarraha7, a Allah zna najbolje. Predaja od ibn Mas´uda je Mavkuf ( predaja od ashaba koje se ne veze za Poslanika ) kategorije za razliku od mnogih Marfu ( predaja koje se veze direktno za Poslanika ) predaja. Marfu ima svakako prednost nad Mavkuf kategorijom. Dokaz je samo ono sto je zasnovano, naredeno od Poslanika s.a.v.s. . Neki ljudi smatraju da su stvari kao sto su Isbal, pustanje brade i citav vanjski izgled Muslimana male ili nevazne stvari. Oni zasnivaju svoje misljenje na tome da je Allahova vjera
podjeljena na unutarnji ( srz ) i vanjski ( koru ) dio. Oni smatraju da je vanjski izgled iz kore. 6 Cinjenica je ; ibn Mas´ud r.a. je rekao da : " Poslanik s.a.v.s. nije volio deset stvari ".On ih je nabrojao, i medu njih je bilo i " spustanje Izare ( ispod clanaka ) ". ( Ahmed ) 7 Abu Umamah r.a. kaze : " Dok smo bili sa Allahovim Poslanikom s.a.v.s. Amr ibn Zarraha El - Ensari nas je pratio, a na njemu je bio ogrtac i nisko spustena Izara. Allahov Poslanik s.a.v.s. je poceo da hvata stranu svoje odjece, obracajuci se ponizno Allahu : " Ja sam tvoj rob, sin tvog muskog roba, sin tvog zenskog roba " sve dok Amr to nije cuo. Na sto je on rekao : " O Allahov Poslanice ! Ja sam osoba koja ima mrsave ( nozne ) listove ". On s.a.v.s. tada rece : " O Amr ! Allah je sve stvorio savrseno ; O Amr ! Allah ne voli Musbila ". ( Taberani i drugi ) Ovakva klasifikacija Islamskih stvari je bid´a. Ona je namjenjena da oslabi Allahovu vjeru ostavljajuci time strastima covjeka i zene da odluce za njih moraju li se ili ne moraju pokoriti nekim od Allahovih odredbi. Cinjenica je da Allah s.v.t.a. nareduje nama Muslimanima da u potpunosti, perfektno i citavim srcem udemo u Islam. Allah dz.s. kaze : " O vi koji vjerujete ! Udite perfektno u Islam i ne slijedite stope sejtanove ". ( 2 : 208 ) U svom tefsiru ibn Kesir kaze : " Udite u Islam i pokorite se svim njegovim naredbama i propisima ". El - Ellus - si komentirajuci isti ajet, kaze : " Potpuno udite u Islam i nedopustite da u vasem vanjskom i unutrasnjem izgledu ( prirodi ) bude ista drugo osim onoga sto su Allah i Njegov Poslanik s.a.v.s. odobrili." Poslanik s.a.v.s. je naredio, zabranio, upozorio i bio primjer u vezi isbala, brade i dr. To znaci da Musliman ne smije uzimati ove stvari tek tako ( olahko ), zbog toga sto istrajavanje na jednom grijehu, nije vazno koliko malome, moze biti razlogom da onaj ko ga cini bude tretiran od Allaha da.s. na slijedeci nacin : " Pa kada se oni okrenu ( od Allahova puta ), Allah okrene njihova srca ( od pravog puta ) " ( 6 : 5 ) Sahl ibn Sa´d kaze da je Poslanik s.a.v.s. rekao : " Cuvajte se malih grijeha ! Slicnost malih grijeha je kao grupa ljudi koja je dosla duboko u dolinu ; jedan ( od njih ) donese komad ( drveta ) , i drugi ( od njih ) donese komad drveta i tako redom, sve dok nisu sakupili onoliko koliko im je bilo potrbno da ispeku hljeb. Pouzdano se zna da kada mali grijesi zagospodare onom osobom koja ih posjeduje, oni ( grijesi ) je tu osobu ( covjeka ili zenu ) uniste ". ( Ahmed i drugi ) Ubadah ibn Kurs kaze : " Vi sigurno radite stvari koje u vasim ocima izgledaju tanje od dlake ( ne smatrate ih pogresnim i nije vas sramota tih stvari ), ali za vrijeme Poslanika s.a.v.s. one su smatrane teskim grijehom ". Kada je govor Ubadah ibn Kursa spomenut Muhammedu ibn Sirinu, on je povjerovao u njega i rekao : " Ja smatram da je spustanje Izare jedan od teskih grijeha ( prekrsaja ) zbog nekoliko kaznenih postupaka koji se spominju u hadisima koji govore na tu temu. Ljudi to smatraju manjim grijehom zbog njihovog pregolemog neznanja i laznog ponosa ".

Odgovori