Sabur

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Sabur

Post od AbuAmRibnFadL » Pon Apr 18, 2005 9:49 am

Selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Hvala Allahu, Koji je strpljivima nagradu bez racuna obecao, a zahvalne na blagodatima nagradio trajnoscu (neprekidnoscu) njihovom i povecanjem. Svjedocim da je samo Allah Bog, On, bez ikakve sumnje, nema druga i svjedocima da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik, poglavar svih poslanika i najodabraniji medu svim robovima. Neka je salavat Allahov i selam neizmjerni na njega, njegovu porodicu, ashabe i sve njihove sljedbenike u dobru do Sudnjeg dana i povratka Njemu.

O Ljudi! Bojte se Uzvisenog Allaha i budite sa onima koji su strpljivi i izdrzljivi, jer strpljivi ce bez racuna nagradeni biti. A strpljivost (sabur) znaci: potpuno se posvetiti pokornosti i polsusnosti Allahu, do kraja se sustegnuti od neposlusnosti i nepokornosti Njemu i suzdrzati se od srdzbe i negodavanja prema Allahovim odredbama (kaderu). Covjeku nije dato vece i bolje dobro od sabura, i kada covjek izdrzi u pokornosti i ibadetu Allahu i ustraje u tome, onda mu pokornost preraste u narav i prirodu, ispunjen je radoscu kada je praktikuje, a brigom i tugom kada je zapsotvi; a kada se suzdrzi i sustegne od grijesenja i nepokornosti, navikne se na izbjegavanje grijeha i postanu mu odvratni i mrski; obuzet je radoscu kada ih ne cini, a tugom i zaloscu kada u njih zapadne, sve dok ga sreca ne posluzi i za rukom mu ne pode da se pokaje i tevbu ucini, odnosno grijesenje napusti, i kada se suzdrzi od srdzbe i negodovanja prema Allahvoim odredbama (kaderu), postane zadovoljan i smiren (spokojan) naspram onoga sto mu je Allah propisao i odredio. Kada ga zadesi kakvo zlo i li nesreca, strpi se i bude mu dobro, a kada ga zadesi blagostanje i sreca, zahvali se i opet mu bude dobro, jer je covjek izlozen raznim nevoljama i iskusenjima u svome zivotu, u svojoj porodici, svom imetku, svojim prijatelima i ashabima te raznim drugim nezgodama. Kada sve te nevolje i nedace doceka i primi sa saburom i iscekivanjem olaksanja i utjehe od Allaha, onda ti udesi i nesretni slucajevi postaju iskup za njegove grijeeh i nevaljala djela te vode podizanju nejgovog ugleda i polozaja (deredza).
“A ti obradju izdrzljve, one koji, kada ih kakva nevolja zadesi, samo kazu: ‘Mi smo Allahovi i mic emo se Njemu vratiti!’ Njih ceka oprost od Gospodara Njihova i milost; oni su na Pravom putu!” (El-Beqare, 155-157)

Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao je: “Kojeg god muslimana zadesi steta ili neprijatnost, bolest ili nesto drugo, Allah ga oslobada njegovih grijeha (prasta mu njegove grijehe) kao sto se drvo oslobada lisca.” I rekao je jednoj zeni, sahabijki: “Raduj se i budi vesela, jer bolescu muslimana Allah, uistinu, odnosi (oprasta) njegove pogreske kao sto vatra odnosi (cisti) otpatke iz zeljeza i srebra.” A kazao je Poslanik, s.a.v.s, i sljedece hadise: “Nevolje neprestano snalaze vjernika I vjernicu, u njemu samome I u njegovom evladu, sve do (sutra) ne sretne Uzvisenog Allaha bez ijednog grijeha.” “Koga god muslimana tim ubod eili ga pogodi nesto teze od toga, Allah ga uzdigne za deredzu I bude mu izbirsana jedna pogreska.”
“Glavobolja vjernika i trn koji ga bude (ubod trna), ili nesto sto ga ezijjeti (uznemiruje), utjece da mu Allah time podize na Sudnjem danu deredzu (polozaj) i oprasta mu njegove grijehe.”
“Uzviseni i Svemoguci Allah rekao je: “Kada iskusam roba Svoga njegovim ocima (oduzmem mu vid), dat cu mu u zamjenu za njih Dzennet.”
“Covjek, uistinu, uziva kod Allaha stupanj i polozaj koji ne dostize svojim djelima. Allah ga neprestano iskusava onim sto ne voli dok ga ne uzdigne do tog polozaja.”
“U kojeg god muslimana umre troje maloljetne djece, Allah ce ga uvesti u Dzenent iz samilosti Svoje prema njima.” A rekao je zenama: “Koja god zena od vas isprati troje (maloljetne) djece (u smrt) bit ce oj zastor od Vatre (dzehennema).” “Neka zena upita: “A dvoje?”, a on odgovori: “I dvoje.” Ovi hadisi, I drugi, koji tretiraju istu temu, predstavljaju radosne vijesti za vjernika. Zbog njih on se nada dobru za nevolje kojim ga Allah pogada (nea kusnju stavlja) pa ih strpljivo podnosi i nagradi se za njih kod Allaha nada.
“Kakva god vas bijeda zadesi, to je zbog grijeha koje ste zaradili, a On mnoge i oprosti.” (Es-Sura, 30)

