VJEROVJESNIK JE PREČI VJERNICIMA NEGO ONI SAMI SEBI

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

VJEROVJESNIK JE PREČI VJERNICIMA NEGO ONI SAMI SEBI

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 9:59 pm

Ljubav prema Poslaniku, s.a.v.s.

"VJEROVJESNIK JE PREČI VJERNICIMA NEGO ONI SAMI SEBI"


Od Enesa, r.a., se prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Nijedan od vas neće biti vjernik dok mu ja ne budem draži od njegovog roditelja, njegova djeteta i cijeloga svijeta." (Mutefekun alejh)


Obaveznost LJUBAVI PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.

Ovaj hadis dokazuje da je ljubav prema Allahovom Poslaniku obaveza svim vjernicima, i da ispred te ljubavi u našim srcima ne smije da bude ljubav prema ijednom stvorenju, pa makar ako se radi i o ljubavi prema ljudima sa kojima smo najprisniji u našem krvnom srodstvu, kao što su to naši roditelji, naša djeca, ali i ostala stvorenja. Takva veličanstvena ljubav mora biti i iznad naše ljubavi prema nama samima, jer je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, nijedan od vas neće vjerovati sve dok mu ja ne budem draži od njega samoga, njegovog imetka, njegove djece i svih ljudi." U Sahihu Buharije se bilježi da je Omer, r.a., rekao Poslaniku, s.a.v.s.: "O Allahov Poslaniče, ti si mi zaista draži od svega, osim od mene samog!". Poslanik, s.a.v.s., mu reče: "Ne, tako mi Onoga u Čijoj je ruci moja duša, sve dok ti ne budem draži i od tebe samog!". Reče mu Omer, r.a.: "Doista si mi sada draži i od mene samog!". Allahov Poslanik, s.a.v.s., reče: "Sada Omere!".

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:00 pm

OVA LJUBAV JE ZNAK POTPUNOG IMANA

Što se tiče riječi Poslanika, s.a.v.s.: "Nijedan od vas neće biti vjernik...", sa njima se ne želi apsolutno negirati čovjekov iman i njegovo postojanje ukoliko se on nije izgradio do te mjere da mu je Allahov Poslanik, s.a.v.s., draži od svega stvorenog; njega samog, njegovih roditelja, djece, imetka... Naprotiv, ove riječi su dokaz potpunost imana, te se može reći: "Nijedan od vas neće biti vjernik upotpunjenog imana..." Prema tome, onaj čija ljubav prema Poslaniku, s.a.v.s., nije dostigla ovaj stupanj, on nije upotpunio svoj iman i nije osjetio istinski užitak i slast imana, jer u predaji, koju bilježe dvojica šejhova (Buharija i Muslim), stoji da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kod koga budu tri (svojstva) osjetiće slast imana; da mu budu Allah i Njegov Poslanik, s.a.v.s., draži od svega drugog, da voli svakog čovjeka i gaji ljubav prema njemu samo u ime Allaha, i da mrzi povratak u nevjerstvo kao što mrzi da bude bačen u vatru."

Ovaj stepen ljubavi prema Poslaniku, s.a.v.s., može postići onaj kod koga je imansko ubjeđenje u ahiretske užitke prevagnulo i nadmašilo dunjalučku imaginarnost i njegove lažne i varljive ukrase. Također i onaj kod koga su vjerski principi veličanstveni i sveti, te on kao takav biva zabrinut iznalaženjima rješenja kako će ih ostvariti i sprovesti. Čovjek je radi ibadeta i stvoren, a Allah, dž.š., nas uči: "Vjerovjesnik je preći vjernicima nego oni sami sebi..." (Prijevod značenja - El Ahzab, 6.)

Buharija bilježi od Ebu Hurejre, r.a., da je rekao Poslanik, s.a.v.s.: "Nema ni jednog vjernika a da mu ja nisam najpreči među ljudima na dunjaluku i Ahiretu. Ako želite učite sljedeće: "Vjerovjesnik je preči vjernicima nego oni sami sebi..." (Prijevod značenja - El-Azhab, 6.)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:01 pm

ZNAKOVI OVE LJUBAVI

Ljubav prema Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., nije sklona običnim emocijama koje dolaze i nestaju u određenim trenucima. Obaveza je da ova ljubav bude iskrena i duboko ukorijenjena u srce vjernika, te da ga ne napušta, jer s njom i srce živi, a ona nas podstiče na činjenje dobrih dijela i izbavlja nas iz ružnih postupaka i grijeha. Kada postigne ovu ljubav, on tada ima i znakove kojima se razlikuje od lažljivaca i onih koji smutnju siju. Od ovih znakova su:

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:02 pm

1. POKORNOST NJEMU, s.a.v.s.

Allah Uzvišeni je rekao: "Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu i koji često Allaha spominje." (Prijevod značenja - El-Ahzab, 21.)

