Pogledaj neodgovorene postove | Pogledaj aktivne teme Danas je Ned Nov 19, 2017 4:53 am




Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
 Kako da se bolesnik očisti i pripremi za namaz? 
Autoru Poruka
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Postovi: 984
Post Kako da se bolesnik očisti i pripremi za namaz?

Fetve iz medicine

Izvor teksta Islamski Informativni Časopis El-Asr

Kako da se bolesnik očisti i pripremi za namaz?


1. Bolesnik je obavezan što je obavezan i zdrav insan tj. da se očisti od male i velike nečistoće; da se abdesti nakon male a okupa nakon velike nečistoće.

2. Prije nego što se abdesti, obaveza mu je da se očisti od nečistoće, ukoliko je obavio malu ili veliku nuždu, vodom, kamenom ili drugim čime se može postići čišćenje - Ukoliko se čisti kamenom, onda su mu neophodna tri čista kamena. - Ne smije se čistiti izmetom, kostima, hranom i svim što je sveto...

- Najbolje je da se očisti kamenom ili njemu sličnim poput: maramice, komadića cigle ili nečim sličnim, a zatim se očisti vodom, jer kamenom se otklanja nečistoća, dok vodom se čisti mjesto unečišćeno nečistoćom, pa se time postiže najbolje čišćenje.

- Čovjek može da bira bilo da se očisti vodom ili da se očisti kamenom i njemu sličnim. Ukoliko bude htio da odabere samo jedno od dvoga spomenutog, bolje mu je da se ograniči na vodu jer se njome postiže potpunije čišćenje.

- Ukoliko se pak, ograniči na čišćenje kamenom, potrebna su mu tri čista kamena kojima se može postići čišćenje. Ako ne uspije da se očisti sa tri kamena, treba uzeti četvrti i peti kamen, ili još sve dok se ne očisti, ali je najbolje da se ograniči na neparan broj.

- Nije dozvoljeno da se čisti desnom rukom, osim ako ne bude u mogućnosti da to učini lijevom.

3. Ukoliko bolesnik ne bude mogao da se abdesti vodom strahujući da će mu se bolest pogoršati ili otežati i odgoditi liječenje, na njemu je da uzme tejemum. Tejemum će uzeti tako što će udariti svojim rukama po zemlji, zatim svojim dlanovima potrati svoje lice (u istoj onoj mjeri u kojoj i pere svoje lice vodom) i poslije toga svoje šake do zglobova s vanjske strane.

- Dozvoljeno mu je da uzme tejemum od bilo koju stvar koja na sebi sadrži zemljanu prašinu, npr. ukoliko se na zidu nalazi takve prašine dozvoljeno mu je da uzme tejemum od takav zid.

- S takvim tejemumom može da klanja mnogo namaza i nije obavezan da obnavlja tejemum.

- Tejemum kvari sve što kvari i abdest i pored toga dolazak vode ukoliko je razlog uzimanja tejemuma bio neposjedovanje vode.

4. Ukoliko se radi o lakšoj bolesti za koju se ne strahuje da će se povećati upotrebom vode ili njeno izliječenje odgoditi ili otežati, poput glavobolje ili zubobolje i bolesti kojoj ne šteti upotreba vode, takvoj osobi nije dozvoljeno uzeti tejemum. Tejemum je dozvoljeno uzeti kada postoji opravdana opasnost, dok u ovom slučaju ne postoji nikakva opasnost po bolesnika i u tom slučaju nije mu dozvoljeno uzeti tejemum.

5. Ako bolesnik nije u stanju da se sam abdesti ili da sam uzima tejemum, u tome će mu pomoći drugi i to nimalo neće uticati na ispravnost njegovog abdesta ili tejemuma.

6. Ukoliko se odžunubi onaj koji na svome tijelu ima opekotine, rane, lomove ili bolest kojoj šteti upotreba vode, dozvoljeno mu je uzeti tejemum. Ako nešto od tijela može da opere vodom onda će to i učiniti a za ostali dio tijela uzeti tejemum.

7. Onaj koji na jednom od svojih organa koji se peru tokom abdesta ima opekotine i rane, pokušaće da ih opere vodom. Ako mu to bude štetilo, onda će samo dotično mjesto potrati vlažnom rukom, pa ako ga i to bude ozljeđivalo, onda će uzeti tejemum.

