Opsjednutost

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Opsjednutost

Post od Yassin » Pon Dec 05, 2005 6:11 am

Dzinni su inteligentna ziva bica kojima je data uzvisena Objava sa zapovijedima i zabranama, i stoga su pogodni za nagradu ili kaznu na buducem svijetu. Posto je Resulullah, s.a.v.s., takoder poslat i njima, nadalje je obavezujuce za muslimane da se prema njima ophode na isti nacin na koji bi se trebali ophoditi prema drugim ljudima s obzirom da nareduju dobro i odvracaju od zla. Dzinni bi trebali biti pozvani da potvrde Allaha, dz.s., upravo onako kako je Njegov Poslanik, s.a.v.s., pozvao covjecanstvo da to potvrdi, i onako kako je i Resulullah, s.a.v.s., pozvao njih. Muslimani bi takoder trebali opomenuti i ophoditi se prema dzinnima na isti nacin na koji bi se ophodili prema ljudima koji krse Allahove zakone. To jest, oni bi trebali suzbiti nasilje dzinna usvajajuci iste metode kojim suzbijaju nasilje ljudi.

Povremena opsjednutost covjeka od strane dzinna moze biti usljed senzualnih zelja sa dzinnove strane, kapricioznih ideja, ili cak ljubavi, upravo na nacin na koji to moze biti medu ljudima. Dzinni i ljudi mogu isto tako imati medusobni spolni odnos i zaceti djecu. Ovo je cesta pojava koja je dobro poznata mnogima. Vecina pravnika su osudili brak sa dzinnima. Ipak, opsjednutost je cesce posljedica frustracije dzinna zato sto im je ucinjeno neko zlo i prema tome taj postupak je kazna za one koji su se ogrijesili o njih. Naprimjer, kada ljudi slucajno nastete ili povrijede ih urinirajuci na njih, posipajuci vrelu vodu na njih, ili ubijajuci nekog od njih, dzinni misle da su namjerno povrijedeni.

Premda ljudi ne shvataju sta su ucinili, dzinni su po svojoj prirodi veoma neobrazovani, grubi i lakoumni u svom ponasanju, pa tako mogu osvetnicki kazniti ljude vise nego sto oni zapravo zasluzuju. Sejtanovo opsjedanje se takoder ponekad javlja kao posljedica grube sale, izrugivanja ili pukog zla od strane dzinna kao sto se zlo i varanje javljaju kod ljudi iz razloga slicni ovima.
U prvom slucaju kada je opsjednutost posljedica raskalasenosti od strane dzinna, Allah, dz.s., je to zabranio kako ljudima tako i dzinnima. Bez pristanka covjeka koji je opsjednut to postaje smrtni slucaj okrutnog djela i nasilja. U ovakvim slucajima dzinnima se treba obratiti i obavijestiti ih da su njihova djela odvratna i zabranjena, ili divlja i nasilnicka, tako da se protiv njih moze iznijeti dokaz na Sudnjem Danu i oni ce biti preplaseni sto su prekrsili Allahove zakone i zakone Njegovog Poslanika kog je On poslao svim svjetovima: svijetu ljudi i svijetu dzinna.

U slucajevima drugog primjera kada ljudi nisu svjesni da su nanijeli stetu dzinnima, trebalo bi se obratiti dzinnima i obavijestiti ih da je taj ljudski cin bio nenamjeran i kao takav ne zasluzuje kaznu. Ako se to desi u covjekovoj kuci ili na imanju, dzinn bi trebao biti obavijesten da ta kuca i imetak pripadaju tom covjeku, a kao takvima njemu je dozvoljeno da ih koristi na nacin kako on (njihov vlasnik) to zeli u granicama dozvoljenog. Dzinnima se takoder treba reci da oni nemaju pravo da naseljavaju ljudsku imovinu bez dozvole vlasnika. Oni sam imaju pravo da stanuju na mjestima koja nisu zauzeta od strane ljudi poput napustenih zgrada i otvorenih povrsina.

