Grijesi udaljavaju covjeka od meleka

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Grijesi udaljavaju covjeka od meleka

Post od Yassin » Sub Jun 07, 2008 4:16 am

Grijesi udaljavaju covjeka od vjernog, dobronamjernog, najkorisnijeg prijatelja u cijem drustvu lezi njegova sreca - od meleka koji je njime zaduzen (nema insana a da nema meleka koji je ga prati tj. za svakog covjeka ima jedan melek zaduzen, a isto tako jedan sejtan). Istovremeno, grijesi priblizavaju covjeka njegovom neprijatelju, najpokvarenijem i najstetnijim po njega - sejtanu. Jer, kada covjek pocini grijeh, melek se udalji od njega srazmjerno tom grijehu. Samo jedna laz je dovoljna da ga mnogo udalji. U jednoj predaji se kaze: "Kada covjek slaze, melek se od njega udalji za milju, bjezeci od toga smrada". Ako se melek zbog samo jedne lazi udaljava ovoliko, koliko se onda...

udaljava nakon goreg i prljavijeg grijeha?Kada se covjek probudi, prema njemu podju melek i sejtan. Ako insan pocne spominjati Allaha, velicati Ga, hvaliti i smatrati jednim, melek tjera sejtana i postaje tom covjeku prijatelj. Ako pocne dan necim drugim, melek covjeka napusta i sejtan ga preuzima. Nista za covjeka nije bolje od melekovog drustva, jer on mu je najbolji prijatelj na javi i u snu; u zivotu i na samrti; u kaburu gdje mu pravi drus tvo u samoci. S njim dijeli tajne, bori se protiv neprijatetja. On mu obecava dobro i donosi radosne vijesti i podstice ga na iskrenost.

Kada se melekovo prisustvo kod covjeka poveca, tada on govori njegovim jezikom nadahnjujuci ga ispravnim rijecima. Kada se melek udalji od njega, a sejtan priblizi, on njegovim jezikom izgovara bestidne i pokvarene rijeci. Jasno se moze vidjeti cijim jezikom govori melek, a cijim sejtan. "Jednom prilikom su se pred Poslanikom svadjala dva covjeka, pa je jedan grdio i vrjedjao drugog. Taj drugi covjek je sutio, ali kad mu na posljetku odgovori, Poslanik, saws, ustade i ode. Kasnije ga ovaj covjek upita: 'Boziji Poslanice, zasto si ustao kada sam na kraju uzvratio tom covjeku?' 'Melek je tebe branio - odgovori Poslanik , saws, - a kada si mu odgovorio, dosao je sejtan i ja tu vise nisam mogao sjediti'".

Kada musliman cini dovu u samoci za svoga brata po vjeri, melek govori amin na tu dovu i kaze: "I neka tebi Allah to da". Isto tako, kada vjernik u namazu zavrsi sa ucenjem Fatihe, melek sa njim kaze amin. Kada vjernik, jednobozac, sljedbenik Allahovog Puta i Poslanikovog sunneta pocini grijeh, za njega oprost i istigfar traze meleci nosaci Arsa i oni meleci koji su oko njega. Kada vjernik zaspi, melek bdije pokraj njegova pokrivaca braneci ga, stiteci, poducavajuci i ohrabrujuci ga dok spava. Zato ne dolikuje vjerniku, kada ovo zna, da se trudi da otjera meleka i udalji ga od sebe, tako sto ce cinti grijehe. Melek mu je gost i susjed.

Ako gostoprimstvo prema gostima i dobrocinstvo prema komsijama spada u vazne imanske aspekte, sta onda mozemo reci za ugoscavanje najboljih gostiju i najprijatnijih komsija? Jedan ashab, r.a., je rekao: "Doista vi imate nerazdvojne pratioce. Zato, stidite se od njih i lijepo ih ugostite". Udostojite ih kako treba i iskazite im duzno postovanje, kako bi oni primijetili taj stid kod vas kako bi ga primijetili vasi bliznji. "Meleke vrijedja ono sto vrijedja i Ijude" - kaze jedan hadis, pa ako se Ijudima gadi da vide covjeka koji je bestidan i koji javno cini grijeh, kako se onda mogu osjecati plemeniti pisari, meleci, koji nas prate, i koji nas vide kad cinimo grijehe?

Iz knjige: "Zasto ne smijem grijesiti?" - autor : Ibn Kajjim el-Dzevzije

Odgovori