8. Onaj koji na nekom od svojih organa koji se peru tokom abdesta bude imao zavoj, samo će tokom abdesta, prema redoslijedu, potrati taj zavoj i to će mu biti dovoljno, pa makar taj zavoj i ne stavio pod abdestom.

9.Na bolesniku je da se, što je moguće više, potrudi da prije namaza očisti od nečistoće svoje tijelo,odijelo i mjesto gdje će klanjati. Ako to ne bude u mogućnosti obavit će namaz u onome u čemu je i gdje je, i za to neće imati grijeha.

10.Ukoliko bolesnik bude imao problema s mokraćom koja mu neprestano izlazi, na njemu je da se očisti od nje, da očisti tijelo ukoliko je unečišćeno njome, abdesti se za svaki namaz nakon što nastupi namasko vrijeme, da za namaz pripremi sebi čistu odjeću ako mu to ne predstavlja poteškoću i za svaki slučaj da mjesto izlaska mokraće zaštiti krpom ili sličnim, kako mokraća ne bi dospjela do tijela, odjeće i mjesta gdje se obavlja namaz. (Stalna komisija za fetve, 17 798)

Kako da se abdesti i obavlja namaz osoba koja ima sa sobom kateter i vrećicu u koju se izlučuje mokraća

Spomenuta osoba će klanjati u svom spomenutom stanju, poput osobe kojoj mokraća neprestano izlazi ili žene koja ima istihazu. Nakon što nastupi vrijeme namaza klanjat će u svom stanju. Uzet će tejemum ukoliko nije u stanju da se abdesti, a ako jeste onda mu je obaveza da se abdesti shodno riječima Uzvišenog: "zato se Allaha bojte koliko god možete!" (Prijevod značenja Et-Tegabun, 16)

Ono što izlazi iz njega to mu neće uticati na njegov abdest i namaz, ali neće se abdestiti sve dok ne nastupi namasko vrijeme. Klanjat će i neće se obazirati na ono što izlazi iz njega, jer je prisiljen da obavi namaz u takvom stanju, poput osobe kojoj neprestano izlazi mokraća ili žene koja ima istihazu. Sve spomenute osobe klanjat će sve namaze u njihovim vremenima, učiti Kur'an iz mushafa, tavafiti oko Ka'be ukoliko se tavaf izvodi u jednom namaskom vremenu. Kada istekne namasko vrijeme ustegnuće se od svega spomenutog sve dok se ne abdesti za novo nastupilo namasko vrijeme. Šejh Abdul-Aziz bin Baz, rahmetullahi te'ala alejh

Da li seciranje ili obdukcija mrtvačkih tijela obavezuje ljekare ili medicinske sestre da se abdeste ili okupaju

Seciranje ili obdukcija mrtvih tijela ne kvari abdest i ne obavezuje uzimanje novog abdesta, kupanja pogotovo. (Stalna komisija za fetve, 8 693)

Da li pregled dva otvora kvari abdest kod doktora ili doktorice, svejedno da li se taj pregled obavljao u rukavicama ili bez njih

Doticanje dva otvora, prednjeg ili stražnjeg, bez pregrade kvari abdest zbog riječi Allahovog poslanika, sallallahu 'alejhi ve sellem, u hadisu Safvana, radijallahu te'ala 'anh: "Ko dodirne polni organ, neka se abdesti!" Imam Ahmed, rahmetullahi te'ala 'alejh, kaže: "Hadis je vjerodostojan." Ovakav odgovor podupiru i mnogi drugi vjerodostojni hadisi. (Stalna komisija za fetve, 6 908)

Da li je doktorici koja prisustvuje porođaju obavezno da se okupa ili joj je dovoljno da uzme abdest

Spomenutoj doktorici nije obaveza da se okupa, niti da se abdesti zbog toga što prisustvuje porođaju, nego joj je obaveza da opere onaj dio tijela ili odjeće koji je unečišćen krvlju prilikom porođaja. Međutim, ako je prilikom porođaja dotaknula polni organ žene porodilje, a bila je pod abdestom, njen abdest je pokvaren. (Stalna komisija za fetve, 4 ***)


Uto Maj 26, 2009 4:15 pm
Profil WWW
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Odgovori na temu   [ 1 Post ] 

Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu
Ne možete slati prikačene fajlove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware.
Prevod - www.CyberCom.rs