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Ned Maj 01, 2005 12:35 pm

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu

Hvala Allahu, Gospodaru Milostivom, Mudrom u onome sto u svakom vremenu odredi. Dobrostivom i Milostivom prema robovima Svojim kada ih brige i tuge obuzmu i uznemire, Koji je obecao strpljivima neogranicenu nagradu (bez broja i bez racuna). Svjedocim da je samo Allah Bog. On nema druga i On je Gospodar, Onaj Kome se racun polaze. I svjedocim da je Muhammed Njegov rob i Njegov poslanik, koji je strpljivo podnio Allahove odredbe, strpljiv bio u pokornosti Allahu, sustezanju od grijesenja i podnosenju ljudskih uvreda. Neka je salavat Allahov i selam neizmjerni na njega, njegovu porodicu, njegove ashabe i sve one koji ih, u dobru , slijedili budu.

O ljudi! Bojte se Uzvisenog Allaha i znajte da je strpljivost u vjeri isto sto i glava u tijelu. Stoga, nema imana onaj ko nema strpljivosti; onaj ko se bori da strpljiv bude, Allah ce ga strpljivim uciniti i nikome nije dato bolje i vece (obilnije) dobro od sabura (strpljivosti). Kroz sabur dolazi do izrazaja razlika izmedu onih koji su odlucni i ambiciozni i onih koji su kukavice, slabici i nemocni. Sabur je stupanj i polozaj vjerovjesnika i poslanika i nakit i ukras iskrenih i bogobojaznih. Uzviseni Allah kaze o robovima Milostivog: “Oni ce biti, za ono sto su trpjeli, odajama dzenetskim nagradeni i u njima ce pozdravom i blagoslovom biti susretani.” (Kur’an, El-Furkan:75) i kaze o stanovnicima Dzenneta: “…i meleki ce im ulaziti na vrata svaka: ‘Mir neka je vama, zato sto ste trpjeli,’ a divno li je najljepse prebivaliste!”(Kur’an, Er-Ra’d:23-24)
Sabura ima tri vrste:
1. sabur ili strpljivost u pokornosti i predanosti Allahu,
2. sabur pri ustezanju od Allahovih zabrana (harama) i
3. sabur i podnosenju Allahovih odredbi (kadera), koje se odnose ili na ono u cemu rob nema udjela ili na ono sto Allah ostvaruje i sprovodi preko nekih robova, kao sto je vrijedanje, nasilje, napadanje i sl.

Sabur ili strpljivost u pokornosti i robovanju Allahu podrazumijeva da se covjek potpuno posveti ibadetu, da ga izvrsava onako kako mu je Uzviseni naredio i da ne osjeca dosadu, zlovolju i nemir zbog njega ili ga zanemaruje ili u potpunosti zapostavlja, jer to je znak njegove propasti i nesrece. A kada rob sazna i otkrije kolika nagrada i sevap slijedi za pokoravanje i ibadet Allahu, onda mu njegovo izvrsavanje i praktikovanje postaje jednostavno i lagano, jer za jedno dobro djelo, hvala Allahu, kada ga covjek ucini iskreno u Njegovo ime i u skladu s praksom Njegovog Poslanika, s.a.v.s., slijedi deseterostruka nagrada, do sedam stotina puta, do mnogostrukog (neodredenog) broja puta. A Allah ce onome kome hoce dati i vise jer Allahova dobrota i milost nemaju granica niti medja.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Čet Maj 26, 2005 12:18 pm

selam alejkum we rahmetullahi we berekatuhu


Kaze Uzviseni Allah: “Ko se nada susretu sa svojim Gospodarem, neka cini dobra djela i neka, klanjajuci se svome Gospodaru, ne smatra Njemu ravnim nikoga” (Kur’an, El Kehf:110).