Ova pokornost se ogleda u činjenju onoga što je preporučio i naredio i klonjenju od onoga što je pokudio i zabranio. Zbog toga, onaj ko sazna da je Poslanik, s.a.v.s., nešto naredio, taj žuri ka sprovođenju istog i to ne napušta bez obzira što se duša možda tome protivi i iščuđuje. Takvom ne prednjači ljubav i pokornost bračnom partneru, roditelju i sl. nad njim, jer je njemu ljubav prema Poslaniku, s.a.v.s., draža od njih, a onaj koji nekoga voli, nastoji da bude što bolji i potpuniji sljedbenik onoga koga voli. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: "Što sam vam zabranio, klonite ga se, a što sam vam naredio, radite koliko možete, jer su propali oni prije vas koji su mnogo pitali i razišli se sa svojim poslanicima." (Mutefekun alejh)

Ona osoba čije su srce i duša ispunjeni razilaženjem sa Resulom s.a.v.s., te pod tim dejstvom ostavlja naredbe koje je on naredio i zalazi u zabrane i pokuđene radnje, koje je on osudio, jer, kako sam kaže, njegova duša želi to, istina je da on više voli sebe i svoju dušu, nego Poslanika, s.a.v.s. Pokornost Poslaniku s.a.v.s. je živi primjer iskrene ljubavi prema njemu, s.a.v.s., i kad god se poveća ljubav, poveća se i pokornost. Zato je rekao Uzvišeni: "Reci: "Ako Allaha volite, mene slijedite i vas će Allah voljeti i grijehe vam oprostiti - a Allah prašta i samilostan je."

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:03 pm

2. IZBJEGAVANJE NOVOTARIJA

Od znakova ljubavi prema njemu a.s, jeste da ne primamo od muslimana, makar i uživali vjerski ugled među ljudima, ništa od vjerskih naredbi, zabrana i načina ispoljavanja ibadeta, što je u koliziji i suprotnosti sa onim što nam je Poslanik, s.a.v.s., objasnio i čemu nas je podučio. Pravi i iskreni vjernik je zadovoljan sa onim što je Poslanik, s.a.v.s., ovjerozakonio, te praktikovanjem njegovog sunneta ne osjeća nikakvu neugodnost i poteškoću. Njegove grudi se ne stežu sljeđenjem Poslanikove prakse, ali se zato šire i ispunjavaju slašću i ljepotom imana. Novotarija u vjeri je najgora stvar, a ova vjera je savršena i kao blagodat prema nama upotpunjena, zbog toga je novotar u velikoj zabludi, jer smatra da ovoj usavršenoj vjeri od Allaha i Njegovog Poslanika, s.a.v.s., treba nešto dodati ili oduzeti. Poslanik, s.a.v.s., kaže: "Čuvajte se novotarija, jer je svaka novotarija bidat, a svaki bidat je zabluda." (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi) i kaže: "Ko god unese u ovu našu stvar (vjerozakon, Islam) ono što nije od nje, to se odbacuje." I kaže: "Ko god uradi nešto, što nije naša stvar (vjerozakon), to mu se ne prima." (Buharija i Muslim)

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:04 pm

3. ODBRANA POSLANIKOVOG, s.a.v.s.,SUNNETA

Tako mi zvijezde kad zalazi, vaš drug (Muhammed, s.a.v.s.) nije s pravog puta skrenuo i nije zalutao. On ne govori po hiru svome - to je samo Objava koja mu se obznanjuje." (Prijevod značenja - En Nedžm, 1.-4.)

Stajanje u odbranu Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta je jedan od velikih znakova ljubavi prema njemu. Ashabi, r.a., su pokazali najbolje i najiskrenije primjere o odbrani Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta. Jedan od najboljih pokazatelja toga jeste primjer halife Omera ibn Hattaba, r.a. Ebu Se'id el-Hudri veli: "Prisustvovao sam jednom sijelu ensarija kada je sav usplahiren, dršćući, došao Ebu Musa el-Eš'ari, r.a., i rekao: "Otišao sam kod Omera tri puta nazvavši mu selam pored vrata, tražeći time dozvolu da uđem kod njega. Pošto mi nije dozvolio, ja sam se vratio. U tom je i Omer izašao te me upitao što se vraćam, zašto nisam ušao. Ja sam ga obavijestio da sam čuo Allahovog Poslanika, s.a.v.s., gdje kaže: "Ako neko od vas želi da uđe kod nekoga neka pred vratima tri puta selam nazove, pa ako mu ovaj ne dozvoli, neka se vrati." Omer mi reče: "Ako mi ne dovedeš nekoga ko će posvjedočiti da je to Allahov Poslanik rekao ja ću te žestoko izbičevati." Pa sam, evo, došao da vas upitam da li je neko to isto čuo od Allahovog Poslanika. Tada je sa njim otišao Ubejj ibn K'ab kod Omera i potvrdio da je i on to čuo od Vjerovjesnika, s.a.v.s., na što se Omer obrati Ebu Musau riječima: "Ja zaista ne sumnjam u tebe, ali se bojim da ljudi ne pođu koješta pripisivati Poslaniku što on nije rekao."

