Uzvišeni Allah je stvorio lijek za svaku bolest

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Uzvišeni Allah je stvorio lijek za svaku bolest

Post od Yassin » Sub Okt 15, 2005 7:26 am

U svojoj zbirci poslanickih uputa (ar. Muvatta ‘Malik), imam Malik, r.a., prenio je da je Zejd bin Eslem prenio da je za vrijeme Allahovog Poslanika, s.a.v.s., jedan covjek bio ranjen, njegova je rana postala zarazena a njegova krv prenatrpana. Covjek je pozvao dvojicu samoukuih lijecnika iz plemena Beni-Anmar da pregledaju njegovo stanje. Pozivajcu se na ovo predanje, Allahov Poslanik, s.a.v.s., bio je tu prisutan i upitao ih je: “Koji je od vas dvojice bolji lijecnik?” Ranjeni covjek je upitao: “O Allahov Poslanice, postoje li ikakve koristi u lijecenju na ovom nivou?” Allahov Poslanik, s.a.v.s., odgovorio je: “Onaj Koji je stvorio bolest, takoder je stvorio i lijek.” (Malik u “Muvettau,” 4/328; mursel hadis)

Pocetke koristi koje pojedinac moze primiti iz ovog haidsa ukazuju da se mora traziti pomoc najkvalificiranije osobe u svakom podrucju. Misljenje je strucnjaka pouzdanije i vrednije, i ono ce uglavnom prevagnuti, Ipak, pobudivanje medicinskih misljenja bi trebalo prvo poceti s najboljim poznatim prakticarem, a potom slijediti drugo misljenje. Naprimjer, ako pojedinac smatra da nije u mogucnosti samostalno da odredi ispravan pravac ka Ka’bi u Meki da bi klanjao namaz, on bi trebao potraziti uceniju osobu, ucenjaka, ili stati iza poznatog imama. U drugom primjeru, za vrijeme putovanja morem, pojedinac se osjeca ugodnije i udobno kada vjeruje da je kapetan broda iskusan, pridrzava se karte i zna sta radi. Pojedinac mora traziti ovakvog vodica i zavisti o njegovoj ekspertizi.
U tom smislu, prirodno uredenje (ar, fitra) jeste uzviseno djelo Allaha Svemoguceg koji je to nacinio svojstvenim kod svih stvorenja. Vjerski zakoni, prirodna uredenja i opci smisao uskladeni su u vezi s ovim pitanjem. Obracanje Allahovog Poslanika, s.a.v.s.,: “Onaj Koji je stvorio bolest, takoder je stvorio i lijek,” potvrduje da je Allah Najuzviseniji stvorio lijek za svaku bolest i nacinio ga dostupnim istinskim i ozbljnim tragacima, dok vecina ljudi to ne zna. Zbog toga je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Jasno je za one koji to znaju, a ne moze se razlikovati za one koji su neupuceni.” Neki iskazi ranije navedenih hadisa koristli su izraz: “postavio,” “objelodanio,” “stvorio,” koji su zaduzeni za ovu odredenu duznost, da spuste (ar, inzal) lijek i ostave ga na zemlji za one kojima je potreban i one koji ga traze. A Allah Najuzviseniji smatrao je djelotvornost ovakvih lijekova ovisnim o Njegovoj naredbi, iako sekularni lijecnici mogu raspravljati o tom (negirati to), ipak vecina pacijenata raspoznaje sljedece cinjenice, a pogotovo kada se njihovo stanje rapidno pogorsava, Ipak, samo nekolicina rijetkih zivi s ovim znanjem o oporavku s Allahovim dopustenjem, Prema tome, postoje meleki koji se spustaju iz Dzenneta Njegovom odredbom, a koji su zaduzeni da sluze Allahovoj volji na Zemlji,a pogotovo da sluze potrebama koje je On takoder stvorio za covjecanstvo. Slicno tome jeste zivot sto ga On stvara u materici majke, porod, njegov zivot i uzdrzavanje na Zemlji, sve do smrti i kasnijeg ponovnog ozivljavanja. Svaka je od ovih duznosti povjerena ovim blagoslovljenim bicima, melekima.
Ostali teolozi objasnjavaju da lijekovi smjesteni na zemlji ostaju neaktivni sve dok ne dodu u dodir s kisom koja ih ozivljava iz njihovog mrtvila. Poput toga, hrana, hranljivi sastojici, lijekovi i bolesti, i cak njihovi agensi koji ih prenose, uzrok i posljedica, svi oni ozivljavaju preko kise. Nekoliko su lijekova minerali koji su smjesteni na visokim nadmorskim visinama, ostali su smjesteni u razlicitim naslagama zemlje podjednako kao i u rijekama i biljkama…, od kojih svi ovi odgovoaraju izrazu tenzil (spustiti).

Stvaranje lijeka za svaku bolest dokazuje nadmocnost Allahove mudrosti, vrhovnu vlast Allahove suverenosti i Njegovog izvanrednog suosjecanjana prema Njegovim stvorenjima. Onaj koji je stvorio bolesti takoder je utvrdio zakone prirode i obznanio je znakove koji pokazuju ko je taj koji upravlja univerzumima. Onaj koji je stovrio nedace, patnje i pokusaje stvorio je takoder lijekove da pomognu ljudima da se oporave iz njihove nezahvalnosti i udovoljavanja zeljama, a On je isto tako stvorio lijek za svaku bolest. On daje ljudima sansu da operu svoje grijehe putem pokajanja, a On nagraduje dobra djela, pokusaje i patnje vjernika poput ljestvi koje ih uzdizu na polozaje i dovode ih u Njegovu blizinu. Sto se tice ostalih, i nakon njihovog pokajanja, njihovi pokusaji postaju protuteza njohovoj odvratnosti iz vremena njihove neupucenosti. Kao sto je On dao covjecanstvu izazov suprostavljanja sejtanima, On takoder pomaze vjernicima da nadvladaju sile tame vojcniima svjetla sto su Njegovi blagoslovljeni meleki. Allah Svemoguci stovrio je prirodne zudnje i zadovoljstva, ali ih je On takoder regulirao sa zakonima dopustenog ispunjenja, a On je taj koji je odredio prolazne i vjecne koristi iz toga. Stoga, sta god zabrinjava i otezava ( na ovom svijetu) Njegovi se robovi mogu s tim suociti za vrijeme njihovog putovanja u ovom zivotu. On ih je takoder opskrbio nacinima da to prevazidu i nacino vjeru svjetlom sto rasprsuje navalu sila tame. Razlika medu ljudima jeste njihov nivo znanja i neusiljenost s kojom oni mogu pristupiti ovakvim koristima. Zaista, Allah je najbolji pomagac.

Preuzeto iz knjige “Poslanikova medicina”


Ibn Qajjim El-Dževzije

Odgovori