Zanemareni namaz

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Zanemareni namaz

Post od Yassin » Pon Apr 18, 2005 5:55 pm

Sjećao se svoje nane i njenih upozorenja da obavi svoj namaz na vrijeme: «Moj sine, ne bi trebao ostavljati svoj namaz do ovog kasnog vremena !» Njegovoj je nani bilo sedamdeset godina, ali kad god bi čula ezan, hitro poput strijele odazivala bi se na mujezinov poziv.
On, naprotiv, nikad nije mogao savladati svoj ego da ustane na molitvu. Šta je god radio namaz mu je bio na posljednjem mjestu i uvijek ga je žurno obavljao da bi stigao na vrijeme. Razmišljajući o tome, ustao je i shvatio da je ostalo još samo petnaest minuta do ezana za jaciju. Brzo je uzeo abdest i klanjao akšam.

Dok je činio tesbih, ponovo se sjetio svoje nane i postidio se svoje molitve. Ona je klanjala s takvom skrušenošću i mirom. Počeo je sa svojom dovom, zatim se spustio na sedždu i ostao u tom položaju neko vrijeme. Bio je u školi cijeli dan i bio je tako umoran...
Naglo ga je probudio čudan zvuk, buka i vrištanje. Oblio ga je leden znoj. Razgledao je oko sebe, u svakom pravcu u kojem bi pogledao - bili su ljudi. Velika gužva. Neki su stajali sleđeni, gledajući oko sebe, neki su trčali lijevo i desno, potpuno izgubljeni, dok su neki klečali na koljenima sa skupljenim rukama, samo čekajući... Ispunio ga je čisti strah i panika kad je shvatio gdje se nalazi. Bio je to Sudnji dan!!!

Dok je bio živ slušao je o polaganju računa na Sudnjem danu, ali to mu se činilo tako dalekim! Da li ovo može biti plod njegove mašte, nešto što je njegov um izmislio?! Ne, iščekivanje i strah su bili tako veliki – nemoguće je da ovo nije stvarnost. Ispitivanje je i dalje trajalo. Počeo je očajnički trčati od čovjeka do čovjeka pitajući da li je njegovo ime prozvano. Niko mu nije mogao odgovoriti.
Iznenada, začuo je kako neko proziva njegovo ime, te se more ljudi rastavilo i napravljen je prolaz za njega. Dvojica su ga zgrabila za ruke i vodili naprijed. Ne gledajući, prolazio je kroz gužvu. Meleki su ga doveli do centra i tu ostavili. Dok mu je glava bila oborena, čitav njegov život mu je prolazio pred očima, kao kakav film.

Vidio je svog oca kako trči sa predavanja na predavanje, trošeći svoje zdravlje na putu islama. Vidio je svoju majku kako poziva goste u njihovu kuću, postavljajući jednu sofru, dok je drugu podizala. Branio se: »I ja sam uvijek bio na tom putu. Pomagao sam drugima. Širio sam Allahovu riječ. Obavljao namaz. Postio ramazan. Šta god nam je Allah naredio da činimo, činio sam. Što je Allah zabranio, nisam radio.» Počeo je plakati i razmišljati o tome koliko je volio Allaha. Znao je da sve što je uradio u životu nije bilo onoliko koliko Allah zaslužuje. Znao je da je Allah njegov jedini Zaštitnik...

Znojio se i tresao kao nikad u životu. Oči su mu bile uperene na vagu djela, čekajući odluku. Konačno, odluka je donesena. Dva meleka, držeći listove papira u rukama, okrenuli su se prema gomili ljudi. Noge su mu bile pred kolapsom. Sklopio je oči kada su počeli čitati imena onih koji idu u džehennem. Njegovo su pročitali prvo. Pao je na koljena i vikao iz sveg glasa kako to ne može biti. «Kako ja mogu ići u džehennem? Služio sam druge cijeli moj život, širio sam Allahovu riječ među drugim ljudima...»

Zamaglilo mu se pred očima, tresao se cijelim tijelom. Ona dva meleka su ga uzela za ruke. Dok su mu se noge vukle, vodili su ga kroz gomilu prema ivici vatrene džehennemske provalije. Vikao je i očajnički razmišljao ima li iko od ljudi da mu pomogne... Dozivao je sva dobra djela koja je uradio: pomaganje svom ocu, svoj post, svoje namaze, Kur´an koji je čitao, pitao je da li mu ijedno od tih djela može pomoći!? Ali, meleki su ga i dalje vukli prema džehennemu.
Približili su se Vatri. Njegov posljednji pogled unazad... Zar nije Resulullah, s.a.v.s., rekao koliko je čista osoba koja se kupa u rijeci pet puta svaki dan, toliko i namaz obavljen pet puta dnevno čisti od grijeha?! Počeo je vikati: «Moj namaz? Moj namaz?»
Dva se meleka nisu zaustavljala i došli su do same ivice ambisa džehennemskog. Osjećao je vatrene plamenove po svome licu. Nada se potpuno ugasila, osuđen je na vječnost u vatri... Jedan od meleka gurnuo ga je i on je padao, gledajući dno koje je bilo sve bliže i bliže... Odjednom, čvrsta ruka ga je zgrabila i povukla nazad. Obrisao je prašinu sa očiju i vidio starog čovjeka bijele, duge brade. Upitao ga je: «Ko si ti?» Stari čovjek je odgovorio: «Ja sam tvoj namaz.»
«Pa, gdje si do sada? Spasio si me u zadnji momenat! Još malo i završio bih na dnu džehennema!»
Stari se čovjek nasmijao i rekao: «Pa i ti si mene obavljao u zadnju minutu, zar si zaboravio?!»
U tom trenutku otvorio je oči i podigao glavu sa sedžde. Bio je sav mokar od znoja. Slušao je glasove koje dolaze spolja i čuo je ezan za jaciju. Brzo je ustao i otišao uzeti abdest.

«A teško klanjačima, koji namaz svoj kako treba ne obavljaju!» (El-Ma´un:4, 5)

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Uto Apr 19, 2005 10:32 am

Allahu merhamna bi rahmetike ja erhamer rahimin.

Allah te nagradio brate

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Maj 04, 2005 9:46 pm

Z A M I S L I T E

Poslanik s.a.w.s. je savjetovao: kada klanjate, zamislite da su svi poslanici na vašoj desnoj strani, svi meleci na lijevoj, džennet ispred vas, džehennem ispod vas, melek smrti iza leda, a da vas Allah subhanahu we te’ala gleda.

Zamislite 124,000 poslanika poredanih sa vaše desne strane dok klanjate. Kako da budete dekoncentrisani?

Zamislite svetost jednog meleka. Svako ljudsko bice ima dva meleka sa sobom koji bilježe njegova djela. Svaki oblak se pokrece jer Allah subhanahu we te’ala nareduje jednom meleku da to ucini.
(Al-Infitar, 10-14: “A nad vama bdiju cuvari, kod Nas cijenjeni pisari, koji znaju ono što radite. Cestiti ce sigurno u džennet. A grešnici sigurno u džehennem”

Zamislite svjetlost od kojeg je svaki melek stvoren, pa sve meleke kako stoje poredani sa vaše lijeve strane, slušajuci vas dok klanjate. Kako onda možete biti dekoncentrisani?

