NAMAZ KOD BOŠNJAKA

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

NAMAZ KOD BOŠNJAKA

Post od Senad » Pet Dec 30, 2005 6:45 pm

Pitanje ispravne prakse Islama kod Bosnjaka?

Muaz-ef. Redzic, imam Bosnjacke zajednice u Bowling Green-u, Kentucky.
Muaz-ef. je roden je 1976. godine. Zavrsio je Gazi Husrev-begovu Medresu 1995., Serijatski Fakultet u Kuvajtu, odsjek: Fikh i Usulul-fikh 2000. Trenutno na postdiplomskim studijama u Nashville-u na Vanderbilt University - History of Religion.


Pitanje 1.
Selam Alejk,

Neki dan sam dobio knjigu o Salatu - kako ga je obavljao Muhamed SWS. Puno stvari se kose sa mojim nacinom klanjanja koji sam naucio na osnovu Ilmihala. Mozes li mi pojasniti sta je ovdje ispravno, a sta ne? Kako je stvarno klanjao Poslanik SWS? Jer dolazim do konfuzije...


Odgovor:
Esselamualejkum draga braco,
Pokusacemo odgovoriti ovako na oba prethodno postavljena pitanja.
Sto se tice nacina klanjanja, ne znam koliko je brat upoznat sa razlikama po tom pitanju uopste, ali evo pokusacemo da pojednostavimo sto je moguce vise. U ehli sunnetu vel-dzemaatu, imaju cetiri priznata i utemeljena mezheba (pravne skole), Hanefijski, kojemu i mi Muslimani sa Balkana, tradicionalno pripadamo, i koji se je kod nas praktikovao i praktikuje od dolaska Islama na nase prostore do danas, zatim imamo Safijski, Malikijski i Hanbelijski.
Sva cetiri mezheba su priznata i utemeljena od strane islamske uleme.

Kada je namaz u pitanju, moramo znati da imaju namaski farzovi, dakle oni dijelovi namaza bez kojih namaz ne bi bio ispravan i koji kada ih klanjac ne bi praktikovao, ne bi mu namaz bio valjan, ako sto je pocetni tekbir, ucenje u namazu i slicno. Onda imaju namaski vadzibi koji su isto tako od osnovne vaznosti za ispravnost namaza, ali nisu na stupnju farza kao sto je naprimjer ucenje fatihe u namazu, ucenje ettehijjatu na svakom sjedenju i sl. Dalje imaju namaski sunneti, kao sto je mjesto drzanja ruku u namazu (izmedu ostalog ono sto najvise buni nase ljude), na ruku'u leda izravnati, i sl.
Imaju takoder i namaski adabi, ili ono sto je lijepo u namazu raditi, dakle nisu na nivou sunneta, ili onoga sto je Poslanik alejhisselam stalno radio, nego malo nize, to jest ono sto je Poslanik alejhisselam radio, ali ne uvijek, i njihovo ostavljanje ne nosi nikakvu posljedicu za sobom, ali ih je svakako lijepo ciniti kao sto je na primjer suzbijanje kaslja u namazu koliko se je u mogucnosti ili ustati kada mujezin na ikametu kaze "hajje alel felah " i sl.
Sa druge strane imaju namaski mekruhi, ili ono sto nije lijepo ciniti u namazu, kao sto je igranje sa odjecom u namazu, zmiriti u namazu bez razloga, klanjati golih ramena (muskarci) , ako nije nuzda i sl. i na kraju imaju takozvani mufsidatu-ssalat, ili ono sto kvari namaz, kao na primjer progovoriti u namazu (ono sto nije od namaza, dakle obicni govor), jesti i piti u namazu, i sl.
Dakle kao sto vidimo, nije svaka radnja u namazu ona koja ga kvari, i nije sve sto se u namazu radi farz ili vadzib. Nasa ulema je sve ove namaske dijelove lijepo precesljala i skrojila ovu finu podjelu namaskih dijelova koja nije bila ovako podijeljena u vrijeme Poslanika alejhisselam, ali za lakse ucenje, proucavanje i razumijevanje namaza, ona je bila nuzna.
Nacin na koji mi, Muslimani sa Balkana klanjamo tradicionalno, je nacin koji pripada hanefijskom mezhebu. Hanefijski mezheb je inace najrasprostranjeniji mezheb u Islamskome svijetu, a iza njega slijedi Safijski mezheb, pa onda Malikijski i na kraju Hanbelijski.
Kao sto rekosmo prethodno, svi mezhebi su priznati, utemeljeni, utvdeni i naravno ispravni. Razlike koje postoje izmedu mezheba su razlike u namaskim sunnetima, a nikako u namaskim farzovima. Neke razlike postoje u namaskim vadzibima, ali njihovo objasnjenje bi nam oduzelo mnogo prostora, pa nekom drugom prilikom insallah.

Jeste da je svaki mezheb utemeljen na Kur'anu i Sunnetu, a ne necem drugom, i da je od pocetnog tekbira, pa sve do drugog selama sve i jedan od ova cetiri mezheba ispravan, to jest sahih, i tu medu ulemom nema uopste nikakve rasprave, i nikada necete vidjeti da neki alim kaze ni za jedan mezheb da je neispravan, i ovako se namaz objasnjavao od vremena ovih Imama mezheba koji su znanje fikha uzeli od ljudi koji su uzeli od ashaba ili tabiina, ili generacija ljudi za koje je Poslanik alejhisselam iskljucio iz onih losih ili gorih i gorih.




Dakle ono sto je bitno shvatiti kada su u pitanju odredene razlike u nekim dijelovima namaza Imami Ebu Hanifa je vremenski najblizi Poslaniku alejhisselam od sva cetiri imama, nosioca cetiri spomenuta mezheba.

Dakle, sigurno ti je brate insallah, ispravan i sahih nacin klanjanja namaza koji si naucio iz ilmihala ili od hodze, i nemoj se za to sikirati, nego gledaj da ne propustas taj namaz koji si elhamdulillah naucio obavljati kao mali. Kada ovo sve shvatis, vidjeces da nema nikakve potrebe mijenjati nacin klanjanja, jer to bi znacilo negiranje onoga na cemu si prethodno bio, a ono je, kao sto smo vidjeli, potpuno ispravno i utemeljeno

Odgovori