UROK

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

UROK

Post od jahja ibn jahja » Pon Jun 29, 2009 10:58 am

U R O K!!!

Bismillahi, neka je hvala Allahu Uzvišenom, neka je salavat i selam na Poslanika, saws, njegovu porodicu i njegove ashabe, a zatim;

Definicija ili značenje uroka:

Ibn Kajjim, Allah mu se smilovao je rekao:“Urok je vid pakosnih strelica koje izlaze iz duše zavidnika ili urokljivca putem očiju, te pogađaju osobu nekad, a nekad ne pogađaju“. Drugi pak su stava da urokljivo oko predstavlja struju zlih isijavajućih struja koja kroz njegove oči pogađa svoju žrtvu. Urok ne djeluje samo na čovjeka kao jedino razumno biće, nego uz Allahovu dozvolu može djelovati na životinje, porodični i društveni život, imetak, posao, karijeru, školovanje, usjeve, predmete.
Urok se dešava kroz oči ili preko očiju, ali u svemu tome glavnu ulogu u ostvarivanju štete ili nanošenja štete igra sama DUŠA. Duša može biti zavidna, ljubomorna, pokvarena, zla, osvetnička, bolesna. Stim da svaka ljubomorna osoba nema urokljivo oko, ali svako ko ima urokljivo oko on je ujedno i ljubomoran. Upravo zbog toga ako primjetimo na osobi znakove ljubomore ili još gore zavidnosti, trebamo svim srcem tražiti od Allaha zaštitu. Kao što je spomenuo Ibn Kajjim urokljivo oko ne pogađa svaki put, a ponekad ako je osoba zaštičena određenim dovama i Kur'anskim surama i djelima s kojima se približavamo Allahu, urok se može vratiti na urokljivca. Takođe rekao je Ibn Kajjim, Allah mu se smilovao:“Dešavanje uroka biva i bez ostvarivanja kontakta očima, što znači da osoba ako je njena duša zlobna i zavidna, može ureči čak i ako je slijepa. Čak ako neko drugi pred urokljivcem opisuje stanje ili osobinu ili neku osobu, njegove pokvarene i zlokobne misli sa ciljem da mu naudi, mogu proizvesti urok isto kao i da ga vidi ispred sebe“.
Čvrsta povezanost bolesne duše zavidnika i njegovog urokljivog pogleda, ljubomore i mržnje prema nekome ili u šta gleda, daje za rezultat otrovne i opasne strelice upućene žrtvi. Razlika između uroka i zavidnosti je u tome što onaj koji zavidi iz njegove mržnje rađa se želja da onaj kome on zavidi nestanu sve blagodati koje mu je Allah dž.š. podario, dok urok uglavnom nastaje zbog divljenja, čuđenja i dopadanja spram nečega. Šteta može nastati od obadvije stvari, stim da zavist pogađa srce, a urok može kao što smo naveli pogoditi, tijelo, predmete, životinje...... Zavidnost dolazi samo od pokvarene duše, dok urok može doći i od strane dobrih ljudi ako mu se nešto dopadne, ali ne sa ciljem da poželi da ta blagodat nestane kao što želi zavidnik.
Urok može doći od strane urokljivog oka čovjeka ili džina. Takođe i džini oboljevaju od urokljivih očiju kao i ljudi, pa čak i gore. U Sunenu od Imama En-Nesaia, Allah mu se smilovao prenosi od Ebu Sei'da, r.a. da je Poslanik, saws, tražio zaštitu od urokljivog oka ljudi i džina, pa kad mu je Allah objavio sure El-Felek i En-Nas, od tada je samo njih koristio kao zaštitu, a sve ostalo je ostavio“.
Islamski učenjaci su urok podijelili na tri vrste, iako oni ne moraju biti konačni:

1) Urok divljenja i čuđenja
2) Urok zavidnosti
3) Smrtonosni urok

a) Urok divljenja i čuđenja: Ako duša pretjera u divljenju i čuđenju u blagodatima date od Allaha Uzvišenog, svojom dušom i svojim urokljivim okom će tu blagodat pokvariti i nanijeti joj određenu štetu uz Allahovu dozvolu, ako ta duša ne blagoslovi tu blagodat spominjanjem Allaha dž.š. riječima „MašaAllahu la havle ve la kuvvete illa billah“ ili riječima:“MašaAllah tebarekallah“ ili riječima:“Allahume barik fihi“.
Kao što se navodi u časnom ajetu u suri El-Kehf:“A zašto nisi, kad si u vrt svoj ušao, rekao:'MašaAllah'! – moć je samo u Allaha“. (El-Kehf, 39).
Rekao je Ibn Hadžer, Allah mu se smilovao:“Urok divljenjem može se desiti od strane osobe koja nema zavidnosti u svome srcu, koja je voljena i dobra, pa ako vidi nešto što ga zadivljuje treba da isto blagoslovi dovom“.

b) Urok zavidnosti: U ovom slučaju urok izlazi iz zlobne i pokvarene zavidničke duše. Vlasnik ovakve duše koja zavidi na svim blagodatima i takve blagodati ne može nikako da podnese, je zlokobni pokvarenjak, u stvari on svojom dušom želi da te blagodati koje je Allah podario svome robu, jednostavno nestanu, kako bi se ta osoba što gore patila.
Rekao je Uzvišeni Allah:“Mnogi sljedbenici Knjige jedva bi dočekali da vas, pošto ste postali vjernici, vrate u nevjernike, iz lične zlobe svoje, iako im je istina poznata“. (Al-Baqara, 109).

c) Smrtonosni ili ubitačni urok: U ovom slučaju, urok dolazi od strane urokljivca sa namjernom namjerom da nanese što veču štetu. Prenosi se da je El-Kelbi rekao:“Bio je jedan beduin koji nije jeo dva ili tri dana. Zatim je podigao krilo od svoga šatora, a pored njega su prošle deve, a on je uzviknuo:“Kako su samo dobro ugojene ove deve, sigurno nema boljih od njih“. Nakon toga deve su išle svega nekoliko metara, a onda ih je pola popadalo, i tih pola su bile mrtve. Pa su nevjernici pitali za ovoga čovjeka da na isti način urekne i našteti Muhammedu, saws, na što je on i pristao. Ali ga je Allah, dž.š. sačuvao.
Da urok može biti smrtonosan, to nam potvrđuju rječi Poslanika, saws, kada je rekao, kako nam prenosi Džabir, r.a., :“Najveći uzrok smrti moga ummeta, poslije Allahove odredbe, je urok“. A takođe od Džabira, r.a. se prenosi da je Poslanik, saws, rekao:“Urok vodi čovjeka u kabur, a devu u kazan“.
Iz hadisa jedan dio islamskih učenjaka zaključuje da večina tjelesnih i psihičkih bolesti, a za koje doktori medicine nemaju lijeka ili objašnjenja, nastaju zbog uroka.

Simptomi uroka

Veliki dio ljudi, bilo nevjernika ili muslimana oboljeva od uroka, a da on to ne zna ili nije svjestan. To uglavnom biva iz razloga što dotični ili ne zna za takvo što da se može desiti ili jednostavno negira da urokljivo oko može djelovati na čovjeka, odnosno na njegovo tijelo, psihu, porodični život i sl. Simptomi uroka se uglavnom ogledaju kroz razne tjelesne i psihičke bolesti za koje liječnici medicine nemaju baš adekvatan lijek i odgovor, kao što su bolovi u zglobovima, slabost, mrtvilo, lijenost, pretjerano znojenje, prištići i bubuljice na tijelu, bježanje od porodice i kuće, društva, škole i druge.

