O susretu duša na nebesima

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

O susretu duša na nebesima

Post od Yassin » Pon Nov 07, 2005 4:02 am

Prenosi Ibn Mubarek od Ebu Ejjub Ensarija da je rekao: - Kad se uzme vjernicka dusa docekaju je oni kojima se smilovalo od Allahovih robova kao sto se na dunjaluku docekuje onaj ko nosi radnosu vijest. Pohitaju joj, govoreci jedni drugima: - Ostavite vaseg brata dok se ne odmori, bio je u teskoj agoniji. Pridu mu i pitaju: - Sta je uradio taj i taj? Sta je sa tom i tom, je li se udala?
Kada ga upitaju o covjeku koji je prije njega umro, kaze: - Umro je.
Oni odgovore: - Svi smo od Allaha i sve se njemu vracamo. Otisao je majci propasti, zle li matere i loseg li odgoja.
I njima se predoce djela njegova. Ako su dobra, radosni kazu: - Gospodaru nas, ovo je Tvoja blagodat Tvome robu, pa mu je ucini stalnom.
Ako vide losa djela, kazu: - Gospodaru nas, ispitaj svoga roba. (Dobar hadis, Ibn Mubarek, 443)
Ibn Mubarek kaze: Safvan ibn Amr nam je prenio kako je Ebu Derda govorio: - Zaista se vasa dobra djela predocavaju vasim umrlim pa se obraduju ili rastuze. Ebu Derda je govorio: - Gospodaru moj, zastiti me od djela kojim bi ponizio Abdullaha ibn Revahu. (Vjerodostojan hadis, Zevaid Ibn Mubarek, 165)
A u predaji: - Gospodaru moj, zastiti me od djela koja ce me poniziti kod Abdullaha ibn Revaha!

Obavijestio nas je Abdullah ibn Abdurahman ibn Je’ala Sekafi da mu je Seid ibn Dzubejr rekao: - Dozvoli mi da posjetim sestricnu, bila je Osmanova zena, kcerka Amr ibn Evsa. Dozvolio sam mu, usao je i rekao joj: - Kako postupa s tobom tvoj suprug?
- Dobrocinitelj je prema meni koliko god moze.
Okrenuvsi se meni rece: - Osmane, budi dobar preman njoj, sve sto ucinis stigne do Amr ibn Evsa.
Rekoh: - Pa zar umrlim stizu vijesti o zivima?
Odgovori: - Da, svakom prijatelju dodu vijesti o najdrazim, ako budu dobre obraduju ga i smire, a ako budu lose rastuze ga i oneraspoloze. Cak ga upitaju i o covjeku koji je vec umro, pa ih upita: - Zar vam vec nije dosao?
Kazu: - Ne, odveden je u propast. (Dobar hadis, Ibn Mubarek, 447)
Hasan El Basri kaze: Kada uzmu dusu mu’mina podignu je na nebesa gdje je sretnu mu’mini i upitaju: - Sta je uradio taj i taj? Reci ce: - Zar vam nije dosao?
- Ne, tako nam Allaha, niti nam je dosao niti je pored nas prosao. Odveden je svojoj majci propasti, grozne li matere i grozne li odgajateljice.
Vehb ibn Munebben veli: - Allah ima, na sedmom nebu, kucu koja se zove Bejda (Bijela kuca) u kojoj se sastaju duse vjernika. Kada umre vjernik na dunjaluku, docekaju ga duse i pitaju o dunjaluckim novostima, bas kao sto odsutan ispituje ukucane kad se kuci vrati. Predaju spominje Ebu Nu’ajm, Allah mu se smilovao.
Ove predaje, iako ne dosezu do Poslanika, s.a.v.s., ipak ne mogu biti plod necijeg razuma pa se tretiraju kao rijeci Poslanika, s.a.v.s.
Nesaija biljezi od Ebu Hurejre, r.a., da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: “Pridu joj duse vjernika, radosnije od bilo koga od vas kad mu se od vas kad mu se odusnti vrati, i pitaju: - Sta je uradio taj i taj? Sta je uradila ta i ta?
Neki kazu: - Ostavite je na miru, dolazi iz agonije dunjaluka.
Ako im kaze: - Zar vam vec nije dosla?
Kazu: - Odveli su je njenoj majci propasti.” (Vjerodostojan hadis, Nesai, 4/8. Hakim, 1/353)
Hadis cemo kasniej u cijelosti navesti.
Tirmizi Hakim u Nevadiru-l-usul biljezi hadis od Enesa, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Zaista se vasa djela predoce vasim najdrazim i najblizim umrlim, ako budu dobra – obraduju ih, a ako su drugacija, kazu: - Gospodru nas, ne usmrti ih dok ih ne uputis onome cemu si nas uputio.” (Slab hadis, Tirmizi, 213)
Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Kada neko od vas umre, vAse duse se pokazu vasim najdrazim umrlim, koji kazu: - Pustite ga da se odmori, zaista je u tjeskobi bio. Potom ga pitaju: - Sta radi taj i taj? Sta radi ta i ta?
Ako spomene dobro, zahvale Allahu i jako se obraduju, ako spomene ruzno, kazu: - Gospodaru nas, oprosti mu.
Pitaju cak i koga je ozenio taj i taj, je li se udala ta i ta? Pitaju ga o covjeku koji je umro prije njega, pa im kaze: - Umro je on prije mene, zar nije vama svratio?
- Nije, Allaha nam.
Reci ce: - Svi smo mi Allahovi i Njemu se vracamo, odveli su ga majci propasti, grozne li matere i grozne li odgajateljice. Pitaju ga cak i o kucnim mackama.”
Predaju spominje Sealebi, Allah mu se smilovao.
Receno je o Poslanikovim rijecima: “Duse su razvrstana vojska, koje se prepoznaju, zblize se, a koje se ne prepoznaju, one se razidu.” (Muttefek alejh, Buhari, 3816. Muslim, 2435) – ovo je taj susret. Kazu, opet, to je susret zaspalih i umrlih dusa, ima i drugih misljenja, a Allah najbolje zna.

