Proživljenje čovjeka u stanju u kojem je umro

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Proživljenje čovjeka u stanju u kojem je umro

Post od Yassin » Uto Maj 24, 2005 12:57 am

Muhammed ibn Ahmed El-Kurtubi

Muslim biljezi od Zabir ibn Abdullaha, r.a., da je rekao: “Cuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem da kaze: - Svaki covjek ce biti prozivljen u onome stanju u kojem je i umro.” (Vjerodostojan hadis, Muslim, 2878) Od Abdullaha ibn Omera se biljezi da je rekao: “Cuo sam Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaze: - Kada Allah hoce da kazni neku zajednicu, kazni sve njene pripadnike, a onda ih prozivi shodno njihovim najerama.” (Muttefek alejh, Buhari, 7108. Muslim, 2879) Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Kada Allah spusti svoju kaznu na neku zajednicu, njime obuhvati sve njene pripadnike, a onda ih prozivit prema njihovim djelima.”

Malik od Ebu Hurejre, r.a., biljezi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Tako mi Onoga u cijoj je moci moja dusa, nece nikog poginuti ili biti izranjavan na Allahovom putu, a Allah zna ko je takav, a da nece na Kijametski dan doci s ranom koja ce krvariti i odakle ce izlaziti krv boje krvi ali mirisna kao misk.” (Muttefek alejh, Buhari, 2803. Muslim, 1876/105) Ebu Davud biljezi od Abdullaha ibn Amra, r.a., da je rekao: “Allahov Poslanice, kazi mi nesto o dzihadu i borbi. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu rece: - Abdullahu, ako pogines bivsi ustrajan inadajuci se Allahovoj nagradi, bices prozivljen ustrajnim nadajuci se Allahovoj nagradi, a ako pogines da bi se pred drugima dokazao i da bi se obogatio ratnim plijenom, bices prozivljen dokazujuci se drugima i tezeci za ratnim plijenom. U svakom slucaju, s kakvom god se namjernom borio ili poginuo, u takvom ces stanju biti i prozivljen.” (Dobar hadis, Ebu Davud, 2519)

Ebu Hedbe Ibrahim ibn Hedbe prenosi od Enes ibn Malika, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “KO umre pijan, taj ce se sa Melekom smrti sresti pijan, Munikra i Nekira ce sresti pijan i na Kijametskom danu ce biti prozivljen kao pijan i bice bacen u kanal koji se nalazi u sredini Dzehennema koji se zove Sekran u kojem je izvor iz kojeg izvire krv i takav covjek nece imati nikakvog drugog ni jela ni pica osim tekrvi iz tog izvora.” (Vrlo slab hadis, Dejlemi, 5578)

Muslim biljezi od Ibn Abbasa, r.a., da je neki covjek bio s Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, obucen u ihranem, pa se deva ritnula i usmrtila ga. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Okupajte ga vodom i lotosom i zamotajte ga u njegovu odjecu. Nemojte ga mirisati, niti mu pokrivajte glavu, jer ce on na Kijametkom danu biti prozivljen kao onaj ko uci telbiju.” (Muttefek alejh, Buhari, 1265-1268. Muslim, 1206)

Abbad ibn Kesir od Zubejra, a ovaj od Dzabira prenosi da je rekao: “Mujezini i hadzije (oni koji su ucili telbiju) ce na Kijametskom danu izaci iz svojih mezaroava tako sto ce mujezin uciti ezan a hadzija telbiju.”

Ebu Kasim Hatelli, u svojoj knjizi Dibadz navodi predaju od Ibn Abbasa, r.a., i Ali ibn Husejna, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Dzibril me je obavijestio da je LA ILAHE ILLELLAH sudrug covjeku na njegovoj smrtnoj postelji, u mezaru, a i ond akada bude prozivljen iz mezara. Muhammede, da ih samo vidis na Dan kada budu izlazili iz svojih kaburova otresajuci prasinu sa svojih glava, pa ovaj povice: - LA ILAHE ILLELLAH VEL HAMDU LILLAH – i lice mu postane svijetlo, a drugi izade iz svog mezara i kaze: - tesko meni za sve moje propuste prema Allahu pocinjene! – i njegovo lice potamni.” (Apokrifan hadis, Mizanu-l-i’tidal, 3/268)

Nesai od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, biljezi da je rekao: “Naricateljka ce na Kijametskom danu biti prozivljena gola i bosa, prekrivena Allahovim prokletstvom i imajuci oklop od vatre. Svoju ruku ce drzati na glavi i naricace: - Tesko meni!”