Simptoma uroka ima mnogo, i teško je reči da su to samo simptomi uroka, jer simptomi uroka, sihira i opsjednutosti su veoma slični i približni, tako da ih je veoma teško razdvojiti. Ovdje ćemo sada navesti njih dosta, a svaki od njih je rezultat dugogodišnjeg istraživanja, prakse i bavljenjem liječenjem Kur'anom poznatih liječnika duhovnih bolesti (er-ruqat). Prvo ćemo navesti općenito simptome uroka, a u drugom dijelu najčešće simptome djelovanja uroka, stim da napomenem odmah, da nije uslov da se svi ovi simptomi moraju desiti pa da kažemo onda je urok, NE, može da se desi samo jedan dio ili njih nekoliko, sve zavisi od jačine uroka i koliko je osoba učestvovalo u uroku. I još nešto, neki od ovih simptoma su i simptomi psihićkih bolesnika, ali kao što je pravilo, ako medicina nema odgovora na određenu bolest bilo da je psihička ili tjelesna, onda su to simptomi duhovih bolesti (sihir, urok ili opsjednutost – mess).
Općeniti simptomi uroka:

1) Glavobolja, koja se javlja na raznim mjestima u glavi, znači ne boli uvjek na istom mjestu, ali može da bude i samo na jednom mjestu.
2) Žutilo, blijedilo, mršavost i iscrpljenost u licu.
3) Neuobičajno znojenje ( u velikoj mjeri i često) te učestalo mokrenje.
4) Gubljenje apetita
5) Stalna tuga, ili u večini vremena u toku dana i noći.
6) Jak i brz rad srca, odnosno iznenadno i brzo udaranje srca.
7) Učestalo plakanje bez ikakvog razloga.
8) Vručina ili temperatura u tijelu, bez obzira bilo vrijeme hladno ili toplo. To znači da osoba kaže:“Što me je odjednom spopala neka vručina, sva izgori unutra“. I slično tome.
9) Bol u donjem dijelu kičme i osjećaj težine koji ponekad nije na istom mjestu i bol izmežu dvije plečke i ramena.
10) Tuga i tjeskoba u prsima.
11) Nesanica u noći.
12) Iznenadna mijenjanja raspoloženja iz ljubavi u mržnju, ljutnju, odvratnost, strah.
13) Učestala šutnja, osoba se rijetko kad smije, te crni pogled na život, kad osoba razmišlja čak i o samoubistvu.
14) Teškoća u hodanju ili stajanju na nogama na duže vrijeme, bez obzira koliko se osoba trudila.
15) Učestala i jaka zaboravljenost i slaba koncentracija.
16) Strah i bježanje od škole. Ovo se često dešava studentima i učenicima.
17) Želja za snom, odnosno pospanost prilikom učenja za ispit, učenja Kur'ana ili prilikom ispita.
18) Bankrot na poslu kojeg god osoba nađe ili propast trgovine.
19) Bježanje od kuće, odvratnost prema njoj, i odvratnost ostanka u njoj.
20) Snovi u kojima osoba vidi kako neko ili više njih stalno gleda u nju. To uglavnom ukazuje na osobu koja ju je urekla.
21) Snovi u kojima osoba veoma često sanja strašne snove gdje je proganjaju razne životinje, uglavnom psi, crne mačke, zmije, škorpioni, deva, vukovi, insekti i druge životinje.
22) Mršavost i iscrpljenost tijela u stalnom obliku.
23) Pojavljivanje plavih, zelenih i smeđih fleka na koži osobe, pogotovo na rukama i nogama do članaka.
24) Pojavljivanje iznenadno velikog broja bubuljica, koje su crvene boje i koja prouzrokuju bol gdje se nalaze. Ovdje treba naglasiti da postoje bubuljice i psihićke prirode, kao što je pubertet, ali ćemo kasnije inšAllah detaljno objasniti vezu između pojavljivanja bubuljica sa sihirom, urokom i opsjednutošću.
25) Bolovi u sljepočnicama.
26) Učestalo zijevanje, a pogotovo u namazu i prilikom učenja ili slušanja Kur'ana.
27) Ne obračanje pažnje na svoj izgled po pitanju odjeće i čistoće tijela. Znaći osobi je svejedno kava će biti, hoće li biti neuredna pa čak kad izlazi i putuje.
28) Dugo spavanje, nakon što osoba nije mogla dugo spavati.
29) Slabost u tijelu i nemoć.

Kao što smo rekli, ne mora da znači ako se kod nekoga nađu ovi simptomi ili neki od njih da je osoba pogođena urokom. Prije svega može da bude i neka vrsta psihičkog rastrojenja. Da bi se sve to utvrdilo osoba će se podvrgnuti učenju Kur'ana nakon što uradi sve medicinske pretrage i onda će se uz Allahovu pomoć i dozvolu pokazati i još neki dadatni simptomi (koje ćemo kasnije navesti) ako se bude radilo o uroku ili nekoj drugoj duhovnoj bolesti, onda će stvar biti jasna.

Najčešći simptomi uroka
Nakon što smo naveli općenito moguće simptome uroka, sad ćemo navesti one koji se najčešće dešavaju, stim da nije isključeno da se gore neki od navedenih (iz općih) dese, a da se ovi koji su najčešći ne dese. Opet sve zavisi od jačine i slabosti uroka, ili broj osoba koji su urekli nekoga ili nešto.
1) Promjenjiva glavobolja, stim da se bol poveća prilikom učenja rukje (Kur'ana).
2) Žutilo, iscrpljenost i mršavost u licu.
3) Bolesnik osjeća jaku tjeskobu i težinu u području prsa.
4) Osječaj učestale i jake temperature.
5) Učestalo znojenje, posebno u području leđa, što znači da je urok jak.
6) Bol u sljepočnicama.
7) Neprirodno zijevanje i plakanje.
8) Jako udaranje srca.
9) Osječaj lijenosti i bezvolje za radom.
10) Mržnja i odvratnost prema kući i ukućanima.
11) Izbjegavanje u sumnja na prijatelje.
12) Stalno gubljenje posla i stalne neke neobjašnjive nesreće u karijeri, kao da ti neko uvjek nogu podmeće, (kao što zna reči naš narod).
13) Viđenje ružnih i strašnih snova, kao što su proganjanje od strane gore navedenih životinja.
14) Iznenadno mijenjanje raspoloženja u ljutnju, mržnju i odvratnost.

Dakle ovu su oni od prilike najčešći simptomi uroka, a kao što sam rekao nisu ni gore navedeni isključeni.

Kako ćeš prepoznati da neko ima urokljive oči ili da je urokljivac???