Zato se najcesce dzinni mogu naci na napustenim rusevinama, otvorenoj pustinji ili otvorenom polju. Oni takoder zaposjedaju mjesta necistoce poput nuznika, semtljista i grobalja. Osobe koje izvode istjerivanje dzinna cesto se uzmicu od ovakvih mjesta gdje oni najcesce zive.
Postoje mnogi hadisi koji govore o zabrani obavljanja namaza na necistim mjestima posto su ona stanista dzinna (U hadisima prenesenim od strane Ebu Sa'ida el-Hudrija, a koje je sabrao Tirmizi, Ebu Davud, Ibn Madze, Ibn Kuzejma, Ibn Hibban, El Hakim i drugi zabranjuje se obavljanje namaza na mezarlucima i nuznicima. El Albani je lanac prenosilaca ocijenio kao sahih, a u skladu sa uslovima koji su se koristili u dva Sahiha (Buhari i Muslim). Ove predaje su takoder ovjerodostojili El-Hakim i Ez-Zehebi. Dokaz onih koji su kritizirali ove hadise nije dovoljan da ih oslabi. Sejh El-Islam ibn Tejmijje je izjavio sljedece: "Njihovi senedi su dobri i tko god govori protiv toga nije provjerio sve njihove lance prenosilaca." Buhari je takoder uputio na njihovu vjerodostojnost u poglavlju o kiraetu). Neki ucenjaci su tvrdili da je razlog zabrane molitve na grebljima i nuznicima velika vjerovatnoca postojanja necistoce, dok su drugi tvrdili da je ova zabrana strogi vjerski propis cija svrha je neshvatljiva. Ipak, ispravan stav je taj da razlog u slucaju nuznika, obora za deve i svemu sto je slicno tome je to da su to stanista sejtana, a na grebljima zbog toga sto je to sredina za idolatriju, pored toga sto je staniste sejtana (Dova za koju je Resulullah, s.a.v.s., rekao da se treba prouciti prije ulaska u nuznik jasno upucuje da nuznici mogu biti nastanjeni dzinnima. Dova glasi: Allahumme inni e'uzu bike min el-hubsi ve el-habaisi; prenose Buhari i Muslim, Sahihul-Muslim: vol.1, str. 205, br. 729. Sto se tice obora za deve, El-Beraa ibn 'Azim je prenio da je Resulullah, s.a.v.s., bio upitan o uzimanju abdesta nakon jedenja devinog mesa, a on je odgovorio: "Uzmite abdest nakon njegovog jedenja." Kada je bio upitan o uzimanju abdesta nakon jedenja bravetine, on je odgovorio: "Ne uzimajte abdest nakon jedenja bravetine." Potom je bio upitan o cinjenju namaza u oborima za deve, a on je odgovorio: "Ne obavljajte namaz u oborima za deve jer su to sejtanova mjesta." Kada je bio upitan za molitvu u oborima za ovce, on je odgovorio: "Mozete moliti u njima, posto su to mjesta blagoslova," Sunen Ebu Davud, vol.1, str. 44-5, br. 184).

Askete koji su zastranili i heretici posveceni molitvi koji dozivljavaju prividenja i vizije, obicno se osamljuju na mjestima koja su cesto posjecivana od strane sejtana na kojima je namaz zabranjen. Oni odabiru ovakva mjesta zato sto ih sejtani tamo posjecuju i komuniciraju s njima na isti nacin na koji oni komuniciraju sa vracarima i onima koji gataju. Dzinni isto tako ulaze u idole, govore onima koji obozavaju idole i ispunjavaju neke od njihovih potreba. Oni cesto pomazu obozavaocima zvijezda u vrijeme obavljanja obreda koje dzinni smatraju pogodnima, poput molitvi u obliku spjevova upucenih idolima kao sto su: sunce, mjesec i planete; poput oblacenja idola u otmjenuodjecu i kadenja tamjanom, itd. Sejtani se mogu pojaviti svojim robovima u oblicima koje ljudi pogresno identificiraju kao uzvisene duhove, a sejtani mogu ispuniti neke od njihovih zahtjeva ubijanjem njihovih neprijatelja, uzrokovanjem bolesti kod njih, pridobivanjem nekoga koga oni zele, ili donosenjem materijalnih dobara. Ipak, zlo koje ih moze pogoditi pri koristenju ovih usluga mnogostruko je vec od koristi koju su trazili.