Odlomak: Od Aise, r.a., se prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Umrlog, u kaburu uznemirava ono sto ga je uznemiravalo u njegovoj kuci.”
Kazu: - Moguce je da do umrlog, putem meleka, za to zaduzenog, stignu djela ili rijeci zivih koja ih uznemire, ili na nacin na koji to Allah hoce, On je mocan ciniti ono sto On pozeli.
Od Urve se biljezi kako je covjek ogovarao Aliju, r.a., pred Omerom, r.a., pa mu je Omer, r.a., rekao: - Allah se na tebe rasrdio, uznemiravas Poslanika, s.a.v.s., u njegovom kaburu.
Uceni vele: Ovaj hadis sadrzi zabranu spominjanja umrlih po zlu.
U ovom hadisu je zabrana psovanja umrlih i cinjenje svega onoga sto im je za zivota smetalo. U hadisu je i zabrana neposluha ocevima i majkama nakon njihove smrti djelima zivih koja bi ih rastuzila.
Biljezi se u hadisima da je Poslanik, s.a.v.s., Hatidzinim prijateljima davao poklone, cuvajuci veze i cineci dobrocinstvo. Ako je taj cin dio dobro i dobrocinstvo, onda je njemu suprotan cin neposluh, kidanje veze i lose djelo. Kazu kako je moguce znacenje hadisa: Umrlom u kaburu smeta ko mu je smetao dok je ziv bio, aludirajuci na meleka zaduzenog za covjeka.
Biljezi se od Poslanika, s.a.v.s., : “Zaista se melek udalji od covjeka koji laze ili grijeh cini, kao od crkotine, tako da je moguce da covjek umre ustrajavajuci u grijehu, bez pokajanja i oprosta, pa melek zbog toga prema njemu bude strog i zestok, a Allah najbolje zna.”

Preuzeto iz knjige "Podsjetnik na stanja umrlih i ahiretska desavanja"



Muhammed ibn Ahmed El-Kurtubi

Odgovori