Sada ćemo navesti nekoliko simptoma pomoću kojih osoba uz Allahovu pomoć može od prilike prepoznati onoga ko mu zavidi ili ko ima urokljive oči, Stim da ovo nisu svi simptomi, njih ima još i oni će se uvjek javljati, što zavisi od osobe do osobe. Nema nikakve smetnje da na nekoga sumnjaš, ako se ustanovi da si zaista obolio od uroka, ali ta sumnja mora biti sa lijepim mišljenjem, to znači ako na nekog sumnjaš i ako ga u svojoj duši optužuješ za urok, nek to ne bude da jedva čekaš da ga napadneš ili da mu se osvetiš, onda ovakva vrsta sumnje nije dozvoljena, jer urokljivac može biti dobar čovjek, voljen od strane tebe, blizak tebi, možda je to uradio nesvjesno diveći ti se i slićno tome. Dokaz za to je hadis kojeg nam bilježi Imam Muslim, Allah mu se smilovao, kada je Amir b. Rebi'a urekao Sehla b. Huzejfu diveći se njegovoj bijeloj i lijepoj koži. Pa kad je Sehl pao od bola, Poslanik, saws je upitao ashabe:“Sumnjate li na koga“? Oni rekoše:“Na Amira b. Rebi'a“.....
Dakle dozvoljeno ti je da sumnjaš, ali sa lijepim mišljenjem o njemu jer ne znaš zašto je to on uradio, a i ovakva sumnja na nekoga i jednostavno istraživanje može ti uz Allahovu pomož pomoći da se izliječiš, jer je kod uroka veoma bitno da se zna osoba koja te je urekla, ali to ćemo kasnije objasniti kada budemo govoriti o liječenju uroka, inšaAllah.
Ovo su najčešći simptomi osobe koju možemo staviti na spisak sumnjivih osoba koje imaju zavidno srce i urokljivo oko:

1) Možda ćeš slušati osobu koja govori o svome komšiji, prijatelju ili rođaku izrazito lijepe i pohvalne osobine (kako je pametan, kako je lijep, kako ima sretan i lijep brak, kako ima lijepu i pametnu djecu, kako mu dobro posao ide, kako je dobrog zdravlja i slično) a da pritom nikako neće da spomene blagoslov riječima:“MAŠAALLAH“. Pa ako taj neki njegov komšija, prijatelj ili rođak obole od iznenadne bolesti i ustanovi se da je zaista urok, imaš pravo da sumnjaš na njega, ali s lijepom namjerom.
2) Ponekad osječaš da želiš jednostavno da pobjegneš od neke osobe koju znaš (bilo rodbina, komšija ili prijatelj), ne želiš da je sretneš, iako između vas nema ama baš ništa od neprijateljstva i svađe. Jednostavno se osjećaš rahat i odmorno kada ga ne sretneš. Ovdje ne mora značiti da je baš ovakva osoba 100% urokljivac, ali se insan treba zaštiti prilikom suusreta sa njom.
3) Ponekad ti prijatelji prenesu da osoba koju znaš, stalno te hvali i uzdiže, a da nikad ne kaže :“MAŠAALLAH“. Pa ako ti se iznenada nešto desi, bilo psihička ili tjelesna bolest, a medicina ne bude imala baš djelotvorno riješenje, i poslije se ustanovi da je zaista urok, imaš pravo da sumnjaš na tu osobu.
4) Prilikom susreta sa urokljivcem ili zavidnikom, osoba nekad osjeća tjeskobu u prsima, udaranje srca i možda zijevanje.
5) Često se zna desiti da osoba u snu vidi urokljivca ili zavidnika kako je gledaju ljutito ili kako hoće da je napadnu i naude joj.
6) Prilikom učenja Kur'ana, osobi iznenada u mislima dođe slika osobe koja ju je urekla. Stim da ovdje moram napomenuti da jedan dio liječnika Kur'anaom (er-ruqat) ne dozvoljavaju da se bolesnik u toku učenja pita koga si sada vidio u svojim mislima, jer džin mođe da to iskorisiti i prikaže se u liku nevine osobe, pa se na taj način može izazvati velika smutnja između bolesnika i te osobe koja u osnovi nije kriva, pa zato kažu da je ovu metodu bolje izbjegavati. Dok je drugi dozvoljavaju s objašnjenjem da se bolesniku objasni da je to možda bio džin i da to nije 100% sigurno, a nekad se zna pokazati da je to viđenje bilo istinito. Allah najbolje zna.

Prije nego pređemo na neka pitanja o uroku koja se najčešće postavljaju i prije nego pređemo na načine liječenja uroka, bitno je napomenuti veoma važnu stvar, a to je:

- Prilikom udara zavidnosti i uroka, u tom trenutku dolazi ujedno i do opsjednutosti (messa) od strane džina koji slijedi otrovne i pakosne strelice uroka ili zavisti, i taj se džin zove pratilac.Kako dolazi do spoja ove dvije stvari??? Na ovo pitanje odgovrio je Imam Ibn Kajjim, Alah mu se smilovao rekavši:“Džin je haman uvjek prisutan sa sihirbazom i zavidnikom čija je duša pokvarena, sa njima se druži i sa njima se došaptava. Stim da je razlika u tome da sihirbaz priziva džine i sa njima ostvaruje kontakt, dok zavidnik ne mora ih prizivati jer su oni haman uvjek uz njega i pomažu mu da mu duša bude što pokvarenija, jer zavidnik je sličan iblisu, a ustvari on je i jedan od njegovih sljedbenika, jer on i radi i traži ono što iblis, l.a. i voli a to je smutnja na zemlji i uništavanje blagodati, sreće, uspjeha, vjere u životima ljudi koju im je Allah, dž.š. podario“.
- Pa zbog toga osoba koja ima zavidno srce i dušu (pokvarenu) u velikoj večini slučajeva je opsjednuta od strane džina i biva podpomognuta od njih u svojim prljavim i zlokobnim ciljevima nanošenja štete ljudima.
- Pa tako kada zavidna osoba zavidi nekome na nekoj blagodati i želi da ta blagodat nestane, te iz svoje prljave duše izbaci otrovne i pakosne strijele, te strijele vidi i slijedi džin, te ulazi u tijelo osobe kojoj je zavidio zavidnik.
- I u ovom slučaju džin bude vezan za tijelo osobe i njegovu psihu, tako da se urok ne može uništiti niti džin odvojiti dok se ne prouči ili rukja (Kur'an) ili se osoba za njega okupa ili uzimanje nekog traga od urokljivca ili zavidnika. Ovo ne mora značiti da je savki zavidnik opsjednut i da svaku njegovu zavist slijedi džin, ali se dešava u velikom broju slučajeva. Dok obični urok divljenja i čuđenja koji može doći kao što smo objasnili i od strane dobrih i voljenih osoba i to ne namjerno, rijetko kad bude taj urok vezan sa opsjednutošću, dok urok zavisti i smrtonosni urok uglavnom su povezani sa messom ili opsjednutošću, a Allah najbolje zna!!!
- Druga stvar vezana za vezu između uroka i opsjednutosti jeste, da prilikom liječenja liječnik nad bolesnikom uči ajete o uroku i bolesnik osjeća umor i tegobu, a kad mu uči ajete o opsjednutosti bolesnik osjeća isto tegobu i umor, pa liječnik prevagne da se radi o opsjednutosti, što je greška. Liječnik treba da se skoncentriše na učenje ajeta o uroku, i onda uglavnom džin koji je ušao sa urokom u tijelo, on napusti tijelo kada se odstrani djelovanje uroka. Dok zna se desiti da džin ne izađe, nego želi ostanak u tijelu, i ovo se pogotovo dešava kod žena i djece. Zna se desiti da džin ne htjedne napustiti tijelo djeteta koje je pogođeno urokom, tako da živi zajedno sa njim i njegovim odrastanjem, i kad to dijete postane punoljetno iznenada se počinju javljati simptomi i napadi od strane džina. U ovakvim slučajevima se javljaju jasni simptomi opsjednutosti, pogotovo kod učenja Kur'ana, i onda za ovakav slučaj treba više vremena da se izliječi.
- Sada ćemo navesti simptome osobe koja je pogođena i urokom i opsjednutošću od strane džina, dakle ono što smo gore sada objasnili:
1) Osjeća osoba utrnutost u skoro čitavom dijelu tjela ili samo u lijevoj ili desnoj strani.
2) Jaka nesanica i nemogučnost spavanja noću, osim malo danju.
3) Iznenadno i brzo udaranje srca, osjećaj tromosti i strah od smrti.
4) Gušenje i teško disanje.
5) Težak pritisak u prsima koji povlači za sobom plač.
6) Bol u stomaku iznad pupka i bol ispod srca na lijevoj strani.
7) Preziranje života, te sumnja u bližu i dalju rodbinu.
8) Tuga, šutnja, rijetko se smije, malo govori i jaka povučenost u sebe.
9) Epileptični napadi
10) Stalna glavobolja kojoj ne pomažu tablete za smirenje.