Zamislite džehennem! U jednom hadisu, Allah subhanahu we te’ala kaže da je džehennem stvoren od sedam stepenova sa vatrom koja gori u njima! A na svakom stepen su doline vatre, gradovi vatre, kuce vatre, sobe vatre, okeani crnog otrova sa hiljadama škorpija, a svaki od njih ima sedamdeset hiljada repova vatre. U stvarnosti, vatra džehennema je vrelija od vatre na ovom svijetu, a džehennem je mnogo gori od ovog opisa.

Zamislite Džennet! U jednom hadisu, Allah subnanahu we te’ala kaže da džennet ima sedam kapija sa hiljadama bašti, hiljadama bisernih gradova, hiljadama dvoraca od rubina, hiljadama zlatnih soba, hiljadama stolova i posuda od dragocjenog kamenja, hiljadama vrsta hrane, hiljadama kruna crvenog zlata, oko kojih ce biti hiljade rijeka od ciste vode i meda. Na vrhu svakog dvorca, biti ce hiljade darova od Milostivog, darovi koje nije vidjelo nijedno oko, nije culo nijednog uho, i koje su iznad naše mašte.

Kaže se, da uprkos ovim užitcima, ako bi stanovnici dženneta vidjeli kažnjavanje nekoga koji je griješio samo sahat vremena na zemlji, oni bi vrisnuli od straha. Uprkos svim kaznama stanovnicima džehennema, ako bi oni vidjeli nagradu onoga koji je samo jedan sahat vremena cinio dobro na zemlji, oni bi zaboravili da su u džehennemu! Sada zamislite ovaj džehennem ispod vas i otvorena vrata dženneta ispred vas dok klanjate. Kako onda da budete dekoncentrisani?

Zamislite meleka smrti iza leda vaših, meleka koji izgleda kao prelijepo stvorenje na samrti onog kojeg Allah voli, a kao oštro stvorenje koje vadi dušu onoga koga Allah ne voli. Zamislite ovog meleka kako vam stoji iza leda dok klanjate. Kako onda da budete dekoncentrisani ako niste sigurni da ovo može biti vaš posljednji namaz?!

I na kraju, zamislite Stvoritelja svega onoga što je spomenuto do sad, Onoga koji je stvorio beskrajan svemir od cega je ova zemlja samo sicušni dio, a mi kao stvorenja još sicušniji od toga. Kako da budete dekoncentrisani kada vas Allah gleda dok se molite Njemu?

Sure At-Tawbah
9:112

ONI SE KAJU, I NJEMU KLANJAJU, I NJEGA HVALE,
I POSTE, I MOLITVU OBAVLJAJU,
I TRAŽE DA SE CINE DOBRA DJELA,
A OD NEVALJALIH ODVRACAJU
I ALLAHOVIH PROPISA SE PRIDRŽAVAJU.
A VJERNIKE OBRADUJ!

Z A M I S L I T E
Zamislite sebe nakon što preselite,
Zamislite svoj grob u noci i po danu,
Kamo srece da niste cinili ono što su vam oni govorili,
Kamo srece da ste ustali i namaz obavili.

Zamislite, moji prijatelji, dan kada umrete
Zamislite sve suze koje cete isplakati
Sjetite se svog tijela zavezanog
Sjetite se osjecaja u grobu u kojem ležite

Zamislite dan kada budete racun polagali
Zamislite šta ste prešli u životu svome
Razmislite o djelima koja ste prikupljali
Razmislite koliko ce ta djela vagati

Šta ce reci o vama kada budete mrtvi?
Šta ce oni reci, koje rijeci?
Šta ce reci o svim siromasima koje ste nahranili?
Da li ce se sjecati Kur’ana što ste citali?

Ne razmišljajte o njima, nego o Allahu, Gospodaru svih ljudi i džina
Razmislite o Allahu kada padnete u iskušenje da griješite
Razmislite o Džennetu u kojem cete boraviti
Ne ostavljajte za kasnije razmišljanje o onom šta je moglo biti

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Jun 29, 2005 11:28 pm

NAMAZ - ODMOR, SREĆA I ZADOVOLJSTVO

Zahvala pripada Allahu, Gospodaru svih svjetova! On smjenjuje noć i dan, a u tome je pouka za razumne! Svjedočim da nema istinskog božanstva mimo Allaha, Jedinog, koji nema ortaka! Njegovim određenjem protiču mjeseci i godine, a isto tako nestaju i narodi, smjenjujući ih drugi narodi i generacije! On je jedino Živi i Vječni! Sve će iščeznuti osim Njegovo lice!

Svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik! Njegov životni vijek je trajao kratko, međutim, bio je ispunjen borbom na Allahovom putu, islamskim misionarstvom, znanjem, djelima, dobročinstvom i najplemenitijim moralnim osobinama! Allahu moj, neka su Tvoji salavati i selami na njega i na sve vjerovjesnike i poslanike! Budi zadovoljan, o moj Allahu, sa svim ashabima i tabi'inima, i onima koji ih slijede po dobročinstvu do Dana sudnjega...

“O ljudi, bojte se Gospodara svoga, koji vas od jednog čovjeka stvara, a od njega je i drugu njegovu stvorio, i od njih dvoje mnoge muškarce i žene rasijao. I Allah se bojte – s imenom čijim jedni druge molite – i rodbinske veze ne kidajte, jer Allah, zaista, stalno nad vam bdi.” (En-Nisa, 1) “O vjernici, bojte se Allah i budite s onima koji su iskreni!” (Et-Tewbeh, 119)

Čovjek u namazu nalazi odmora za svoju psihu (dušu), i u njemu nalazi svoju duševnu releksaciju. Namaz ga odvraća od nemara (gafleta), koji često odvraća čovjeka od njegove misije na ovome svijetu. Kada bi doktori, koji se bave problemima psihičkog zdravlja ljudi – psihoterapeuti, bili svjesni značaja namaza po čovječiju psihu i dušu, kao lijek svojim pacijentima bi, na prvome mjestu, propisali – NAMAZ!



U namazu se nalazi lijek za mnogobrojne psihičke bolesti, poput nervoze, uzrujanosti … Allah dž.š. kaže: Čovjek je uistinu stvoren lahkomim & Kada ga nevolja snađe - očajan je & a kada ga zadesi dobro, nepristupačan je & osim klanjača & koji su u svojim namazima ustrajni. (el-Me’aridž: 19-23) - ili bolesti ukoštavanja pršljenova i sl. Islam je već propisao lijek koji iskorijenjava bolesti mišića i ostalih sličnih bolesti, koje nastaju našim nemarom prema organizmu. Namaz na neki način 'farmatira' naš organizam, uklanjajući sve ono što je loše kod nas. Allah dž.š. kaže: I obavljaj namaz početkom i krajem dana, i u prvim časovima noći! Dobra djela zaista poništavaju hrđava. To je pouka za one koji pouku žele. (Hud:14) Namaz je otkup za hrđava djela; on briše grijehe i čisti čovjeka od njih.