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Pon Dec 05, 2005 6:42 am

Mnogi od onih sto se okoristavaju dzinnima na ove nacine tvrde da je Sulejman, a.s., koristio dzinne na isti ovaj nacin u iste ove svrhe. Mnogi ucenjaci iz ranijeg perioda svjedocili su o postojanju knjiga uputstava o vracanju na dedovoljen i nevjernicki nacin koje su sejtani napisali i stavili pod prijesto Sulejmana, a.s., nakon njegove smrti. Kada su ove knjige bile otkrivene, sejtani su potom tvrdili kako ih je i Sulejman, a.s., koristio, kao i to da je obicavao koristiti dzinne na nacin u njima opisan. Posljedica je bila nepravedno diskreditovanje i blacenje Sulejmana, a.s., od strane nekih krscana i jevreja. Drugi od njih su nalazili opravdanje za svoje vracarske aktinvosti tvrdeci da se ni Sulejman, a.s., ne bi njime bavio da nije dozvoljeno. Obje ove grupe su zastranile, jedna zato sto je iznosila lazi o Sulejmanu, a.s., a druga sto je odabrala vracanje. Ova zastranjenja bila su neposredan povod sljedeceg ajeta od strane Svemoguceg Allaha: "A kada im je Poslanik od Allaha dosao, potvrdujuci da je istinito ono sto vec imaju, mnogi od onih kojima je Knjiga data - za leda svoja Allahovu Knjigu odbacuju, kao da ne znaju, i povode se za onim sto su sejtani o Sulejmanovoj vladavini kazivali. A Sulejman nije bio nevjernik - sejtani su nevjernici uceci ljude vradzbini i onome sto je bilo nadahunuto dvojici meleka, Harutu i Marutu, u Babilonu. A njih dvojica nisu nikoga ucili dok mu ne bi rekli: 'Mi samo iskusavamo, i ti ne budi nevjernik!' I ljudi su od njih dvojice ucili kako ce muza od zene rastaviti, ali nisu mogli time nikome bez Allahove volje nauditi. Ucili su ono sto ce im nauditi i od cega nikakve koristi nece imati iako su znali da onaj koji tom vjestinom vlada nece nikakve srece na onom svijetu imati. A doista je jadno ono za sto su se prodali, kad bi samo znali!" (Kur'an, El-Baqara, 101-102)

Allah Najvelicanstveniji je objasnio da vracanje samo po sebi ne moze ni nastetiti niti donijeti koristi, posto nesto sto je uistinu korisno mora biti ili potpuno dobro ili bar dobro koje preovladava, a nesto sto je uistinu zlo mora biti ili potpuno zlo ili proeovldavajuce zlo, dok su korist i steta kod vracanja samo djelomicni. To jest, korist, bilo finansijska, psiholoska ili emocionalna, u poredenju sa kaznom na ahiretu zbog izvrsavanja vracanja je minimalna.

Vazno je istaci da ako dzinni napadnu covjeka, trebaju biti obavijesteni o propisima Uzvisenog Allaha i Njegovog Poslanika navodeci pri tom i dokaze o njihovom grijesenju. Njima se treba narediti da budu pravedni i traziti od njih da se suzdrze od zla bas kao sto se to cini sa ljudima, a na osnovu Allahovih rijeci: "A Mi nijedan narod nismo kaznili dok poslanika nismo poslali!" (Kur'an, Al-Isra',15) "O skupe dzinski i ljudski, zar vam iz redova vas samih poslanici nisu dolazili koji su vam ajete Moje kazivali i upozoravali vas da cete ovaj vas dan docekati?" (Kur'an, Al-An'am,130)

Posljedica ovog propisa bila je Resulullahova, s.a.v.s., zabrana ubijanja zmija koje se nadu u kucama sve dok im se tri puta ne kade da je napuste. U Sahih Muslimu i drugim hadiskim djelima nalazi se predaja koju prenosi Ebu Sa'id el-Hudri u kojoj se navodi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "U Medini postoji grupa dzinna koji su postali muslimani, pa ko god vidi bilo kakve zmije (u kuci) neka im tri puta naredi da izadu. Ako se ijedna od njih i nakon toga pojavi, trebate je ubiti jer je to sejtan." (Ovaj hadis i njemu slicni drugi hadisi sadrzavaju u sebi dokaz da dzinni mogu poprimiti razlicite oblike ili se moze reci da oni imaju razlicita stanja od kojih svaki ima svoju stabilnu formu).