Jevmul-ahir donosi smirenost na iskusenjima
Vjerovanje u Sudnji dan donosi smirenost i stabilnost pri susretu sa neprijateljem i podstice ga na sabur (strpljivost) na iskusenjima i u teskim situacijama, kao sto kaze Uzviseni u prici o Talutu i njegovoj vojsci, koja se sukobila sa tehnicki i brojem mnogo jacim neprijateljem: “I kad Talut vojsku izvede, rece: “Allah ce vas staviti na iskusenje kraj jedne rijeke: onaj ko se napije iz nje – nije moj, onak ko se ne napije, jedino ako sakom zahvati, moj je.” I oni se, osim malo njih, napise iz nje. I kad je predose, on i oni koji su s njim vjerovali – povikase: “Mi danas ne mozemo izaci na kraj sa Dzalutom i vojskom njegovom!” Ali oni koji su tvrdo vjerovali da ce pred Allaha izici, rekose: “Koliko su puta malobrojne cete, allahovom voljom, nadjacale mnogobrojne cete!” – A Allah je na strani izdrzljivih”(Kur’an, El Beqare:249). Nasuprot tome nevjerovanje u Sudnji dan i prozivljenje poslije smrti odvodi covjeka u nevjerstvo, grijesenje, cinjenje nepravde i nereda na Zemlji. “O Davude, Mi smo te namjesnikom na zemlji ucinili, zato sudi ljudimja po pravdi i ne povodi se za strascu da te ne odvede sa Allahova puta; one koji skrecu s Allahova puta ceka teska patnja na onom svijetu zato sto su zaboravljali na Dan u kome ce se racun polagati” (Kur’an, Sad:26)
“Oni nisu ocekivali da ce racun polagati i dokaze Nase su pretjerano poricali…”(Kur’an, En Nebe: 27-28 ). “Znas li ti onoga koji onaj svijet porice? Pa to je onaj koji grubo odbija siroce, i koji da se nahrani siromah ne podstice” (Kur’an, El Ma’un: 1-3).

O vjerovanju u Sudnji dan i prozivljenju govori Kur’an i Sunnet Poslanika, s.a.v.s. Poznato je da je Kur’an od pocetka do kraja ispunjen ajetima kji govore o dogadajima na Sudnjem danu koji detaljno objasnjavaju ono sto ce se desiti toga dana. Sve to je utvrdeno vjerodostojnim vijestima i navedenim primjerima radi uzimanja pouke. Pored toga, u Kur’anu se navode dokazi koji potvrduju Sudnji dan i odbacuju sumnje onih koji ga poricu. Zdrava ljudska priroda (fitra) takoder nas poziva i ukazuje na vjerovanje u prozivljenje i nije istina ono sto govore oni koji su u zabludi, da ljudski razum odbija da se dogodi prozivljenje.