Namaz liječi i od veoma važne bolesti koja se zove: Kompleks niže vrijednosti!? Kako? Na taj način, što se oni koji obavljaju namaz izjednačavaju, stoje jedan pored drugoga, jednaki pred svojim Stvoriteljem, u trenucima kada niko nema prava prvenstva, i pročelja, i gdje razlika može bita vidna samo po pitanju takvaluka i bogobojaznosti. Tada tj. za vrijeme obavljanja namaza, su svi muslimani pripadnici jedne partije i stranke, koja se zove ‘Allahova stranka’ (Hizbullah), Allahova uspješna skupina, u svakom mjestu, i svakom vremenu, koji izgovaraju za vrijeme svakog svog namaza: Neka je mir na nas, i na Allahove dobre robove (Es-selamu ‘alejna ve ‘ala ‘ibadil-lahis-salihin), što pobuđuje kod klanjača nadu, i daje mu jedan jak oslonac, sve dok i sam ne bude od onih koji pripadaju skupini Allahovih dobrih robova i Njegovih štićenika!!!

U njemu se nalazi hrana za naš duh. On je, ako ga tako možemo nazvati, prava dozirana injekcija i lijek, koji nam je propisan od strane Onog, koji najbolje zna šta je nama potrebno, i koji nas najbolje poznaje, a to je naš stvoritelj Allah dž.š., gdje niko ne poznaje tajne do samo On, Uzvišeni. Namaz je taj koji toli duševnu žeđ, koji zadovoljava čežnju duha za mirom i spokojem, a za što nam ne može pomoći nijedna vrsta biljke, niti bilo kakav lijek!

Generacije čovječanstva, svi zdravi razumi, su se pokoravali uputstvima doktora, njihovim savjetima i oporukama, njihovim eksperimentisanjima i nesigurnim rezultatima: I šta o Gospodaru svome mislite. (el-Saffat:87) Onaj koji je svemu dao oblik, a zatim ga uputio. (Taha:50) A kako i ne bi znao Onaj koji stvara, Onaj koji potanko sve zna, i koji je o svemu potanko obaviješten. (Mulk:14) Onaj koji kaže u svojoj plemenitoj Knjizi: Reci: Allah stavlja u zabludu onoga koga On hoće, a k Sebi upućuje onoga ko Mu se pokajnički obraća & One koji vjeruju i čija se srca, kad se Allah spomene, smiruju, a srca se doista, kada se Allah spomene, smiruju. (el-Ra'ad:28,29)
Namaz je pun zikra - spominjanja Allaha dž.š. i iskazivanja robovanja na sve načine, pa zbog toga namaz čini prsa prostranijim, otklanja tjeskobu iz njih, a ko malo bolje razmisli o sljedećim Allahovim dž.š. riječima: Mi dobro znamo da ti je teško u duši zbog onoga što oni govore & zato veličaj Gospodara svoga, i hvali Ga, i sedždu obavljaj & i sve dok si živ, Gospodaru svome robuj (ibadet čini). (el-Hidžr:97-99) - primjetiće da namaz igra veoma važnu ulogu. Ko se bude odao namazu na pravi način, osjetiće u sebi nelagodu kada ga ne bude obavljao, a kada ga obavi imaće osjećaj kao da je skinuo jedan veliki teret sa svojih pleća; poslije obavljena namaza, osoba će osjetiti jednu živost, rahatluk i osvježenje, toliko da će zažaliti što je prekinula svoje klanjanje, želeći nastaviti namaz, nikako ga ne prekidajući! Namaz je radost ljudskih očiju, blagodat uživanja ljudske duše, džennet ljudskih srca, dunjalučki odmor.

Čovjek koji se nalazi van namaza, dakle u trenucima dok ne klanja, kada je u obavezi dunjalučkih potraživanja, osjeća jednu vrstu tereta, tjeskobe, zatvora, umora, i jedva čeka otpočeti sa svojim namazom, kako bi se njime odmorio, a ne kako pojedinci misle, da se čovjek svojim obavljanjem namaza samo umara!?

Pravi vjernici govore 'hajdemo klanjati' kako bi se odmorili, kao što je rekao vođa pravovjernih, njihov uzor, i Poslanik, Muhammed s.a.w.s., muezzinu Bilalu r.a.: O Bilale, prouči ikamet za namaz; odmori nas njime (namazom). (Sahih) Muhammed a.s. je rekao: Dato mi je da radost moga srca (kurretul-'ajni), bude dok sam u namazu. (Sahih) Ne može se naći bolji izraz na arapskom jeziku za ono što je srcu veoma drago, i što mu je veoma blisko, od izraza ''kurretul-'ajn''.

Na tebi je da pokušaš predstaviti sebi slast i sreću vjerničke duše, i radost njegova srca, kada zna da mu Allah dž.š. uvijek odgovara na njegovu proučenu 'fatihu' riječima: Zahvaljuje Mi Moj rob, Hvali Me Moj rob, Veliča Me Moj rob - pa kada zamoli da ga uputi na pravi put, Gospodar njegov mu odgovori: Ovo je Mom robu, i Mom robu pripada ono što traži!!!

Sami idolopoklonici i nevjernici za vrijeme Poslanika s.a.w.s., su bili svjesni značajnosti namaza. Džabir b. Abdullah r.a. kaže: Borili smo se sa Poslanikom s.a.w.s. protivu jednog plemena u Džuhejni, i žestoko su nam se suprostavljali. Kovali su plan kako da nas napadnu, dok smo mi klanjali podne namaz: 'Ako bi smo ih sada udarili bili bi razbijeni!' Džibril je odmah obavijestio Poslanika s.a.w.s. o tome, a Poslanik nas odmah obavijesti o njihovim namjerama, navodeći nam njihove riječi: Sada će njima nastupiti vrijeme za namaz, koji im je draži od njihove djece!!! (Muslim)

Namaz je bio radost za Poslanikovo s.a.w.s, srce, i kad god bi klanjao nastojao je što duže ostati u svome namazu, a pogotovo na ''kijamu'' (stajanju), učeći Allahove dž.š. ajete. Što se tiče njegova noćna namaza, u većini slučajeva ga je dugo klanjao, zadržavajući se na kijamu, ruku'u, sedždi, toliko dugo da bi neko ko bi ga gledao sa strane, pomislio da je zaspao.

Od Huzejfe r.a. se prenosi da kaže: Klanjao sam sa Poslanikom s.a.w.s., jedne noći, pa je otpočeo svoj namaz sa surom 'el-Bekara'. Pomislih u sebi: Učiniće ruku' poslije stotog ajeta, ali kada je došao do stotog ajeta, nastavio je dalje. Rekoh u sebi: Klanjaće rekat sa surom 'el-Bakara' - pa je i nju prošao, pa pomislih sad će učiniti ruku', kad on s.a.w.s., otpoče suru 'el-Nisa', pa i nju završi, pa je otpočeo suru 'Alu-Imran', te je i nju završio. Učio je polahko, i kada god bi naišao na ajet u kome je spomenut 'tesbih', (veličanje i slavljenje), Allaha dž.š. on bi izgovarao 'subhanallah' (slava pripada samo Allahu), a kada bi naišao na ajete koji sadrže određene dove (molitve), on bi dovio; kada bi, u toku učenja Kur'ana, naišao na ajete u kojima se moli utočište kod Allaha dž.š. on bi za utoku molio. Zatim bi otišao na ruku' (poklon), na kojem bi izgovarao Subhane Rab-bijel-'Azim (Neka je slavljen moj veličanstveni Gospodar), a ruku' mu je bio iste dužine kao i kijam (stajanje za vrijeme namaza). Potom bi izgovorio Semi'al-lahu limen hamideh (čuo Allah onog ko mu zahvaljuje), Rabbena lekel-hamd (Gospodaru, Tebi pripada sva hvala), a potom bi se zadržao na kijamu (stajanju), približno onoliko koliko je bio na ruku'. Zatim bi otišao na sedždu, prilikom koje bi izgovarao Subhane Rabbijel-e'ala (neka je slavljen moj Gospodar Uzvišeni), a sedžda bi mu bila, približno onoliko, koliko je bio na kijamu, prije nje. (Muslim)