U Sahih Muslimu takoder postoji predaja koju prenosi Ebu es-Sa'ib, oslobodeni rob Hisam ibn Zehreha, u kojoj je rekao: "Jednom sam posjetio Ebu Sa'ida el-Hudrija u njegovoj kuci i cekao da zavrsi. Dok sam cekao, cuo sam da se nesto mice u uglu kuce, okrenuo sam se, i na moje iznenadenje vidio sam zmiju. Nasrnuo sam na nju s namjerom da je ubijem, ali Ebu Sa'id mi je naisaretio da sjednem, pa sam sjeo. Kada je zmija otisla, Ebu Sa'id je pokazao na obliznju kucu i rekao: 'Jedan od nasih mladica koji se nedavno ozenio zivio je u njoj. Kada smo otisli sa Resulullahom, s.a.v.s., u bitku na Hendeku mladic bi u podne zatrazio od Resulullaha, s.a.v.s., dozvolu da posjeti svoju suprugu. Jednog dana Resulullah, s.a.v.s., mu je dopustio da ode, ali mu je rekao: - "Ponesi svoje oruzje sa sobom, jer ne vjerujem plemenu Kurejza " (To je jedno od jevrejskih plemena koje je naseljavalo Medinu). On je ponio svoje oruzje sa sobom i vratio se kuci gdje je nasao svoju suprugu kako (obnazena) stoji na pragu njihove kuce. LJubomora ga je nadvladala i on je isukao koplje da je probode. Ali, ona mu je pozurila da mu objasni: - Zadrzi svoje koplje i udi u kucu da vidis sta me je razgolitilo. Usao je u kucu i nasao veliku zmiju smotanu na njegovoj postelji, isukao je koplje i ubio zmiju. Izasao je van da je plozi u dvoriste, ali se ona omotala oko njega, i ne zna se koje je od njih prvo podleglo, zmija ili mladic. Otisli su Resulullahu, s.a.v.s., i obavijestili ga o svemu zamolivsi ga da moli Allaha, dz.s., da mladica vrati nazad u zivot radi nas. Resulullah, s.a.v.s., je rekao: "Uistinu u Medini postoje dzinni koji su primili islam, te ako vidite ijednog od njih, zatrazite od njih da napuste (kucu) u periodu od tri dana, ali ako se ijedan pojavi nakon tog perioda, ubijte ga jer je to sejtan."

U drugom hadisu kog navodi Muslim, zabiljezeno je da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: "Uistinu ove kuce imaju zmije, stoga ako vidite neku od njih, zatrazite tri puta od nje da kucu napusti. Ako je napusti, onda je u redu, u suprotnom ubijte je jer je zasigurno nevjernik " (Sahihul-Muslim, vol.IV, str. 1213, br. 5557). Potom je rekao: "Idite i zakopjate vaseg brata." Ovo ukazuje na cinjenicu da je ubijanje dzinna bez valjanog razloga zabranjeno kao sto je zabranjeno ubijanje covjeka bez valjanog razloga. Nasilje je zabranjeno u svim slucajevima. Nije dozvoljeno nikoga tlaciti, cak ni nevjernika. U ovom pogledu Svemoguci kaze: "Neka vas mrznja koju prema nekim ljudima nosite nikako ne navede da nepravedni budete! Pravedni budite, to je najblize cestitosti" (Kur'an, Al-Ma'ida, 8 ).
Dzinni uzimaju oblike zivotinja poput zmija, skorpiona, deva, krava, koza, ovaca, konja, mazgi, magaraca i ptica. Oni pored toga mogu primit oblik ljudi, kao sto je to bilo u slucaju kada su sejtani dosli kurejsijama u obliku Surak ibn Malika kada su zeljeli da zauzmu Bedr (Isma'il ibn Kesir, El-fusul fi ihtisar sireh er-Resul, Bejrut:Dar el-Kalem, prvo izdanje, 1980, str. 119). Povodom ovog dogadaja, Allah je objavio ajet: "I kada im je sejtan kao lijepe njihove postupke predstavio i rekao: 'Niko od vas danas ne moze pobijediti, a ja sam vas zastitnik!'- onda je on, kad su se dva protivnicka tabora sukobila, natrag uzmaknuo, i rekao: 'Ja nemam nista s vama, ja vidim ono sto vi ne vidite, i ja se bojim Allaha, jer Allah strasno kaznjava" (Kur'an, Al-Anfal, 48 ).

Takoder je preneseno da je sejtan uzeo oblik starca iz Nedzda kada su se vode kurejsija sakupili u svom prostoru za sastanke da odluce da li da ubiju Resulullaha, zatvore ga ili ga prognaju (The Life of Muhammad, str. 221-2). Svemoguci u vezi s ovim kaze: "I kad su ti nevjernici zamke razapinjali da bi te u tamnicu bacili ili da bi te ubili ili da bi te prognali; oni su zamke pleli a Allah ih je ometao, jer Allah to najbolje umije" (Kur'an, Al-Anfal, 30).

Posto kucne zmije mogu biti dzinni, oni se tri puta upozoravaju da odu. Ako su oni zapravo dzinni i ne odu mogu biti ubijeni, a ako su zmije takoder mogu i one biti ubijene. Dzinni koji nastave plasiti ljude izlazuci se u obliku zmije mogu biti napadnuti sa svim sto ce ih omesti u cinjenju daljeg zla, cak i ako to podrazumijeva njihovo uibjanje. Ipak, njihovo ubijanje bez pravog razloga nije dopustivo.

Preuzeto iz knjige: Poslanica o dzinnima, autor Ibn Tejmijje, rahmetullahi alejhi.

Odgovori