Dokazi o prozivljenju poslije smrti
Istina je da to razum ne negira, jer poslanici nisu dolazili se necim sto je neprihvatljivo ljudskom razumu. Zbog ljudskih sumnji i nevjerovanja u prozivjenje i mi cemo, uz Allahovu pomoc, spomenuti ovaj dogadaj, koji je jedan dio od onoga sto ce se desiti na Sudnji dan i navest cemo dokaze iz Kur’ana, koji nam ukazuju na to da ce se prozivljenje poslije smrti sigurno desiti.
1. Prvi i najveci dokaz da ce se desiti prozivljenje jeste obavjestenje Sveznajuceg i Svemocnog, Allaha, dz.s., o tom dogadaju. Onaj ko vjeruje u Allaha, dz.s., istinitim smatra poslanika Muhammeda, s.a.v.s., kojeg je Allah poslao, i u Knjigu koju je spustio nema nikakve osnove da ne vjeruje u ono o cemu nas obavjestava Allah, dz.s., kao sto je prozivljenje, okupljanje, nagradivanje, obracun, Dzennet i Dzehennem. Allah, dz.s., nas na razlicite nacine obavjestava o tome da bi to ostavilo sto vise traga na dusama i da bi se sto bolje ucvrstilo ubjedenje u srcima.
Allah, dz.s., se nekada kune da ce se dogoditi prozivljenje: “Allah ce vas – nema Boga osim Njega – sigurno sabrati na Sudnjem danu, u to nema nimalo sumnje! A cije su rijeci od Allahovih istinitije?” (Kur’an, En Nisa:87)
Nekada opet nareduje Poslaniku, s.a.v.s., da se zakune da ce se prozivljenje dogoditi: “Nevjernici tvrde da nece biti ozivljeni. Reci: “Hocete Gospodara mi moga, sigurno cete biti ozivljeni, pa o onome sto ste radili, doista, biti obavjesteni!” (Kur’an, Et Tegabun:7)
Nekada Allah, dz.s., hvali one koji vjeruju u Sudnji dan i istice to kao jasan dokaz vjerovanja i ubjedenja: “Elif Lam Mim. Ova knjiga u koju nema nikakve sumnje, uputstvo je svima onima koji se budu Allaha bojali…”(Kur’an, El Beqare:1-5)
Nekada nas obavjestava o dolasku i blizini Sudnjeg dana: “Oni misle da je on (Sudnji dan) daleko, a Mi znamo da je sigurno blizu” (Kur’an, Mearidz, 6-7)
Nekada nas Allah, dz.s., obavjestava da je stvaranje i prozivljenje koje ljudi ne mogu pojmiti niti izvesti, Allahu lahko: “Stvorit sve vas i sve vas ozivjeti isto je kao i stvoriti i ozivjeti jednoga covjeka; Allah, zaista, sve cuje i sve vidi” (Kur’an, Lukman: 28 ).
2. Dokazivanje drugog stvaranja prvim stvaranjem. Mi svaki dan svojim ocima vidimo nastajanje ovog zivota. Radaju se djeca, ptice se izlijezu iz jaja, vidimo dolazak na svijet raznih vrsta zivotinja, i rijeke i jezera pune raznovrsnih riba itd. Sve to covjek gleda svojim ocima, a zatim porice da ce se dogoditi ponovno stvaranje, odnosno prozivljenje.
Oni koji traze dokaz za prozivljenje poslije smrti, zaboravljam da je samo njihovo stvaranje najveci dokaz za to. Onaj Ko je bio mocan da ih prvi put stvori, mocan je da to i ponovi. Kur’an nas podsjeca na prvog covjeka, Adema, a.s. Allah, dz.s., ga je stvorio od biti zemlje. I Onaj Ko je stvorio tako savrsen i skladan lik covjeka od zemlje, zar nije u mogucnosti da to ponovo ucini nakon smrti.
3. Onaj koje u stanju da stvori nesto ogromno i veliko, u stanju je da stvori ono sto je manje od toga. Ruzno je to sto slabasni ljudski razum potvara Allaha, dz.s., da ne moze uciniti nesto sto je lahko i jednostavno za Gospodara svjetova, a poznato je da On cini nesto sto je vise od toga. Kao kada bi rekli osobi koja je savladala drugu osobu koja posjeduje veliku snagu i moc, da ne moze savladati nekog slabica, ili da onome ko je u stanju da izgradi ogromnu i velelepnu gradevinu kazemo da ne moze izgraditi baraku ili obicnu kucu. A Allahu, dz.s., pripada najuzviseniji primjer. Kako da se kaze Onom Ko je stvorio nebesa i Zemlju da nije u stanju stvoriti nesto sto je mnogo manje od toga. “Oni govore: “Zar kada se u kosti i prasinu pretvorimo, zar cemo kao nova bica, doista, biti ozivljeni?” (Kur’an, El Isra:49). “Zar oni ne znaju da je Allah, Onaj Koji je stvorio nebesa i Zemlju, kadar da stvori slicne njima i da im je vec odredio cas ozivljenja u koji nema sumnje? Ali nevjernici samo poricu?” (Kur’an, El Isra: 99). Rekao je sejhul islam Ibn Tejmijje: “Ljudskom razumu je poznato da je stvaranje nebesa i Zemlje vece od stvaranje neceg poput covjeka i u tome se krije veca moc. I ono sto je lakse i manje prece je da se moze stvoriti i da se ima moc za to od stvaranja nebesa i Zemlje.”
4. Moc Uzvienog da pretvara stvorenja iz jednog stanja i oblika u drugi. Oni koji poricu prizivljenje vide smrt stvorenja i njihovo truhljenje i rastakanje u zemlji, pa smatraju nemoguci da poslije toga budu prozivljena. “Oni govore: “Zar cemo kad nestanemo pod zemljom, ponovo stvoreni bit?” Oni ne vjeruju da ce pred Gospodara svoga izici” (Kur’an, Es Sedzde:10).
Allah, dz.s., nam na mnogo mjesta u Kur’anu objasnjava da je od savrsenstva Njegove bozanstvenosti, moc da pretvara stvorenja u druge oblike.

Odgovori