U drugoj predaji se kaže: Poslanik s.a.w.s., ne bi proučio neki ajet, u kojem se spominje Allahova dž.š. prijetnja ili Njegovo veličanje, a da Ga ne bi veličao! (Muslim)

Na ovaj način su se generacije selefa (prijašnje dobre generacije), povodile za Muhammedom s.a.w.s. i svoje duše predavale svojim namazima. Namaz bi toliko obuzimao njihova srca, da bi se često isključili iz svoje okoline, i na trenutak zaboravili sav dunjaluk i sve ono što ih okružuje, predavajući se razgovoru sa Gospodarem svih svjetova - Allahom dž.š..

Prenosi se da je Abdullah b. Zubejr r.a., klanjao u haremu Ka'abe, dok je bio opkoljen od strane vojske Abdul-Melika b. Mervana, koji je harem zasipao kamenjem iz svojih katapulta, sa brda Ebi-Kajs, u namjeri da ubije Abdullaha b. Zubejra r.a., i da već jednom završi s njime, i njegovim sljedbenicima. Proletilo je parče kamena između njegove brade i grla, a on je i dalje stajao na svome mjestu nepomičan. Na licu mu se nije mogao primjetiti ni jedan tračak brige ili nervoze, niti je prekidao učenje, niti je išao na ruku' prije njegova vremena, sve dok ne bi završio svoj namaz, kako ga je i inače ranije završavao. Ponekad, kada bi prestala gađanja, bi klanjao tako da bi mu ptice iz harema slijetale na leđa, pele se na njega i silazile, bez ikakva straha, jer su mislile da je nekakav stub ili stablo drveta!? Jednom je otišao na ruku', a jedan od njegovih drugova je učio Kur'an. Abdullah b. Zubejr r.a., nije ustajao sa ruku'a, sve dok njegov drug nije završio sa učenjem sure el-Bekara, Alu-Imran, En-Nisa' i el-Maida.

Prenosi se takođe da je jednom klanjao u svojoj kući, pa je pala zmija sa krova, i sklupčala se na stomaku sina mu Hašima. Žene su počele vrištati po kući, i svi su se ukućani bili uznemirili, i pokupili kako bi ubili zmiju. Ubili su je i spasili dijete. Sve su to uradili, a Ibnu Zubejr je i dalje bio u svome namazu, i sve dok nije završio sa namazom, nije znao šta se zbilo.

Ebu Muslim el-Havelani rhm. se puno trudio u ibadetu, i znao bi ponekada reći: Zar misle drugovi Muhammeda s.a.w.s., da je namaz samo na njih imao uticaja, mimo nas!? Nikako! Ima da se natječemo sa njima u tome, sve dok ne budu znali da su iza sebe ostavili ''ljudine''.

'Adijj b. Hatim r.a. je rekao: Nikada ne bi nastupilo namasko vrijeme, a da ga ja nisam sa žudnjom iščekivao, a kako i ne bi, kada je Poslanik s.a.w.s., rekao: Sedmoricu će Allah dž.š. smjestiti u hladu, na Dan kada ne bude hlada, osim Njegova ... čovjek, čije je srce vezano za džamiju (mesdžid), od vremena kako izađe iz nje, pa sve dok se ne vrati u nju (Muttefekun alejh) - odnosno čovjekovo svakodnevno vraćanje mesdžidu, prilikom namaskih vaktova, tako da on neće klanjati namaza, osim u džamiji, i neće izaći iz džamije, a da neće izgarati od želje za sljedećim namazom, kojeg će opet klanjati u džamiji, tako da je čovjek na ovaj način srcem svojim vezan za mesdžid (džamiju), i ako je svojim tijelom možda i daleko od džamije! U ovom slučaju je čovjek-musliman, poput ribe, koja ne može opstati osim u vodi, a kada se nađe van vode, neprestano će biti u potrebi i žudnji za vodom i nastojaće svim svojim snagama da se do nje domogne. U ovome bi se moglo ogledati značenje Poslanikovih s.a.w.s. riječi ''kurretul-'ajn'' (radost srca, i njegov mir).

Ljudi, poslije svoje smrti, neće žaliti ni za čime, kao što će žaliti za svojim propuštenim namazima, i za svojim trenucima provedenim u gafletu i nemaru prema obavljanju ove prve i osnovne obaveze kojom nas je Allah dž.š. obavezao, i radi nje nas stvorio!

Od Ebu Derda'a r.a. se prenosi da je rekao: Da nema tri stvari, ne bih želio ni jednog dana živjeti: žeđi za Allahom dž.š. na popodnevnoj žezi; sedžde u sred mrkle noći, kada ostali svijet spava i druženja sa ljudima koji biraju lijepe riječi, kao što se biraju najbolje hurme.

Kada je došao 'Amir b. 'Abdi–Kajs rhm. kod Ebu-Derda'a r.a. počeo je plakati. Bi mu rečeno: Šta te je rastužilo? Odgovori: Ne plačem iz straha od smrti, niti iz pohlepe za dunjalukom, već plačem za klanjanjem na popodnevnoj žezi, i za klanjanjem u hladnim zimskim noćima.

Od Ebu Redža'a se prenosi da je rekao: Nećeš me vidjeti kako hlepim za bilo čime od dunjaluka, osim za time da spustim svoje lice na zemlju pet puta dnevno, pred mojim Gospodarem!

Pojedinci su izjavili, objašnjavajući blagodat radosti srca u sjećanju i spominjanju Allaha dž.š. i obavljanju namaza: Kada bi znali kraljevi, i njihovi sinovi, ono na čemu smo mi sada, borili bi se s nama zbog toga svojim mačevima!?

Jedan je rekao: Kroz glavu mi prolaze svakakve misli. Ako su džennetlije u ovakvim uživanjima, onda su zaista u predivnome životu. Drugi kaže: Sirotani ovoga svijeta. Napustili su ga, a nisu okusili slast života na njemu, a niti su probali ono najljepše na njemu!? (tj. nevjernici koji nikad nisu obavili namaza, op.pis.) Treći je izjavio: I na dunjaluku ima džennet svakako, ko u njega ne uđe biće pošteđen Dženneta na budućem svijetu. (tj. namaz, op.pis.)

Allah dž.š. daruje udoban i lijep život, onome koji vjeruje u Njega, i radi dobra djela; a namaz je osnova, i prvi od svih 'dobrih djela'!!! On dž.š. kaže:Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život, i doista ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su i zaslužili. (el-Nahl: 97) Allah dž.š. je vjernicima, koji rade dobra djela, osigurao nagradu još dok su na ovome svijetu, a to je lijep i ugodan život, a također im je osigurao i dobro budućeg svijeta, tako da samo vjernicima, koji rade dobra djela naravno, pripada dobro kako ovog, tako i onoga svijeta!!!