Hadis slicnog sadrzaja biljezi i Muslim i Ibn Madze od Ebu Malika Es’arija : “Poslanik, s.a.v.s., je rekao : - Naricanje je paganski (dzahilijjetski) obicaj, i naricateljka kada umre, Allah joj pripremi odjecu od vatre, a njen oklop ce biti od plamena.” (Vjerodostojan hadis ligajrihi, Ibn Madze, 1582) Ovako stoji kod Ibn Madze, dok vod Muslima stoji : “Na Kijametskom danu ce biti prozivljena sa kosuljom od katrana i prslukom od suge.” (Vjerodostojan hadis, Muslim, 934)
Sa’lebi u svom Tefsiru od Ebu Hurejre, r.a., biljezi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : “Naricateljke ce na Kijametskom danu bitri prozivljene u dva reda, red s dense i red s lijeve strane i lajace kao sto psi laju u danu koji ce trajati koliko pedeset hiljada godina, a onda ce biti naredeno da ih bace u vatru.” (Vrlo slab hadis, Taberani, kao sto je u Medzme’u, 3/14)

Ebu Muhammed Abdulvehhab Sehr ibn Revvah i Ali ibn Hibetullah Safii, sa senedom, prenose od Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : “Narikace ce na Kijametskom danu biti podijeljene u dva reda u Dzehennemu, jedne ce biti s desne strane a druge s lijeve strane i one ce lajati na ostale Dzehennemlije kao sto psi laju.” Enes, r.a., kaze : “Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: - Narikaca ce iz svog mezara izaci rascupaen kose i prasnjiva, a lice ce joj biti potamnjelo, plavih i izbuljenih ociju, nosice ogrtac od Allahovog prokletstva i prsluk od Allahove srdzbe. Jednom rukom ce stezati svoj vrat a drugom ce pritisnuti glavu i dozivace : - Tesko meni ! Jadna li sam ! A melek, iza nje, ce govoriti : - Amin, amin !”

Ibn Madze biljezi od Ibn Abbasa, r.a., da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao : “Naricanje za umrlim je jedan od paganskih obicaja, a narikaca, ako se ne pokaje prije svoje smrti, bice prozivljena na Kijametskom danu sa odjecom od uzavrelog katrana a zatim ce oj se ustaci prsluk od dzehennemskog plamena.”

Uzviseni Allah kaze : “Oni koji se kamatom bave dici ce se kao sto ce se dici onaj koga je dodirom sejtan izbezumio.” (El-Beqare, 275)

Tumaci kazu : - Nece ustati iz svojih mezarova. – Ovo zastupaju Ibn Abbas, Mudzahid, Ibn Duzbejr, Katade, Rebi’, Sudi, Dahhak, Ibn Zejd i dr. Drugi opet kazu da ce se zaduziti sejtan koji ce ga neprestano daviti. Svi su slozni u tome da ce takav biti prozivljen kao davljenik a sve to kao kazna za njegov grijeh, i da bi ga svi koj budu okupljeni na Mahseru mogli proklinjati. Allah je ucinio ovo za one koji su se koristili kamatom, a to stoga sto su oni tu kamatu unijeli u svoje stomake i otezali ih i kada budu ustajali iz svojih kaburova, posrtace zbog tezine njihovih trbusina, da nas Allah zastiti i zakloni i na dunjaluku i na ahiretu. Uzviseni Allah kaze : “A onaj ko nesto utaji – donijece na Sudnji dan to sto je utajio.” (Ali Imran, 161)

Prenosi se od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao : “Na kom stepenu covjek umre, na tom ce biti i prozivljen.” (Vjerodostojan hadis, Ahmed, 6/19. Hakim, 2/144)

Preuzeto iz knjige “Podsjetnik na stanja umrlih i na ahiretska desavanja”

Odgovori