Ebu Hamid Muhammed el-Gazali ..

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Uto Maj 15, 2007 9:26 pm

Allah najbolje zna,ja mislim da je on medju garibima njegove generacije,koja je za razliku od njega,u pijanstvu,zinaluku,kufru.InsaALLAH,njegovim,sehadetom namazom,zekatom,postom i hadzdzem,tvoj je komsija garib svojim vrsnjacima.Ali nije i slijedjenjem sunneta jer je obicno tradicionalni rijasetsko mevludski sistem kod tih starijih muslimana pomijesan bid'atima.Muhammed ibn AbdulWehab je od tih GARIBA,i ne samo on vec svaki onaj koji Vjeruje Allaha i slijedi Sunnet Allahovog Poslanika,a navescu ti i argumente o bradi insaALLAH,kad vec hoces,al se bojim da kad ti se navedu argumenti a da ih ti ne prihvatis,sta cemo onda.Trazices fetwe koje ti budu odgovarale garant.Duzan sam ti argumente o bradi.

Kemo
Mlađi član
Postovi: 183
Pridružio se: Ned Maj 08, 2005 12:29 pm
Lokacija: Bosna

Post od Kemo » Sre Maj 16, 2007 4:48 pm

Brada dolazi sama od sebe brate ....ali nazor nikako ,kada se upotpuni iman i ojaca vjerovanje onda nije tesko pustiti bradu i ostalo ....danas je dobro kada musliman ima namaz pored gafleta u kojem živimo s toga pokušavam objasniti u kakvom se stanju nalazimo pa kažem da treba ljude pozivati prije svega izucavanju islama i njenih propisa ,poslanik a,s, je ucio ashabe 13 godina samo akidu.....a brada bi trebala doci uz to sve.
Poslednja izmena od Kemo u Čet Maj 17, 2007 4:54 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Sre Maj 16, 2007 5:19 pm

Selam alejkum.Kemo,vidi se da je setanje po siitskim,krscanskim,sufijskim i drugim forumima u tebi napravilo veliku zbrku,pa se sad to odrazava u tvom vjerovanju.Pa si u nekim mes'elama si'ja u nekim sufija u nekim novotar.Zato sam ti na pocetku rekao da ne lutas mnogo,jer ce te to lutanje dovesti tamo gdje si sad.Pa sumnjas u sve sto je sunnet,a vjerujes u sve sto ne bi trebo.

Kemo
Mlađi član
Postovi: 183
Pridružio se: Ned Maj 08, 2005 12:29 pm
Lokacija: Bosna

Post od Kemo » Sre Maj 16, 2007 9:23 pm

Muhammed a.s. je rekao da se klonimo rasprave i da smo u pravu pa cemo dobiti dzennet.
Poslednja izmena od Kemo u Čet Maj 17, 2007 4:54 pm, izmenjeno 1 put ukupno.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Čet Maj 17, 2007 8:13 am

Kada se nadjete u nekom tekstu,svak koji vas otkrije za vas je bezobrazan.Pozvao si bracu u pomoc,kada su blatili po Resulullahu saws, na onom krscanskom forumu,pa kad si ostao bez teksta,povuko si se a ostavio nas neke da vodimo bitku,koju smo Allahovom voljom dobili pa su nas banirali,pa si nas pozvao na onom siitskom sajtu,gdje si se mucio odbraniti(Osmana r.a) ashabe,pa izadje da ti oni postavise wehabijsku minu,na koju ti zgazi pa sad osakacen mrzis sve sto cujes o Wehabijama.Unistili su te i raskomadali tvoje vjerovanje jednim njihovim hadisom,kojim objasnjuju da ce Resulullah saws,odbijati svoje ashabe sa njegovog vrela,znas ti dobro o cemu se radi.Pa si onda bez teksta ostao i zasutao,i ostavio nas opet da vodimo bitku,pa je Allahovom voljom i taj sajt dobio svoje,forum je zatvoren.Sto se tice meleka,oni ne grijese pa zato i nemogu biti melek.Sto se tice supersejha nisam ni to,ja sam samo Allahov rob koji zeli da Allahova rijec bude gornja,da se islamu vrati islam kako ga je Resulullah saws prenio.Noseci jular neces skrenuti nit lijevo nit desno,jer su na tim stranputicama Kameleoni i sejtani.Ako nekog vrijedjam istinom,sta cu mu ja,ja nastojim govoriti ono sto znam ,prece mi je rec istinu nego je kriti rad necijeg hatura.A ti si jos mlad pa vidi hoces li i ti staviti jular il ti se vise svidja uloga kameleona kao neki pojedinci na forumu