Priredio: Sead ef. Jasavić
Islamski Univerzitet, Medina

Firdews
Posmatrač
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Avg 30, 2005 5:24 am

Post od Firdews » Pet Sep 02, 2005 9:59 am

Slika

Slika

Slika

Slika

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pet Sep 02, 2005 10:27 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الفاضل

اللهم آمين آمين آمين

بارك الله فيك على هذه المشاركة

جعل الله هذا

الكلام الطيب فى ميزان حسناتك

بشرك الله بالجنة وادام عليك العافية

اللهم آمين

Firdews
Posmatrač
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Avg 30, 2005 5:24 am

Post od Firdews » Pet Sep 02, 2005 10:42 pm

Es Selamu alejke we rahmetullahi we berekatuhu brate

Allah swt te obradovao Dzennetom Firdewsom, amin, de ti meni ovo prevedi!

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Sep 03, 2005 12:46 am

Yassin napisao:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اخي الفاضل

اللهم آمين آمين آمين

بارك الله فيك على هذه المشاركة

جعل الله هذا

الكلام الطيب فى ميزان حسناتك

بشرك الله بالجنة وادام عليك العافية

اللهم آمين

Prijevod:

Es-Selamu Alejkum We Rahmetu Allahi We Berekatuhu

Dragi brate

Allahume amin, amin, amin

Baraka Allahu Fike na tvom ucescu, da Allahu ucini ove lijepe rijeci na vagi tvojih dobrih dijela

Da te Allah obraduje Dzennetom i vjecnom zdravlju

Allahume amin

:D

Firdews
Posmatrač
Postovi: 9
Pridružio se: Uto Avg 30, 2005 5:24 am

Es selamu alejkum we rahmetullahi teala we berekatuhu

Post od Firdews » Čet Sep 29, 2005 4:13 am

Es selamu alejkum we rahmetullahi teala we berekatuhu

amin ja Rabb, sviju nas amin amin

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Nov 23, 2005 12:45 am

Ibn Ebi-d-Dunja u knjizi Primljene dove prenosi od Hasana priču o jednom ashabu ensariji[34], Ebu Mu‘allequ. "To je bio poznati trgovac. Trgovao je uz pomoć svog i tuđeg imetka. Bio je pobožan i pošten. Dok je jednom putovao, pred njega izađe razbojnik opasan oružjem i reče mu: 'Daj mi sve što imaš, a onda ću te ubiti!' 'Šta želiš postići time što ćeš me ubiti? - upita ga on. - Uzmi moj imetak i pusti me da idem'. 'Tvoj imetak ću uzeti, ali želim i da te ubijem', reče mu razbojnik. 'Ako već to želiš – reče ovaj pobožnjak, dozvoli mi da klanjam četiri rekjata.' 'Klanjaj to što želiš', reče mu. Pobožnjak uze abdest i obavi četiri rekjata namaza. Na posljednjoj sedždi je proučio dovu: 'Dragi Allahu, Vladaru ‘Arša uzvišenog, o, Ti koji radiš ono što želiš, obraćam Ti se radi Tvoje neizmjerne moći, neprikosnovene vlasti i svjetla koje je ispunilo sve kutke Tvoga ‘Arša, da me sačuvaš zla ovog razbojnika. O, Ti koji daješ pomoć, pomozi mi (tri puta)'. U tom trenutku se pojavi konjanik sa ispruženim kopljem. Kada ga ugleda, razbojnik krenu ka njemu, ali ga konjanik probode i usmrti. Zatim dođe do Ebu Mu‘alleqa i reče mu: 'Ustani!' 'Ko si ti, nemao ja oca i majku? Allah te je poslao da me spasiš.' 'Ja sam melek sa četvrtog neba. Kada si učio dovu, začulo se zveketanje nebeskih vrata. Kada si proučio drugu dovu, začulo se hlupanje vrata. Kada si treću dovu proučio, rekoše mi da je (Allahov rob, vjernik) u nevolji. Zamolio sam Allaha da mi dozvoli da ubijem ovog razbojnika'". Hasan zatim reče: "Ko uzme abdest, zatim klanja četiri rekjata namaza i prouči ovu dovu, Allah dz.s. će mu uslišati molbu bio on u nevolji ili ne".


Ibn Qajjim el-Dzewzijje - Boles i lijek (isjecak)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Čet Feb 16, 2006 5:13 am

Es-Selamu Alejkum Draga Braco I sestre U ISLAMU

Bismi-llahi Ar-Rahmani Ar-Rahim

Kako obaviti namaz

http://saim11.tripod.com/namazi.htm


Na engleskom (Flash)


Purification


How to make Wuduh (Flash)
http://www.a2youth.com/islam/rituals/pu ... on-04.html


Prayer

•The proper way to pray (Flash - Advanced)

http://www.a2youth.com/islam/rituals/prayer-01.html

The proper way to pray (Flash - Beginners)
http://www.a2youth.com//islam/rituals/prayer-02.html

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Mar 01, 2008 5:02 am

Dosla je jedna zena, pripadnik naroda Benu Israil, kod Allahovog poslanika Musaa, a.s., pa mu je kazala: "Allahov poslanice, ja sam ucinila jedan veliki grijeh, pa sam se pokajala Allahu od tog grijeha, pa moli Allaha da mi oprosti." Pa je upita Musa, a.s.: "A kakav si ti to grijeh pocinila?" A zena odgovori:" Ja sam ucinila nemoral, pa sam od tog cina rodila dijete, pa sam ga ubila." A Musa,a.s., sav ljutit, rece: " Grijesnice jedna...

"izadji iz ove prostorije, da nas ne bi vatra sa nebesa sve sprzila, zbog grijeha kojeg si pocinila." Pa je zena, tuzna i slomljenog srca, otisla od Musaa, a.s. U tom trenutku dolazi melek Dzibril, a.s., Musau, a.s., pa mu rece: "O Musa, zasto si vratio zenu koja se pokajala? Zar nisi nasao osobu, koja je gora od ove zene da je koris?"

Pa Musa, a.s., zacudjeno upita: " A ko moze biti gori od ove zene, koja je uradila ovakav grijeh?" Pa mu melek Dzibril, a.s., odgovori: "Covjek koji ostavi namaz, odnosno osoba koja svjesno zapostavlja ili ne klanja namaz uopste, je gora od ove zene." (predaju biljezi imam Ez- Zehebi u knjizi Kitab-ul-Kebair)

SubhanAllah, kad je ostavljanje ili ne klanjanje namaza ovoliki grijeh, kolika li je, onda, ogromna nagrada onome ko klanja. Velika je stvar kad insan, pokorno, stane pred svoga Gospodara na namaz, pa Mu, u toku molitve, skruseno padne celom na tlo, velicajuci, zahvaljivajuci i priznavajuci Njegovu velicinu. Zaista je to velika stvar. Pa zar je ocekivati da ce Uzviseni Allah dati, ovakvom svom poslusnom robu, nesto drugo osim dobro, i na ovom i na buducem svijetu?