Odbrana sunneta znači njegovo učenje i primjena, zaštita od iskrivljenja i pogrešnog tumačenja od strane neznalica, odbacivanje sumnji koje unose otpadnici i objašnjenje i objelodanjivanje njihovih laži. Nemarnost u odbrani Poslanikovog, s.a.v.s., sunneta; Šerijata, je od stvari koje ukazuju na slabost imana ili njegovo potpuno nestajanje. Ko poziva u ljubav, a na njemu se ne vide tragovi ljubomore, pa on laže o onome u šta poziva.

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:05 pm

HUBEJB IBN ADIJJ I NJEGOVA LJUBAV PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.

Buharija i Muslim bilježe priču o poznatom ashabu, Ubejbu ibn Adijju, r.a. Naime, Allahov Poslanik, s.a.v.s., ga je poslao zajedno sa još devetoricom ashaba da pozivaju u Allahovu vjeru. Među njima, Asima ibn Sabita je odredio emirom. Međutim, mušrici ih dočekaše napravivši im zasjedu, te neke od njih pobiše, a neke porobiše. Među zarobljenima je bio i Hubejb ibn Adijj. Stanovnici Mekke ga otkupiše želeći, između ostalih, i sa njim da osvete svoje poginule na Bedru, te ga izvedoše van harema da bi izvršili njegovo pogubljenje. Pred sami čin ubistva tražio je Hubejb da mu dopuste klanjati dva rekata, te ih klanjaše ne oduživši ih. Kada je završio, reče im: "Tako mi Allaha, da sam znao da nećete reći da klanjam kako bih odložio vrijeme svoga pogubljenja, oduljio bih namaz!" Kada ga podigoše na vješala, upitali su ga: "O Hubejb, da li bi te radovalo da je Muhammed na tvom mjestu, a ti da si miran uz svoju porodicu i imetak?" Reče: "Tako mi Allaha, ne bih volio da Allahov Poslanik bude uboden trnom u nogu, i više bih volio da budem ubijen, nego da Allahov Poslanik bude uboden običnim trnom u nogu." Tada je podigao svoju glavu prema nebesima i rekao: "Allahu moj, ne znam po kome da poselamim Poslanika, s.a.v.s., pa mu Ti prenesi selam od mene!" U to vrijeme Allahov Poslanik bijaše sjedio sa ashabima u Medini, te reče: "Ve alejkes-selam ve rahmetullahi ve berekatuhu," i doda "Sada je ubijen Hubejb".

Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

Post od Yassin » Ned Jan 29, 2006 10:06 pm

PRETJERIVANJE U LJUBAVI PREMA POSLANIKU, s.a.v.s.

Neki ljudi su se udaljili od Poslanikove, s.a.v.s., upute, pa su u Allahovu vjeru unijeli ono što nije od nje. Pretjerali su u ljubavi prema Poslaniku, s.a.v.s., što ih je skrenulo sa ispravnog sljeđenja Pravog puta, za koji je Uzvišeni rekao: "I, doista, ovo je Pravi put moj, pa se njega držite i duge puteve ne slijedite, pa da vas odvoje od puta Njegova - eto to vam On naređuje, da biste se grijeha klonili." (Prijevod značenja - El-En'am, 153.)

Poslanik, s.a.v.s., je u mnogo slučajeva upozoravao na pretjerivanje i zastranjivanje po pitanju njega. Dokazi za to su mnogobrojni. Od njih su i sljedeći hadisi:

Od Omera Ibn Hataba, r.a., da je rekao: "Čuo sam Poslanika, s.a.v.s., da kaže: "Ne veličajte me kao što kršćani veličaju Merjemina sina, ja sam samo Allahov rob i recite: "Allahov rob i poslanik." (Buhari)

Od Aiše, r.a., se prenosi: "Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s.: "Neka je Allahovo prokletstvo na židove i kršćane, pretvorili su kaburove svojih poslanika u mesdžide (bogomolje). Ja vam to zabranjujem." (Buhari)

Od Enesa se prenosi da je jedan čovjek rekao Poslaniku, s.a.v.s.: "O Muhammede! O naš gospodine (sejjidu), i sine gospodina našeg, najbolji od nas i sine najboljeg od nas." Pa mu je rekao Poslanik, s.a.v.s.: "Govorite onako kako govorite i ne dozvolite šejtanu da vas zavara. Ja sam Muhammed, sin Abdullahov, Allahov rob i poslanik. Tako mi Allaha, ne volim da me uzdižete iznad mjesta na koje me je Allah postavio." (Ahmed)

Ovi i mnogi drugi hadisi jasno govore da ljubav i veličanje Poslanika, s.a.v.s., ne smiju prelaziti granice koje su Šerijatom postavljene. Zato je i rekao, s.a.v.s.: "Ko u ovu našu stvar unese nešto što nije od nje, biće mu odbijeno." (Muslim)



Smail Handžić i Kemal Baković

Odgovori