Kemo
Mlađi član
Postovi: 183
Pridružio se: Ned Maj 08, 2005 12:29 pm
Lokacija: Bosna

Post od Kemo » Čet Maj 17, 2007 4:47 pm

Danas imamo dosta knjiga ,islamskih, s toga ko se god interesuje za istinu kupit ce sebi jednu od knjiga ...s toga kada bi nekome dao dokaz sa neba i iz zemlje on ne bi vjerovao pa Allah dz.š. ce uputiti na pravi put onoga koga hoce a ostavice u zabludu koga hoće....imamo puno sunneta da ispunjavamo, ne treba ništa niti dodati niti oduzeti.

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Čet Maj 31, 2007 2:03 pm

Selam alejkum
Kaze Allah Velicanstveni:"I Vi ste ummet najbolji koji se ikada pojavio medju ljudima,naredjujete dobro a odvracate od zla."ibn Besir veli.Cuo sam Allahovog poslanika saws.Sto je dozvoljeno,halal,jasno je,a sto je zabranjeno,haram,jasno je a medju njima ima nejasnih stvari koje mnogi nepoznaju, ko ih se uscuva,sacuvao je svoju vjeru i cast,a ko se upusti u njih zapasce u ono sto je zabranjeno.Dokazi o obavezi pustanja brade.Kao prvo Allahov Sherijat kojeg je objavio svojem poslednjem poslaniku Muhammedu saws je postojan do Sudnjega dana,ne mjenja ga ni mjesto ni vrijeme ni ljudi.Naredba ostaje naredba,zabrana ostaje zabrana,dozvoljeno ostaje dozvoljeno.Kao drugo,svaka naredba Poslaniku saws,od Allaha dz.s postaje direktna naredba njegovim sljedbenicima,osim ako dodje jasan i sherijatski dokaz da se to odnosi samo na Resulullaha saws.I kao trece,sve sto je doslo u Kur'anu i Sunnetu u imperativnom obliku,postaje obavezom svim sljedbenicima Muhammeda saws.Osim ako dodje ispravan sherijatski dokaz,koji tu naredbu spusta na stepen istihbaba,a istihbab je djelo,kojim njegov pocinilac zasluzuje nagradu,a ako ga ostavi ne zasluzuje kaznu,ili da se njime obavezuje samo jedan dio ummeta.A poznato je fikhsko pravilo,da naredba za sobom povlaci obavezu.Dokaz iz Kur'ana o vrijednosti nosenja brade.Kaze Velicanstveni Allah.O sine majke moje,ne hvataj me za bradu i kosu moju.Taha-94 ajet.Ovo je jasan Kur'anski dokaz da je pustanje brade bila praksa Allahovih Poslanika salawatullahi alejhim i prije Muhammeda saws.Dio islamskih ucenjaka iz ovog ajeta uzima dokaz o obavezi pustanja brade,jer smatraju da sherijat Poslanika prije nas vrijedi i za nas,osim ako nije negiran ili izmjenjen sherijatom Muhammeda saws.Kaze sejh Shenkiti.Ovaj ajet je dokaz o obavezi pustanja brade i zabranu brijanja.To je bila praksa Allahovih Poslanika neka je Allahov mir i spas na sve njih.Od Hishama ibn Asa el Umevija se prenosi da je poslan sa jednim covjekom Heraklu kralju bizantije,da ga pozovu u Islam,Herakle im je izmedju ostalog pokazao slike nekih prijasnjih Poslanika naslikanim na nekom svilenom platnu.U opisu tih Poslanika kaze.Nuh a.s da je imao lijepu bradu,Ibrahim a.s da je imao bijelu bradu,Ishak a.s da je imao rijetku bradu,a Jakub a.s da je licio svome ocu Ishaku,a u opisu Ise a.s da je imao crnu bradu.Ajet sam za sebe nemoze biti dokaz o pustanju brade,ali je uopste poznato da Sunnet tumaci Kur'an i da se hadisi koji naredjuju pustanje brade,promatraju zajedno sa ajetom dokazi bivaju cvrsti i nepobitni.Prenosi se od Ibn Omera r.a da je Resulullah saws rekao:Razlikujte se od mushrika,pustajte brade a podrezujte brkove:Buhari.Ovaj hadis kao i ostali dosao je u naredbenoj formi a naredba povlaci obavezu,pa je pustanje brade obaveza,i takodje podrezivanje brkova obaveza.Od ibn Omera r.a se prenosi da je Resulullah saws rekao:Kratite brkove a pustajte brade.Muslim i Buhari.Imam Nevevi u komentaru ovih hadisa objasnjavajuci glagol i'afu(pustajte)upotrebljen u ovom hadisu kaze.Da to znaci pustajte je(bradu)onakva kakva jeste i nemojte je kratiti.Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je Resulullah saws rekao:Kratite brkove i pustajte brade,razlikujte se od vatropoklonika.Muslim.Od ibn Omera r.a se prenosi da je Resulullah saws naredio podrezivanje brkova a pustanje brade.Biljezi Ibni Shejbe od Dzabira r.a da je rekao:Naredjivano nam je od Resulullaha saws da pustamo brade i da kratimo brkove.Ovo su najjasniji hadisi u kojima je Resulullah saws naredio pustanje brade.Dali i pored ovakvih jasnih dokaza iz najvjerodostojnih hadiskih zbirki ima mjesta za raspravu.Kako naredbu razumjeti osim kao naredbu.Za one koji misle da Resulullah saws ne moze nesto narediti ili smatraju da sve sto je rekao samo je Sunnet,ima drugih dokaza.Kaze Allah Velicanstveni:Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredjenju njegovom(Muhammedovõm)da ïh iskusenje kakvo ne stigne ili da ih bolna patnja ne snadje.Sura enNUR-63.Zar brijanje brade nije suprotno naredjenju Resulullaha saws.Allah Velicanstveni kaze"Kada Allah i Njegov Poslanik nesto odrede,onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svom nahodjenju postupe,a ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa,taj je sigurno skrenuo sa pravoga puta.El Ahzab 36.Nastavice se insaALLAH