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sub Jul 19, 2008 4:30 am

Video kako obaviti namaz http://num.n-um.com/files/namaz.rm

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Uto Jul 22, 2008 5:31 am

Ustrajnost pri obavljanju namaza

Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem je uporedio obavljanje pet namaza sa rijekom koja teće ispred vjernikovih vrata, te se on u njoj danonoćno pet puta kupa, I ustrajava da bude uvjek čist, bez ikakve prljavštine. Također I pet dnevnih namaza čiste mu’mina od grijeha I doprinose njegovoj čistoći, sve dok u njima ustrajava.



Hvala Allahu Gospodaru svih svjetova, Onome koji je molitvu učinio drugim temeljom islama, naredivši da se konstantno i ustrajno obavlja, Onome koji nas je obavjestio da molitva odvraća od razvrata i grijeha... Zahvaljujem Mu na svim Njegovim blagodatima, posebnim i općenitim. Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha Jedinog koji nema ortaka u Svojoj vlasti niti u upučivanju Mu ibadeta, niti u posjedovanju uzvišenih osobina i lijepih imena! Svjedočim da je Muhammed Njegov rob i poslanik, koji je osjećao zadovoljstvo u namazu, i pri velikim nedaćama u njemu smiraj tražio... Neka su na njega Allahovi salavati i mnogobrojni selami, kao i na njegovu porodicu i plemenite i čiste ashabe, a zatim:

O ljudi, bojte se Allaha i ustrajni budite pri obavljanju namaza i prisustvu u džematu, jer vam je to vaš Gospodar naredio a Poslanik vas je na to podsticao! Namaz je, nakon dva šehadeta, drugi temelj islama, on je stub islama i na osnovu njega se može razdvojiti vjernik od nevjernika. On je simbol svih vjerovjesnika, obilježje bogobojaznih i veza između roba i Gospodara svih svjetova. Posebno su prema njemu vjerovjesnici brižni bili, neka su salavati i selami na njih!

Kaže Ibrahim alejhis selam: «Gospodaru moj, daj da ja i neki potomci moji obavljamo molitvu» (Ibrahim, 40)

I kaže: «Gospodaru naš, ja sam neke potomke svoje naselio u kotlini u kojoj se ništa ne sije, kod Tvoga Časnog hrama, da bi, Gospodaru naš, molitvu obavljali.» (Ibrahim, 37)

Kaže Uzvišeni: “I spomeni u Knjizi Ismaila! On je ispunjavao dato obećanje i bio poslanik, vjerovjesnik, i tražio je od čeljadi svoje da molitvu obavljaju i da milostinju udjeljuju, i Gospodar njegov je bio njima zadovoljan” ( Maryam,54,55)

Spominjujući Zekerijjaha alejhis selam, veli: “I dok se on u hramu stojeći molio, meleki ga zovnuše…” (Ali-Imran,39)

Isa alejhis selam je kazao: "Ja sam Allahov rob" – ono reče -, "meni će On Knigu dati i vjerovjesnikom me učiniti i učiniće me, gdje god budem, blagoslovljenim, i narediće mi da dok sam živ molitvu obavljam i milostinju udjeljujem.” ( Maryam,30,31)

Uzvišeni je rekao našem Poslaniku Muhammedu koji je pečat svim poslanicima: “…zato veličaj Gospodara svoga i hvali Ga, i sedždu obavljaj, i sve dok si živ, Gospodaru svome se klanjaj!” ( Al-Higr,98,99)

I rekao mu je: « Obavljaj propise molitve kad Sunce s polovine neba krene, pa do noćne tmine, i molitvu u zoru jer molitvi u zoru mnogi prisustvuju. I probdij dio noći u molitvi, - to je samo tvoja dužnost; Gospodar tvoj će ti na onom svijetu hvale dostojno mjesto darovati.” ( Al-Isra’,78,79)

I kaže mu: “Naredi porodici svojoj da obavlja molitvu i istraj u tome!” (Ta-ha,132)

Allah je ovom ummetu naredio izvršavanje pet namaza tokom dana i noći, u prigodnim trenucima, ne želeći mu naškoditi, naprotiv, čineći mu veliku korist; kako bi konstantno bili u vezi s Njime, Uzvišen neka je On, i stajali pred Njim, radi Njegova lica, da bi im bili primljeni, I kako bi slušao njihove molitve I odazivao se njima, I kako bi im opraštao njihove grijehe I podizao stepene…

Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem je uporedio obavljanje pet namaza sa rijekom koja teće ispred vjernikovih vrata, te se on u njoj danonoćno pet puta kupa, I ustrajava da bude uvjek čist, bez ikakve prljavštine. Također I pet dnevnih namaza čiste mu’mina od grijeha I doprinose njegovoj čistoći, sve dok u njima ustrajava.

Prvi namaz sa kojim otpočinje rob svoj dan je sabah-namaz koji ga u danu čuva od šejtana I pomaže mu u potrazi za dobrom. Nakon njega se se on upućuje ka svojim dunjalučkim poslovima potpuno raspoložen I aktivan. Ako kojim slučajem nekako pogriješi tokom svoga posla, zadobije grijeh, nastupaju podne I ikindija preko kojih mu ih Allah briše I postaju mu oprošteni. Zatim dolazi akšam, a to je neparni namaz u danu kojim rob otpčinje svoju noć I koji mu iskupljuje grijehe koji su se eventualno dogodili nakon ikindije. Onda nastupa jacija sa kojom on pečati svoje dnevne aktivnosti, a koja ga iskupljuje za grijehe koji su se zbili nakon akšama. Nakon nje rob odlazi na počinak, oproštenih grijeha, I zaspiva u ovoj situaciji lijepim snom. Zbog toga je Vjerovjesnik sallallahu 'alejhi we sellem prezirao je govor nakon jacije ne bi li zaspao sa oprostom od Allaha.

Kaže Allah Uzvišeni: “I obavljajte molitvu početkom i krajem dana, i u prvim časovima noći! Dobra djela zaista poništavaju rđava. To je pouka za one koji pouku žele.» (Hud, 114)

A Poslanik je kazao: « Doista su pet namaza iskupljenje za ono što se zbilo između njih, ako se bude klonio velikih grijeha! »

Sa pet dnevnih namaza Allah briše male grijehe koji su se između njih stekli, a što se tiće velikih grijeha, a to su grijesi za kojih se veže dunjalučka kazna ili ahiretska prijetnja, poput kamate, laži, prevare pri međusobnim odnosima, lažno svjedočenje...oni se brišu samo sa pokajanjem od njih. Zbog toga, ti muslimanu ovisiš od ovih pet namaza, i tvoja vjera neće biti potpuna, niti ćeš se samtrati muslimanom sve dok ih ne budeš praktikovao.

Kaže Uzvišeni Allah: "Ali ako se oni budu pokajali i molitvu obavljali i zekat davali, braća su vam po vjeri. "(Tewba,11)

Zato, onaj koji nije praktikovao namaz, taj nije naš brat, jer on nije musliman.

Kaže sallallahu 'alejhi we sellem: «Između roba i nevjerovanja je ostavljanje namaza», pa zato nema potpune sreće niti uspjeha osim sa njegovim praktikovanjem!