I ovdje važi pravilo, da se ne moraju nači svi ovi simptomi, mogu neki samo do njih ili večina, stim da postoje još neki, to jest da ovo nisu konačni i jedini simptomi.
Ovdje bih samo ukratko spomenuo i neke, odnosno najčešće simptome uroka kod djece, stim da kažem opet, ne mora značiti da je dijete pogođeno urokom ako se nađu neki od ovih simptoma, ali neka se zna i te simptome treba imati na umu ako se dese i kako postupiti. Sigurno ste mnogo puta čuli od svojih nana i deda, da je mnogo djece preplakalo i umrlo, da je mnogo djece umrlo od gladi jer jednostavno nije htjelo dojiti svoju majku niti bilo koje drugo mlijeko piti, a doktori nisu imali niti lijeka niti objašnjenja. Čak je znalo ljudima umrijeti i po nekoliko djece zaredom.
Ovo su najčešći simptomi uroka kod djece:
1) neprestano i jako izražajno plakanje do te mjere da dijete počne mijenjati boju i povračati. Uglavnom dijete, pogotovo novorođenčad budu zdrava, nahranjena i suha, ali odjednom ako se naprimjer majka vrati iz grada, ili doma zdravlja ili sa sijela, ili nakon što su otišli gosti ili komšija, dijete počne odjednom snašno i bez prestanka plakati da ga majka ne može ušutiti, dijete čak i završi u hitnoj. Ako se ovo stalno ponavlja, uglavnom naš roditelji dijete nose nekakvim nenama koje klanjaju istiharu namaz, koje razlijevaju stravu, te nena mu nauči „NEŠTO“ na konac crveni ili na nešto drugo pušući u čvorove ili uzlove, ili razlijeva stravu, i da ne govorim šta sve ne rade. Sve je ovo haram, zabranjeno i ovo su jako sumnjiva posla od strane bilo nena ili hodža koje rade ovakve stvari sa stravama, koncima, hamajlijama raznim koje roditelji ne smiju otvoriti. Zaštita i čuvanje djeteta je tako jednostavna uz Allahovu pomoč, a o tome ćemo kasnije posebno pisati.
2) Djetetovo odbijanje iznenada da doji majčino mlijeko.
3) Pojava plikova ili jakog crvenila po tijelu djeteta.
4) Pojava crvenila u licu ili jakog žutila.
Ovo su uglavnom najčešći simptomi, stim da i ne moraju biti, jer dijete može plakati i zbog bolova (kao što su grčići) a može da ne uzima majčino mlijeko iz nekog drugog razloga, na koži se može pojaviti crvenilo zbog neke alergije i sl. Međutim malo dijete se treba uvijek štiti od strane svojih roditelja učenjem dova i sura za zaštitu, kao što je učenje El-Fatihe, Ajetu-l-Kursije, El-Felek. En-Nas i dove protiv uroka, koju je učio Allahov Poslanik, saws svojim unucima Hasanu i Husejnu, r.a., a ona glasi:“E'uzu bi kelimatillahit-tammeh min kulli šejtanin ve hammeh ve min kulli 'ajnin lammeh“. (Tražim zaštitu Allahovim savršenim govorom od svakog zla, otrovnog insekta i od zla oka, uroka). Upravo zbog toga, jer se ljudi najviše dive ljepoti male djece, pogotovo djeci koja su izuzetno lijepa, napredna i slatka u licu (mislim, sva su djeca MašaAllah la kuvvete illa billah lijepa i slatka) ali ima izuzetaka, pa je zbog toga preventiva protiv uroka neophodna. Allah najbolje zna!!!

Najčešća pitanja vezana za urok!

1) Da li urokljivac ili zavidnik osječaju kada iz njihovih očiju ili njihovog srca izlaze otrovne i pakosne strijele i da li je to njihovom voljom i da li mogu da to vrate, znači da ne ureknu nekoga ako neće?
Odgovor: Razlikuju se duševna osječanja od sobe do osobe. Rekao je Ibn Kajjim:“Urok je izlazak i pogađanje strijela iz duše zavidnika ili urokljivca prema nekoj osobi ili prema nečemu, i on ponekad pogodi a ponekad ne pogodi.Pa ako se žrtva ne drži vjere i ako nije pod zažtitom, uglavnom će osjetiti posljedice uroka i zavisti, ali ako je osoba pod zaštitom dova i propisanih zikrova, urok uz Allahovu pomoć neće djelovati na tu osobu, pa čak se taj urok i njegova štetnost može vratiti na samoh urokljivca. Kroz dugogodišnja iskustva liječnika Kur'anom, došli su do zaključka da urokljivac uglavnom svjesno, znalački i sa željom pogađa osobu svojim očima, i da je on u stanju da te otrovne strijele usmjeri prema kome on hoće, i ovakvi urokljivci su najopasniji. A kod nekih urok izlazi mimo njihove volje, oni osječaju da mogu nekoga pogoditi svojim urokljivim očima, ali to ne mogu zaustaviti. Dok neko imaju urokljive oči, a da uopšte to ne osjeća, nit zna, niti želi, kao što može slučajno bez znanja, bez osječaja majka da urekne svoje dijete ili čovjek sam sebe, ne znajući da imaju urokljive oči. Ponekad neke osobe koje imaju urokljive oči, osječaju kako se urok kreče i kako izlazi kroz njihove oči i kako pogađa žrtvu i ako u tom slučaju osoba donese blagoslov riječima:“MašaAllah la kuvvete illa billah“, do uroka neće doći, nego će doći do njegovog kvarenja.
2) Da li osoba koja je pogođena urokom osjeća odmah istog trenutka kad je se zbio urok promjene na svom tjelu i psihi?
Odgovor: Kroz dugogodišnje pračenje raznih stanja oboljelih od uroka, da se zaključiti da se pogađanje ili dešavanje uroka dešava veoma brzo, ali posljedice i djelovanje mogu se pojaviti i početi djelovati nešto kasnije, ili nakon nekog dužeg perioda. Koliko ljudi je znalo reči:“Bio sam na svadbi ili na nekoj proslavi i dok sam bio osječao sam se dobro, međutim kada sam se vratio kući počeo sam da se osječam čudno“. Poznat je slučaj dječaka, a njegova priča se nalazi u knjizi“ El-'ajnu hak“ (Urok je istina), gdje kaže:“Imao sam 15. godina i moje lice su krasila dva prelijepa crna oka. Jedne prilike sam sjedio pored jednog čovjeka. Dok sam sjedio pored njega čas bi gledao u moje lice, a čas u moje oči. Kad sam se vratio kući počele su me oči jako da peku i bole. Od silnog bola nisam mogao niti da sjedim niti da stojim. Osječao sam da će mi oči eksplodirati. Ali zbog pokvarene zavidne duše i pokvarenog pogleda, nedugo zatim ostao sam slijep“.
3) Da li će urok djelovati, ako je urokljivac ili zavidnik daleko ili blizu žrtve?
Odgovor: Večina naroda osjeća brže i jače djelovanje uroka na sebi ako je urokljivac ili zavidnik blizu svoje žrtve. Znači vidi ga, posmatra, priča sa njim, sjedi sa njim, uglavnom je sa njim u kontaktu i slično. Takođe urok će jače djelovati ako je urokljivac budan. A isto tako urok prestake djelovati, kada urokljivac umre.Allah najbolje zna!
4) Kako ćemo raspoznati urok koji je odavno od uroka koji je se osobi desio u skorije vrijeme?
Odgovor: Stari urok je manje jasan i teže ga je raspoznati od uroka koji je se desio u skorije vrijeme. Od stvari pomoću kojih se da naslutiti da se radi o starom uroku su: nakon što se propiše terapija, na bolesniku se ne pojavljuju jasni simptomi uroka, koji bi se inače trebali pokazati kao što je slučaj sa urokom koji se desio u skorije vrijeme poput: zijevanja, znojenja, temperature, nemoći, utrnutosti, pospanost, hladnoča, osječaj težine u zadnjem dijelu glave. Pa zbog toga i proces liječenja je sporiji i treba vremena.
5) Pošto se mogu ureči i stvari i predmeti, kao što su auta ili kuće, na koji način ćemo od njih otkloniti djelovanje uroka?
Odgovor: Učenjem i puhanjem direktno na predmet, npr. auto.
Prskanjem vode na koju je se prethodno proučila rukja protiv uroka.