Kaže Allah Uzvišeni: «... i oni koji molitve svoje budu revnosno obavljali – oni će u džennetskim bašćama biti počašćeni.» (Mearidž, 35)

Kaže također: «...i koji molitve svoje na vrijeme obavljaju, - oni su dostojni nasljednici, koji će džennet naslijediti, oni će u njemu vječno boraviti.» ( Al-Mu’minun,9,10,11)

Kada stanovnici vatre budu upitani: "Šta vas je u Sekar dovelo?" "Nismo" – reći će – "bili od onih koji su molitvu obavljali.” (Al-Muddattir,42,43), odnosno, ono što nas je dovelo do vatre je to što smo namaz ostavljali.

Dakle, namaz je ključ dunjalučke I ahiretske sreće. Kaže Allahov poslanik sallallahu 'alejhi we sellem: “A namaz je svijetlo!”, I on je za vjernike doista dunjalučko svijetlo u njihovim srcima I grudima, pomoću kojeg im ona svijetle I zbog toga im je on radost.

Taberani prenosi hadis od Ubadeta ibn Samita: “ Ako rob bude ustrajan pri svom namazu, I ako upotpuni abdest za njega, I ruku’u, I sedžde, I učenje na njemu, on mu kaže: Allah te sačuvao kao I ti mene što paziš, pa se uzdigne na nebo svjetleći, sve dok ne završi kod Allaha tražeći od Njega šefa’at za klanjača.”

On će na Ahiretu, u tminama Sudnjega dana, na Siratu, biti svijetlo za vjernike. To svjetlo će biti podjeljeno shodno njihovim djelima…

U Musnedu I u Sahihu od Ibn Hibbana se prenosi hadis od Abdullaha ibn Omera, a on od Allahovog poslanika sallallahu 'alejhi we sellem da je spomenuo namaz, pa je rekao: “Ko bude ustrajan na njemu, on će mu biti svijetlo, dokaz, I spas na Sudnjem danu, a ko ne bude ustrajan, neće mu biti ni svijetlo, ni dokaz niti spas”

Kaže Imam Ahmed, Allah mu se smilovao: “…Njihov udio u islamu je kao što je veličina njihovog udjela u namazu, a njihova želja za islamom je poput želje im za namazom, zato, spoznaj samoga sebe, o Allahov robe, I čuvaj se da ne sretneš Allaha azze we dželle, a da pri tebi nema islama, jer, veličina islama u tvom srcu je kao što je veličina namaza!”

O Allahovi robovi, znajte da je Onaj koji je namaz obaveznim učinio, kao sub islama, I kao drugi njegov veličanstveni temelj, znajte da je On, također, uz njega I džemat naredio, I naredio je da se izgrađuju mesdžidi kako bi se u njima izvršavao, i za njega je propisao poziv, zbog toga musliman ne smije sebi dozvoliti, ako vjeruje u Allaha I u Posljednji dan, da ne obavlja namaz u džematu, u mesdžidu, ako za to nema opravdan šerijatski razlog!

Kaže Imam ibn Munzir, Allah mu se smilovao: “Argumenti idu u prilog obaveznosti obavljanja namaza u džematu za onoga koji nema ispriku, od tih dokaza su I riječi upućene Ibn Ummi Mektumu radijallahu 'anhu, koji je bio slijep: “Ne mogu ti naći nikakvo opravdanje!”, pa ako slijepac nema olakšicu, onda je onaj koji vidi još preći da nema olakšice.

Poslanik sallallahu 'alejhi we sellem je bio naumio da zapali kuće onih koji su odsustvovali sa namaza, a to je najupečatljiviji dokaz o obaveznosti džemata, jer Poslaniku nije bilo dozvoljeno da uputi ovakvu prijetnju onima koji su odsustvovali sa namaza u džematu ako je on je poželjan a nije obavezan!

Allah je naredio namaz u džematu za vrijeme velikoga straha, od toga proističe da je u vrijeme spokoja I mira ova naredba još žešća!

Kaže Allah Uzvišeni: “Kada budeš među njima i kad odlučiš da zajedno sa njima obaviš molitvu, neka jedni s tobom molitvu obavljaju i neka svoje oružje uzmu; i dok budete obavljali molitvu, neka drugi budu iza vas, a onda neka dođu oni koji još nisu obavili molitvu pa neka i oni obave molitvu s tobom...» (En-Nisa, 102)

Kaže Imam Ibn El-Kajjim, Allah mu se smilovao, u vezi sa načinom dokazivanja obaveznosti namaza u džematu na osnovu ovoga ajeta:

«Allah im je naredio namaz u džematu na osnovu riječi: «neka jedni s tobom molitvu obavljaju», zatim je ovu naredbu drugi put ponovio, a ona se tiče druge skupine, pa kaže: «a onda neka dođu oni koji još nisu obavili molitvu pa neka i oni obave molitvu s tobom...». Ovo je dokaz da je namaz u džematu farz ajn, jer obaveza njegova izvršavanja nije mimoišla drugu skupinu zbog namaza u džematu prve skupine. Kada bi kazali da je to samo sunnet, onda bi najpreće bilo da nisu na ovaj način ni klanjali zbog opravdanja strahom, a kada bi kazali da je to samo farz kifajeh, onda bi namaz u džematu drugoj skupini bio neobavezan zbog toga što ga je prva skupina obavila.»

Dokaz da je namaz u džematu, u spomenutom ajetu, pojedinačna obaveza može se zaključiti na osnovu slijedeća tri aspekta:

1. zbog prve naredbe za njegovo izvršavanje,
2. zbog druge naredbe za njegovo izvršavanje,
3. zbog ne olakšavanja u smislu njegova ostavljanja u strahu.

Zato se bojte Allaha, o vi koji čujete poziv za namaz, jer vaše kuće nisu daleko, a vi ste zdravi i sigurni. Od prisustvovanja namazu u džematu vas ništa ne sprečava, međutim, vi opet kasnite na namaz ili se, pak, ne odazivate Allahovom glasniku. Pogledajte ko je taj kome vi griješite i pripazite se Njegove kazne koja vas može snaći ubrzo, na ovom i drugom svijetu.

Kaže Uzvišeni Allah: «Na Dan kada bude nepodnošljivo i kada budu pozvani da licem na tle padnu pa ne budu mogli, oborenih pogleda i sasvim poniženi biće nevjernici, - a bili su pozivani da licem na tle padaju dok su živi i zdravi bili.» (Al-Qalam, 42,43)

Kaže Imam Ibn El-Kesir, Allah mu se smilovao: « Nakon što su na ovom svijetu bili pozivani da Allahu licem na tle padaju, pa su to odbili uprkos njihovom zdravlju i čilosti, kažnjeni su sa nemogučnošću činjenja sedžde na Ahiretu, onda kada se pojavi Gospodar Uzvišeni i kada Mu sedždu vjernici učine a to nemogne učiniti ni jedan kafir niti munafik. Naprotiv, leđa su im se navikla da budu u jednom položaju, pa kada god htjednu da učine sedždu, njihovi potiljci će krenuti u suprotnu stranu, da bi bili u suprotnosti sa vjernicima kao što su bili takvi na dunjaluku.»

Kaže Imam Ibn El-Kajjim: « Mnogi od ispravnih prethodnika (selefa) su riječi Uzvišenog: «...a bili su pozivani da licem na tle padaju dok su živi i zdravi bili.» protumačili riječima: «To je glas muezzina: hajje'ales salah, hajje'alel felah., pa ih je Allah kaznio na Sudnjem danu zbog njihovog odnosa prema sedždi, nakon što bijahu pozivani da je čine na dunjaluku, pa odbiše da se tom pozivu odazovu! »

A odazivanje pozivaču znači dolazak u mesdžid radi prisustva džematu ...