6) Kako od životinja otkloniti urok?
Odgovor: Učenjem i puhanjem na mjesto bola i pripremiti vodu te na nju proučiti rukju, te istu vodu neka životinja popije ili s tom vodom poprskati životinju koja je bolesna ( ovo se najčešće dešava kod krava, koje daju mnogo mlijeka ili otele dobro i napredno tele, pa komšija ili prijatelj uđe u štalu te se stane diviti, pa nakon dan dva krava odjednom ili smanji mliijeko ili čak presuši ili tele odbija da doji majku. Međutim nakon što je krava popila vodu na koju je proučena rukja protiv uroka, ponovo je davala istu količinu mlijeka)
7) Kako pogađa urokljivac urokom svoju žrtvu?
Odgovor: Već smo objasnili način izlaska zlokobnih i otrovnih strijela, ali ovdje ćemo navesti svjedočenja ljudi koji znaju da mogu ureči nekoga, te oni su naveli osječaje svoje i na koji način oni to rade: Neki su priznali liječnicima Kur'ana da se jednostavno on kada nešto ugleda skoncentriše na to i pogleda očima, ili ako mu neko nešto opiše on se na to u mislima skoncentriše i pogađa. Neki su priznali da jednostavno ako nešto hoću ureči, samo pogledam u njega ili to i ono se desi. Neki su rekli kada mi se nešto dopadne da ga jednostavno zažele za sebe, zatim ga pogleda i desi se djelovanje uroka ali ako to blagoslovi riječima „MAŠAALLAH“ ništa se ne desi. Dok drugi kažu da ne znaju kako im se to dešava.
8) Kako izlazi urok iz osobe koja je pogođena urokom?
Odgovor: Urok izlazi iz osobe na razne načine: kroz suze, zijevanje, znoj i povračanje najčešće. Zatim kroz obavljanje velike i male nužde, zatim kroz perut u kosi, zatim kroz prištiće i bubuljice koje u sebi sadrže gnoj.
9) Kako liječiti onoga ko odbija da se liječi?
Odgovor: Naučiti na vodu koju on pije, a da ne zna za to, naučiti na so i šečer koju koristi, naučiti na ulje koje korisiti u hrani.
10) Kako se zaštiti, sebe, djecu i kuću od uroka?
Odgovor: Učenjem sure Al-Baqare (može i puštanjem sa c-d ili kasete, ali je bolje da je neko uči) i to svaka tri dana po mogučnosti, što više učenja Kur'ana u kući, obavljanje namaza i spominjanja Allaha. Pridržavanje jutarnjeg i večernjeg zikra. Učenje dove blagoslova, riječima „MašaAllah la kuvvete illa billah“ ili Allahume barik fihi“, kod divljenja svojoj djeci i imetku. Skrivanje blagodati od ljudi za koje znaš da su pokvarenog ahlaka i da ti zavide. Učenjem dove djeci s ciljem zaštite, koju je učio Poslanik, saws, svojim unucima, a koju smo več naveli. A Allah najbolje zna!!!
Liječenje uroka
Liječenje uroka može se podijeliti na dva načina: osnovno ili temeljno liječenje, koje je preneseno do Poslanika, saws, i metode liječenja odnosno otklanjanja uroka koje su kasnije bile rezultat idžtihada islamskih učenjaka.
Prvo čemo navesti o objasniti osnovno ili temeljno liječenje uroka.

1) Ako je poznata osoba koja je urekla, od nje će se na lijep način tražiti da se okupa ili abdesti. Dakle urokljivac se može okupati, a zatim će se sa tom vodom urečeni politi otpozada i Allahovom voljom će doći do izlječenja. Ili da se traži od osobe koja je urekla, da se abdesti te da voda koja padne sa dijelova tijela prilikom abdesta, da se sakupi i da se njome urečeni polije po glavi i otpozadi i da se napije.
Prilikom pranja tijela, urokljivac će oprati: lice, ruke, laktove, koljena, noge i potrati se ispod košulje, i zatim će se urečeni posuti otpozada. Ovako je naredio Poslanik, saws, Amiru b. Rebi'a da uradi kada je urekao Sehla b. Huzejfu, r.a.
Iz navedenog vidimo da se urokljivac može čitav okupati, ili samo abdestiti ili oprati neke dijelove tijela, bilo kako bilo svaki od ovih načina su ispravni i djelotvorni uz Allahovu volju, a glavna poenta jeste da se urečeni sa ovom vodom okupa, ili polije otpozada i da se napije te vode. Znači ovo je način liječenja veoma efikasan i lahak, ako se zna ko je urekao i ako dotična osoba pristane da se okupa ili abdesti za bolesnika.
2) Liječenje uroka rukjom – Ako se ne zna osoba koja je bolesnika urekla, onda se pristupa učenju rukje, odnosno određenih Kur'anskih sura i ajeta, te dova koje su prenesene od Poslanika, saws, ispravnim putem. Rukja se koristi na više načina:
a) Da se rukja uči direktno nad bolesnikom, odnosno ako je muškarac stavi se ruka na glavu oboljelog ili na mjesto gdje osjeća bol, a ako je žena, onda to nije dozvoljeno i tada sa ženom mora da bude neko od mahrema (o ovome ćemo kasnije).
b) Ili da se rukja prouči na vodu ili maslinovo ulje, gdje će se sa uljem bolesnik mazati a vodu će piti i sa njom se kupati.
Sad ćemo samo ukratko objasniti način liječenja i pripremanja terapije u ova dva prva osnovna slučaja.

- Prvi slučaj kada se zna osoba koja je urekla i ako pristane da se za bolesnika okupa, je najjednostavniji i najbrži način otklanjanja uroka uz Allahovu volju, i to nije neki veći problem. Znači ako je osoba se okupala ili abdestila, ti češ ili neko drugi za tebe posudom pohvatati tu vodu, te ćeš se te vode napiti i sa njom se okupati počevši od glave i otpozadi, i nakon toga če doći do izlječenja uz Allahovu pomoć.
- Drugi način je ako se ne zna ko je urekao bolesnika, onda se pristupa učenju rukje nad bolesnikom. Tokom učenja mogu se javiti a uglavnom se i javljaju slijedeći simptomi:
a) Mnogo zijevanja i javljanje suza
b) Pospanost i želja za spavanjem.
c) Osječaj utrnutosti i ukočenja u čitavom tjelu ili desnom ili lijevom strani.
d) Tijelo se počinje znojiti pogotovo čelo i leđa.
e) Dolazi do mučnine i povračanja, a uglavnom izlazi providna tekučina, poput bjelanceta iz jajeta, i ovo je razlika kod povračanja onoga ko je opsihren i onoga ko je urečen, jer kod opsihrenih osoba ono što se povrati je uglavnom vruče i nije bezbojno, dok je kod urečenih osoba ta tekučina providna i bezbojna.
f) Bolovi u stomaku, proljev ili izlučivanja iz matrenice kod žena.
g) Izlučivanje pljuvačke i pjene na usta u velikoj količini.
h) Podrigivanje.
i) Ponekad uročeni osječa potrebu za plačom.
j) Jaka hladnoča u sljepočnicama.
k) Svrabež na tijelu ili jednom od njegovih dijelova.
l) Povečano udaranje i rad srca.
m) Temperatura u tijelu i urečeni kao da osjeća da mu ta vručina izlazi kroz jagodice prstiju.
n) Žmirkanje kapcima i trljanje očiju.
o) I ponekad se desi krvarenje iz nosa te čest odlazak u w-c radi male nužde.

Uglavnom, kao što je i očekivati ne pojavljuju se uvjek svi ovi simptomi prilikom učenja rukje, nego samo neki od njih ili dobar dio, na osnovu kojih liječnik zaključi da se radi o uroku, starijem, novijem, težem....
Najbolje je nakon proučene rukje, pogotovo ako se radi o starijem i težem uroku, da se bolesniku propiše terapija. Terapija se sadrži od toga da se na čistu vodu i maslinovo ulje prouči rukja, sa nijjetom izlječenja i otklanjanja bolesti ili štete od bolesnika. Naučenu vodu če bolesnik piti i sa njom se kupati, a sa maslinovim uljem će se mazati. Jedan od najefikasnijih načina korištenja ove terapije je slijedeći:
Uzeti posudu u koju može stati oko 5 litara vode (može i više a i manje, ali ovo je neka sredina) i na nju se prouči rukja koju ćemo kasnije inšaAllah navesti. Zatim se uzme od jednog do dva litra maslinovog ulja i na to se ulje takođe prouči rukja.
Vodu piti tri puta u toku 24 sata (tri čaše, ujutro, poslije ikindije i pred spavanje), i kupati se sa vodom svaka dva ili tri dana, tako što će bolesnik napuniti pola kade vode obične, zatim će u nju sasuti dvije čaše naučene vode, zatim će u vodi staviti morske mirisne soli (ona dođe u boji sa raznim mirisima, mirisom ruže, jasmina) zatim doda lotosovog lista sitno usitnjen. Sve to dobro izmješa, a zatim uđe u kadu i u njoj će biti 15- minuta, ali da nekoliko puta svoje tijelo čitavo potopi u vodu i da na kraju se okupa sa tom vodom počevši od glave, a da bolesnik i dalje sjedi u kadi. A maslinovo ulje, sa njim će se bolesnik tri puta mazati u toku 24 sata, ujutro, poslije ikindije i pred spavanje. Tokom terapije bolesnik treba najmanje da klanja pet dnevnih namaza, da sluša učenje sure Al-Baqare ili da je uči ako zna (jer to je bolje), da se pridržava jutarnjeg i većernjeg zikra, da se kloni grijeha, kao što je slušanje muzike, čuvanje pogleda od nemoralnog sadržaja, te moliti Allaha da ga izliječi.
Tokom terapije nakon nekoliko dana, bolesnik će početi osječati hladnoću, pa vručinu (ili obrnuto), javljanje suza, nemoć, često mokrenje, povračanje ili nagon za povračanjem, pojava fleka ili bubuljica na tijelu, ružni snovi, glavobolja i drugi simptomi koji se pojave kao rezultat terapije, što zavisi od jačine uroka i broja osoba koje su urekle bolesnika.
Što se tiče kupanja sa ovom vodom, može se osoba kupati u bilo koje doba dana.
Takođe može se rukja naučiti i na med, pa da bolesnik uzima zajedno sa naučenom vodom, znači jednu kašikicu meda staviti u čašu sa vodom te popiti.
Još jednom ponavljam, da bolesnik prilikom korištenja terapije, ne smije samo da se osloni na to:“ja pijem i kupam se naučenom vodom i ja se redovno mažem naučenim maslinovim uljem, ja ču ozdraviti“, ovo je pogrešno razmišljanje, nego pored terapije, bolesnik treba da se drži slijedećih uputa:
- Klanjanje pet dnevnih namaza, a po mogučnosti u džamiji u džematu, a pogotovo sabah i jaciju.
- Svakodnevno učenje Kur'ana ili njegovo čitanje ako bolesnik ne poznaje arapsko pismo.
- Svakodnevno slušanje učenja Kur'ana ili određenih sura koje mu liječnik propiše, a pogotovo slušanje i učenje sure Al-Baqare.
- Redovno učenje jutarnjeg i večernjeg zikra.
- Odmaknuti se od griješenja, kao što su psovka, slušanje muzike, gledanje nemoralnog sadržaja, ogovaranje, prenošenje riječi......
- Posvetiti pažnju učenju svaki dan što više Ajetu-l-Kursije ili njeno slušanje sa kasete.
- Što više učiti svaki dan sure El-Felek i En-Nas, jer su one i lijek i zaštita kako od uroka tako od sihira i mesa.
- Poslije klanjanja svakog farza pročiti po jednom sure: Ihlas, El.Felek, En-Nas i Ajetu-l-Kursiju, a poslije sabaha i akšama po tri puta, i ovo je veoma važna i velika stvar, jer bolesnik ako se ovoga bude držao on svaki dan će proučiti po devet puta svaku od ovih sura (a 45. puta ukupno) što je veoma bitno za zaštitu protiv uroka ali i za njegovo uništenje.
- Bolesnik treba što više da Allahu upučuje dove da ga izliječi.