Zato, bojte se Allaha, o Allahovi robovi, i pokajte se Allahu i ustrajavajte u namazu u džematu, u mesdžidima, kako biste bili među upućenim vjernicima! Utječem se Allahu od prokletog šejtana: "Allahove džamije održavaju oni koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju i koji molitvu obavljaju i zekat daju i koji se nikoga osim Allaha ne boje; oni su, nadati se je, na pravom putu." (Et-Tewbeh, 18)

Molim Uzvišenog Allaha da nam učini bereket sa Časnim Kur'anom...

Drugi dio hutbe:

Hvala Allahu Gospodaru svih svjetova koji nas je uputio u islam i sa njim nas učinio najboljim ummetom koji se ikada pojavio, Onome koji je ovaj islam sazdao na temeljima bez kojih nemože opstojati. Svjedočim da nema istinskog božanstva osim Allaha Jedinog koji nema ortaka. On je Svojim robovima obznanio put spasa, kako bi ga se pridržavali i njime hodili, i put propasti, kako bi ga se klonili i pričuvali! Svjedočim da je Muhammed Allahov rob i poslanik kome je objavljen Ez-Zikr, kako bi ljudima objasnio ono što im se od njihova Gospodara objavljuje i kako bi bili bogobojazni. On ga je potpuno dostavio i objasnio, i, svoj ummet je ostavio na "bjelini" čija je noć kao i dan, a sa koje neće skrenuti osim oni koji će biti upropašteni ... Neka su Allahovi salavati i selami na njega, na njegovu porodicu i ashabe i njegove slijedbenike koji će ga slijediti sve do Sudnjega dana! A zatim:

O Allahovi robovi, bojte se Allaha i slijedite Njegove upute, i znajte da je onaj koji namjerno i ustrajno namaz ostavlja nevjernik u Allaha i otpadnik od muslimanske zajednice, bez izuzetka, po mišljenju svih priznatih učenjaka, a kao što na to ukazuje Allahova knjiga i sunnet Njegova Poslanika sallallahu 'alejhi we sellem! ( Dakle, ovo se ne odnosi na onoga koji namaz iz lijenosti ostavlja, neporičući njegovu obavezu, a o tome postoji razilaženje među islamskim učenjacima! ) Sa njim se postupa kao sa nevjernikom: ono što on zakolje to se ne jede, ne ženimo ga sa kćerkama muslimana, ne naslijeđuje imetak rođaka muslimana, i prema njemu se sa mržnjom ophodimo i od njega se udaljujemo, sve dok je kao takav u svome životu. Ako preseli prije nego li je se pokajao, ne gasuli se niti mu se dženaza klanja, niti se ukopava u mezarje muslimansko, niti se njegov imetak nasljeđuje...

Zato se pripazite, i zgrabite za ruke one maloumnike, vašu djecu ili vaše komšije, a koji su lijeni prema namazu i koji se povode za onima koji se igraju ili ostavljaju namaze, odnosno za onima kojima vjera nema vrijednost. Takvima ne vrijedi opomena niti predavanje, oni se ne boje Allaha niti stajanja pred njim na Sudnjem danu. Nažalost, mnogo takvih ima u mjestima gdje muslimani žive! Takvi žive u našim komšilucima, u našim domovima, sa takvima se mješamo na poslu, na pijacama... Pričuvajte ih se i od njih se udaljite, ne priznajite im njihov grijeh, mrzite ih u ime Allaha i neka vam budu neprijatelji! Ne zovite ih da jedu vašu hranu, ne sjedajte pored njih, ne ulazite im u kuće njihove! Neprijateljujte sa njima i uskraćujte im potrebe njihove, jer, oni su Allahovi neprijatelji, i neprijatelji Allahovog Poslanika.

O njima kaže Allah subhanehu we te'ala: "O vi koji vjerujete, sa Mojim i vašim neprijateljima ne prijateljujte..." (El-Mumtehineh, 1)

I kaže: "Ne treba da ljudi koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju budu u ljubavi sa onima koji se Allahu i Poslaniku Njegovu suprostavljaju, makar im oni bili očevi njihovi, ili braća njihova, ili rođaci njihovi." (El-Mugadeleh, 22)

Što se tiče onoga koji klanja u svojoj kući i ne dolazi u džemat, ili onaj koji odgađa svoj namaz izvan njegova vremena, takav je opisan sa munafičkim osobinama i kao onaj koji ne izvršava veličanstvene naredbe ove vjere. Takvima je Allah zaprijetio sa El-Vejl-om i oni će se suočiti sa El-Gajj-om, a to su dvije doline džehennemske! Kaže Allah Uzvišeni:

"Vejl - očekuje klanjače koji su nemarni bili prema svome namazu" (El-Ma'un, 4,5)

I kaže: "A njih smjeniše zli potomci, koji molitvu napustiše i za požudama pođoše; oni će se sigurno sa Gajjom suočiti; osim onih koji su se pokajali, i vjerovali, i dobro činili…" (Merjem, 59)

Navodi se u tefsirima da su nemarnost prema namazu, i njegovo zapostavljanje, ustvari, njegovo odgađanje izvan vremena klanjanja. Tako se navodi i žestoka prijetnja onima koji izostaju sa namaza u džematu bez opravdanog razloga. To su osobine licemjera, zato se bojte Allaha za sebe i za vašu djecu i one koji su oko vas, i ustrajte u namazu u džematu, u mesdžidima, i zapovjedite onima koji su u vašoj vlasti, onima koji žive sa vama u vašim kućama, ili onima koji su vam komšije! Naređujte da se čine dobra djela i odvarćajte od loših ako želite da budete najbolji ummet.

Kaže Allah tebareke we te'ala: "Vi ste najbolji ummet koji se ikada pojavio među ljudima, naređujete da se čine dobra djela a od nevaljalih odvraćate i u Allaha vjerujete..." (Ali-Imran, 110) Znajte da je najbolji govor Allahova knjiga ...

Hutbu održao:
Šejh Salih ibn Fewzan ibn Abdillah Alu Fewzan
Imam, hatib i član Stalne komisije za fetve
Saudijska Arabija

Preveo: Smail L. Handžić
Islamski Univerzitet, Medina

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Sre Jul 23, 2008 4:09 am

Klanjaj prije nego ti bude klanjano

Ovaj video je sada sa tekstualnim prevodom nas jezik, a radi se o jednom mladicu koji se, slusajuci muziku, ne obzire na ezan koji nagovjestava da je poceo sabahski namaz, nego mladic i dalje ostaje lezati i slusati muziku. U tom polozaju pocinje drijemati, ali iznenada mu dolazi neocekivani gost - Melek smrti, koji mu uzima dusu u takvom stanju, i onda se pocinju desavati stravicne stvari koje cekaju sve one koji okrecu ledja od Allahove upute.

Veličina fajla: 67.14 MB
Trajanje: 32 min
Link za download: http://num.n-um.com/files/videos/Iznenadna%20smrt1.wmv

Odgovori