Liječenje uroka na osnovu idžtihada islamskih učenjaka koje je rašireno danas u narodu
Ovdje ćemo spomenuti nekoliko načina, koji su u biti slični, ali su se pokazali uz Allahovu pomoć i volju veoma efikasni za skidanje djelovanja uroka.
Dakle, ako bolesnik traži od osobe koja ga je urekla da se za njega okupa (znači ako je siguran da ga je ona urekla ili ako ima opravdane sumnje), i ako dotična osoba to odbije, onda bolesnik pored rukje koja se nad njim prouči i pored terapije koju bude koristio u procesu liječenja (jer je ovako bolje) uraditi će slijedeće:
a) Kada mu dotična osoba dođe u goste ili na kafu ili na čaj ili sok, bolesnik neće oprati šoljicu, fildžan ili čašu iz koje je urokljivac pio, nego će kada on ode popiti šta je ostalo iza njega. Ako ne ostane ništa, on će nadosuti malo vode i onda sve to popiti. Poslije ovoga će se bolesnik bolje osječati.
b) Bolesnik će isto od sumnjive osobe uzeti bilo šta što dolazi u kontakt sa njegovim tijelom: nakon što popije kafu, čaj ili sok, ostavit će šoljicu, findžan, čašu, ili nakon što jede kod njega, ostavit će njegovu kašiku ili vilicu (znači neće ništa od ovoga prati), zatim će uzeti oko 5 litara vode, i u tu vodu će staviti predmet koji je urokljivac koristio. Nakon toga će se bolesnik sa tom vodom okupati čitavo tijelo ili posuti se otpozadi i neka se jednom napije te vode. Poslije kada izađe iz kupatila, osječat će nemoć, hladnoću ili vrućinu, slabost ili bol u galvi. Uglavnom sve što bude osječao bolesnik kada izađe iz kupatila, a nije osječao prije nego što je ušao, je posljedica korištene vode. Ovo bolesnik može ponoviti i više puta, jer se urok može vratiti, ako se bolesnik ne pridržava zaštite.
c) Isto tako, ako je u mogučnosti bolesnik će uzeti jedan dio odjeće koju koristi urokljivac (ako se ne pristane okupati, možda će pristati da ti da neki dio odjeće), kao što je :maramica, kapa, majica, košulja, i sa odjećom će se isto uraditi, znači odjeća će se staviti u vodu, a zatim će se bolesnik okupati sa tom vodom i napiti.
d) Takođe bolesnik može uzeti ostatke hrane koje su ostale iza sumnjive osobe, kao što je komad hljeba, mesa, ogrizak od nekog voća, i to će takođe staviti u vodu i sa njom se okupati.
e) Ako nije uspio uzeti nešto od urokljivca, niti ostatke hrane, niti neku odjeću, niti posudu iz koje je pio ili jeo, bolesnik može uzeti mokrom salavetom ili maramicom nakon što to urokljivac dirne svojom rukom trag sa brave (šteke) od vrata, trag sa kljućeva, brave sa auta, mjesta na kojem je sjedio i bilo šta da dodirne svojom rukom, a može se uzeti trag. Bolesnik će nakon toga uraditi isto, salavetu ili maramicu će staviti u vodu, a zatim se sa tom vodom okupati.
Svi ovi načini su isprobani i uz Allahovu volju su dali dobar rezultat u skidanju uroka. Možda će se neko zgaditi i reči, kako da popijem vodu u koju sam stavio, šoljicu od kafe??? Kao prvo to nije otrovno i neće ti ništa biti, kao drugo zamisli da je to samo kao neki jako gorki sirup koji moraš popiti.
A nakon pijenja vode ili kupanja sa njom, bolesnik može osječati slijedeće simptome:
3) Proljev
4) Potištenost i agoniju
5) Svrabež na tijelu.
6) Odmornost i dubok san u noći.
7) Pojava bubuljica i prištića na tijelu.
8) Osječaj lakšeg disanja.
9) Pjačavanje bola na mjestu gdje je i prije bolilo, stim da ovo če samo kratko trajati i to je dokaz da je lijek djelovao uz Allahovu volju.

Ajeti, sure i dove koje se uče nad bolesnikom i koje se uče na vodu, maslinovo ulje i med (odnosno rukja za liječenje uroka)



Sa nijjetom izlječenja i otklanjanja nevolje od bolesnika uz Allahovu pomoć i dozvolu, sa čvrstim osloncem na Allaha Uzvišenog, da samo on daje lijek, a da su Kur'anske sure i ajeti samo sredstvo, liječnik če staviti bolesniku ako je muškarac svoju desnu ruku na glavu ili mjesto gdje ga najviše boli, dok sa ženom ovo neće i ne smije uraditi, nego će osim što mora biti šerijatski obučena biti sa svojim mahremom (muž, otac, sin, brat.....) a između liječnika i žene će biti paravan, stim da povremeno liječnik može sklonuti paravan da vidi eventulane simptome na njenom licu. A kad bude učio ovu rukju na vodu, svoja će usta približiti posudu u kojoj je voda i sa nijjetom izlječenja će učiti sa blagim i čestim puhanjem u vodu. Isto tako će postupiti i sa maslinovim uljem i medom.

Prvo če liječnik proučiti slijedeće dove koje su prenesene od Poslanika, saws:
1) Bismillahi erkike, Allahu ješfike, min kulli da'in ju'zike ve min kulli nefsin ev 'ajnin hasidin, Allahu ješfike (uči se 7. puta)
2) Bismillahi jubrike, min kulli da'in ju'zike, ve min šerri hasidin iza hased, ve min šeri kulli zi 'ajnin (uči se 7. puta)
3) Allahumme rabben-nasi ezhibil be'se vešfi enteš-Šafi la šifa'e illa šifa'uke, šifa'en la jugadiru sekamen (uči se 7. puta)
4) E'uzu bi kelimatillahit-tammati min šeri ma halek (uči se 3. puta)
5) E'uzu bi kelimatillahit-tammeh min kulli šejtanin ve hammeh ve min kulli 'ajnin lammeh (uči se 3. puta)

Nakon što prouči ove dove, liječnik će početi učiti određene Kur'anske sure i ajete:
1) El.Fatiha
2) Al-Baqara, 1-5.
3) Al-Baqara, 20.
4) Al-Baqara, 109.
5) Al-Baqara, 255.
6) Al-Baqara, 285-286.
7) En-Nisa, 32.
8) En-Nisa, 54.
9) El-En'am, 103.
10) Et-Tewba, 55.
11) Jusuf, 67.
12) Hud, 37.
13) El-Ahzab, 19.
14) El-Kehf, 39.
15) Es-Saffat, 88-90.
16) El-Mulk, 1-4.
17) El-Qalem, 51.
18) El-Munafikun, 4.
19) En-Nahl, 68-69.
20) El-Isra, 82.
21) Eš-Šu'ara, 80.
22) Fusilet, 44.
23) Sura El- Ihlas, sura El-Felek i sura En-Nas.


Zaštita od uroka
1) Sakriti, odnosno ne isticati ljepote i blagodati koje mogu predmetom uroka, pogotovo pred ljudima za koje znaš da te mrze i da ti zavide.
2) Što više u toku dana i noći učiti: El-Fatihu, Ajetu-l-Kursiju, El-Felek, En-Nas
3) Obavljanje namaza i učenje ili slušanje Kur'ana
4) Učenje jutarnjeg i večernjeg zikra, koji je zaštita ne samo protiv uroka, nego protiv sihira i messa
5) Što više učiti dove sa nijjetom zaštite:
a) E'uzu bi kelimatillahit-tammati min šerri ma halek
b) E'uzu bi kelimatillahit-tammeh min kulli šejtanin ve hammeh ve min kulli 'ajnin lammeh
c) Bismillahi –l-ezi la jedurru me'a-smihi šej'un fi-l-erdi ve la fi-s-semai ve Huve-s-Semi'u-l-Alim.
6) Navedene sure i dove, pogotovo sa nijjetom zaštite učiti kada će ti doći osoba koja ima urokljive oči ili sumnjaš na nju, ili ćeš se sa njom sresti.

El-Muharib

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

Re: UROK

Post od jahja ibn jahja » Pon Jun 29, 2009 10:59 am

evo i na ovo naletih, pa reko da se okoristimo. Amin

Amraa
Mlađi član
Postovi: 56
Pridružio se: Ned Avg 23, 2009 12:45 pm

Re: UROK

Post od Amraa » Uto Okt 13, 2009 8:55 pm

Esselamu alejkum,

da te milostivi Allah obilato nagradi i na ovom i na buducem svijetu za ovaj post. I da te zastiti i na ovom i na buducem svijetu od svakog zla.*smile* Amin!

Selam

bajro17
Mlađi član
Postovi: 190
Pridružio se: Ned Apr 19, 2009 4:04 pm
Lokacija: Duvno

Re: UROK

Post od bajro17 » Sre Okt 14, 2009 4:21 am

ne kontam kako naucenu vodu da nalijes u kadu pa onda ta voda da ide u kanalizaciju, nece ici :shock:

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

Re: UROK

Post od jahja ibn jahja » Sre Okt 14, 2009 8:20 am

Učenjaci su se razišli po ovom pitanju, koliko je meni trenutno poznato šejh Džibrin i Usjemin dozvoljavaju ovo radi olakšice bolesniku.

KAsnije ću malo više o ovome, sad nema vremena, halalite

Allah najbolje zna

Senad
Veteran
Postovi: 1054
Pridružio se: Čet Apr 21, 2005 7:43 am
Lokacija: Doboj Istok
Kontakt:

Re: UROK

Post od Senad » Sre Okt 14, 2009 9:31 am

Esselamu alejkum

Mnoga razilaženja po pitanja mazanja cijelog tjela naučenom vodom stavljala su me u dilemu tako da sam se dao na posao i kontaktirao šejhove i učene.
MNoge nelogičnosti se javljaju kod pojedini šejhova koji uče rukju, dozvoljavaju da se osoba okupa naučenom vodom tako da dodiruje cijelo tjelo /i stiodna mjesta/ dok kad preporučuju maslinovo ulje onda zaobilaze stidna mjesta, zaista nema logike. DA sada ne ide dublje uz analizu i da navodim primjere kada je upitanju ulje neka ostane ovako.
Mišljenja sam da vodu bi trebalo pokupiti iz kade i izliti na neko drugo mjesto iz poštovanja oni koji imaju mogućnost. Nekome koje u soliteru na zadnjnem spratu zašto otežavati. NA selu je to nešto drugačije , u stara vrmena vodilo se računa da se nemješaju fekalije sa otpadom od pranja suđa tj. vodilo se računa o nimetu. mada se to osavremenilo danas pa niko to i negleda. Kod mene odvodne cijevi su razdvojene i posebne jame za prijem.

ZAključak iz rasprava su;
NAučena voda nije Kur'an to je bereket od učenja. Mogi šejhovi uopšte se ne približuju vodi u smislu da pada dah sa usta već stanu po strani. NEki kada uče na maslinovo ulje uopšte ne otvaraju bocu sa uljem .

Poslanik a .s. je rekao /jedi te i pijte/ da jedemo i mažemo se maslinovim ulje jer je u njemu bereket. Znači nije rekao da se mora naučiti ako se nauči još bolje ali isto tako to nije Kur'an .

Shodno Poslanikovim a.s riječima možemo zaključiti da nije baš toliko ni bitno da se uči na maslinovo ulje jer već u sebiima taj bereket koji je potreban tjelu i duši.

Amraa
Mlađi član
Postovi: 56
Pridružio se: Ned Avg 23, 2009 12:45 pm

Re: UROK

Post od Amraa » Sre Okt 14, 2009 10:10 pm

Ako smo od iste osobe ureceni vise puta, dali je dovoljno samo jedno kupanje za sve te uroke ili moramo za svaki urok posebno da se okupamo vodom kojom je ta osoba uzela abdest?

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

Re: UROK

Post od jahja ibn jahja » Čet Okt 15, 2009 12:46 pm

Koliko je meni poznato, dovoljno je jednom, stim ako je urok jak i stariji, kupanje će se ponoviti, pa će bolesnik uočiti da poslije svakog kupanja reakcije će biti slabije

Amraa
Mlađi član
Postovi: 56
Pridružio se: Ned Avg 23, 2009 12:45 pm

Re: UROK

Post od Amraa » Uto Okt 27, 2009 10:38 am

Dali ovu vodu na kraju valja prosipati u kanalizaciju, obzirom da se ovdje kod nas ta voda preradjuje i ponovo koristi za sve potrebe gdje nam je potrebna voda (spravljanje jela, voda za piti, kupanje, ...) Mislim, ako se Allahovom voljom sa tom vodom skinu uroci, dali je dobro da se ta voda preradi i ponovo koristi?

Selam!

Haris
Veteran
Postovi: 1466
Pridružio se: Pet Nov 14, 2008 6:35 pm
Lokacija: Zavidovici, Bosna i Hercegovina
Kontakt:

Re: UROK

Post od Haris » Uto Okt 27, 2009 10:52 am

Ipak je bolje na neko drugo mjesto prosuti, gdje niko ne prolazi, nego u kanalizaciju. Kanalizacija je prljavo mjesto a ajeti su učeni na vodu.

A Allah najbolje zna...

Amraa
Mlađi član
Postovi: 56
Pridružio se: Ned Avg 23, 2009 12:45 pm

Re: UROK

Post od Amraa » Uto Okt 27, 2009 12:17 pm

Oprosti, nisam kopirala na sta sam mislila. Nisam mislila na naucenu vodu, nego na vodu kojom je neko uzeo abdest za nas ili ako mokrom maramicom nesto pobrisemo iza nekoga pa to u vodu potopimo. Na tu sam vodu mislila. Kako sam shvatila da tu ne treba nista uciti nad tom vodom?!

Selam!

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

Re: UROK

Post od jahja ibn jahja » Sre Okt 28, 2009 2:32 pm

Mislim da ako neko uzme abdest za nekoga ili ako neku maramicu potopimo u čašu sa vodom, da su to male količine vode, i ne vidim razlog da se ta voda upotrebljava. Ali ako potopiš u čašu sa vodom maramicu ili nešto, nema smetnje da i neko drugi popije tu vodu poslije tebe. Što se tiče spravljuanja hrane ili kupanja, kažem to su male količine vode, i ako postoji druga voda onda je bolje vodu koja je ostala poslije abdesta, prosuti na čisto mjesto gdje rijetko ko hoda, pored kave vočke i sl.

Allah najbolje zna

Amraa
Mlađi član
Postovi: 56
Pridružio se: Ned Avg 23, 2009 12:45 pm

Re: UROK

Post od Amraa » Sre Okt 28, 2009 9:26 pm

Ma problem je sto takvih mjesta ovdje gdje ja zivim nema. Radi toga mi je isto problematicno vodu naucenu napolju prosipati. U parku iza zgrade se djeca igraju, psi se "ispraznjuju", sa druge strane ulica, isla sam i u jednom vecem parku traziti takvo mjesto da neke stvari zakopam, pa ni tamo nisam nasla tako nesto, ovdje ti je svaki kvadratni metar iskoristen u ovom gradu, nema tu nigdje da narod ne hoda ili da se bar djeca ne igraju ili da psi koriste kao zahod.

jahja ibn jahja
pisem pomalo
Postovi: 39
Pridružio se: Pon Jun 29, 2009 10:50 am

Re: UROK

Post od jahja ibn jahja » Čet Okt 29, 2009 4:04 pm

Onda sestro naučenu vodu saspi u kakav kanister ili flaše, pa lijepo negdje odeš sa autom van grada i prospeš tu vodu.

Putnik2411
Posmatrač
Postovi: 1
Pridružio se: Pet Dec 21, 2012 10:23 pm

Re: UROK

Post od Putnik2411 » Sub Dec 22, 2012 6:53 pm

Postovani;imam nekoliko problema koje ne mogu objasniti i sve više me zabrinjavaju.neki su zdravstvene prirode a drugi su vezani uz učestale neuspjehe u životu.padam već godinama u nekakva depresivna stanja,gubim volju za svime.svakodnevno sam suočen sa nekakvim napadajima ,bolovima u prsima,oduzimanje lijeve ruke,nesanica.no nekoliko puta sam završio na hitnoj.tjeskoba,napadaju panike,obavio sam hrpu pregleda i zdrav ko dren.liječnici mi ne mogu reći što mi je.na financijskom planu je također loše,imam osjećaj kao da me prati nesreca,da li bi to moglo biti zbog utjecaja nečeg poput uroka?

Odgovori