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Pet Jun 01, 2007 8:44 pm

Selam alejkum.Kaze Allah dz.s:"I tako mi Gospodara tvoga,oni nece biti vjernici,dok za sudiju u sporovima medjusobnim svojim tebe ne prihvate,i da onda zbog presude tvoje u dusama svojim nimalo tegobe ne osjete i dok se sasvim ne pokore"EnNisa-65 ajet.Jedan od dokaza da Resulullah saws moze da naredi jeste hadis kojeg prenosi EbuHurejre r.a u kojem je Resulullah saws rekao:Da se ne bojim da cu otezati svome ummetu,naredio bih im da koriste Miswak prije svakog namaza:.Buhari,Muslim,Ibn Madze,Ahmed i ostali.Znaci Resulullah saws je bio oprezan da ne optereti svoj ummet,jer da je naredio redovno koristenje Miswaka,bio bi to Vadzib(obaveza)izvrsavati.Prenosi se od IbnOmera r.a da je Resulullah saws rekao:Potkresujte brkove,a Pustajte bradu.Ponovo o glagolu i'afu,sto znaci pustajte bradu onakva kakva jeste,I'afu glagol se vise puta spominje u Kur'anu.Kaze Allah dz.s u suri el Bekare:Pitaju te sta da udjeljuju,reci Visak.ElBEKARE-16..,to jest udjeljujte ono sto vam ostane visak od vlastitih potreba.Analogno ovom hadisu,kao da se hoce rec,pustite bradu da raste tako da se stvori visak bujnosti i duzine.Biljezi imam Malik od IbnOmera r.a da je Resulullah saws Naredio potkresivanje brkova i pustanje brade a u hadisu od EbuHurejre r.a da je Resulullah saws rekao:Ko mi se pokori,pokorio se ALLAHU,a ko mi odbije pokornost odbio je pokornost i ALLAHU.Buhari i Muslim.U vezi hadisa ibnOmera r.a imam ezZukani u svom komentaru Malikovog Muvetta,navodi rijeci etTibija"Hadisom je zabranjeno brijanje i podrezivanje brade kao sto to cine pripadnici drugih vjera.Prenosi imam etTirmizi od ibnOmera r.a da je Resulullah saws rekao:Skracujte brkove i pustajte brade:Svi spomenuti hadisi su Sahih-Ispravni i nalaze se u najvjerodostojnim zbrirkama hadisa u prvom redu kod Buharije i Muslima u kojima sadrze poglavlja koja ukazuju na obavezu pustanja brade i zabrane njenog kracenja i brijanja.Od IbnAbbasa r.a se prenosi da je Resulullaha saws kratio svoje brkove,i rekao da je to bila praksa Ibrahima alejhi selama.EtTirmizi.Od Zejda ibni Erkama r.a se prenosi da je Resulullah saws rekao.Ko ne krati svoje brkove,ne pripada nama.Ovaj hadis je uzet kao dokaz da je kracenje brkova Vadzib ili tacnije obaveza.Doista pustanje brade je uputa Resulullaha saws,a Uzviseni Allah kaze:Ono sto vam Poslanik da to uzmite,a ono sto vam zabrani to ostavite,i bojte se Allaha,zaista Allah zestoko kaznjava:elHashr-7.U Komentaru ovog ajeta Ibn Kethir kaze.Sto god da vam Poslanik naredi ucinite to,a sta vam zabrani ostavite,jer Resulullah saws ne naredjuje osim dobro,i ne zabranjuje osim zlo.U hadisu Muslima od ibnOmera r.a se prenosi: Naredio nam je Resulullah saws potkracivanje brkova i pustanje brade.U suri EnNur Uzviseni Allah kaze."Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredjenju njegovom(Muhammedovom)da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snadje.EnNur-63.IbnKethir komentarisuci ovaj ajet kaze:Znacenje rijeci "iskusenje" i to u srcima,bilo nevjerstvom,licemjerstvom ili novotarijama,a rijeci"ili da ih bolna patnja ne snadje"znaci,da ih bolna patnja ne snadje na dunjaluku,ili ubistvom ili sprovodjenjem sherijatske kazne nad njima ili zatvaranjem i tome slicno.Ashabi radijALLAHU anhu su dobro shvatili opasnost skretanja sa Resulullahovog saws pravog puta.EbuBekr esSiddik r.a najbolji covjek posle Resulullaha saws i njegov prvi halifa kaze.Nema nista sto je Resulullah saws radio,a da ga nisam u tome potpuno slijedio u tome.I bojim se,ako bi ostavio nesto od Resulullahovog saws sunneta,da bih zalutao sa pravoga puta.IbnuBattan nadovezujuci se na rijeci EbuBekra r.a naglasava;Ovo je draga moja braco EsSIDDIK r.a sa najvecim stepenom straha za sebe,straha od zablude,ako bi se udaljio od puta Resulullahovog saws u velikom ili malom djelu,sta reci o nama i vremenu u kojem zivimo,u kojem se ismijavaju Poslanici salawatullahi alejhim i onom sa cime su dosli.Sta reci o ljudima koji se bahato izigravaju i odnose prema sunnetu Muhammeda saws.Biljezi ibnEbuShejbe r.a da je jedan medzusija-vatropoklonik-dosao kod Resulullaha saws obrijane brade i dugih brkova,pa ga je Resulullah saws pitao.Zbog cega to(zasto si obrijan)?Odgovorio je medzusija:Ovo je nasa vjera!,a Resulullah saws mu rece:U nasoj vjeri treba kratiti brkove a pustat bradu.U predaji ElHaritha ibn Ebu Usame, i od Jahje ibn Kethira kaze se:Dosao je covjek stranac Resulullahu saws obrijanje brade i dugih brkova pa ga je Resulullah saws upitao:Sta te je navelo da ucinis to?(pustas brkove a brijes bradu)Odgovorio je;To mi je moj gospodar tako naredio.A Resulullah saws mu je rekao.Meni je Allah moj Gospodar Naredio:Da Pustam bradu a skracujem brkove.A u predaji koju biljezi Dzerir od Zejda ibnu Habiba,stoji.Dva su covjeka dosla kod Resulullaha saws obrijanih brada i dugih brkova,pa ih je Resulullah saws upitao:.Zbog cega to?(dugì brkovi a obrijana brada)Odgovorise.Ovo je naredba nasega gospodara,a Resulullah saws im rece:Meni je moj Gospodar naredio da pustim bradu i da skratim brkove.Ove tri predaje su vjerodostojne i pojacavaju jedne druge i spomenute su u knjizi"Zabrana brijanja brade".Allahov Poslanik saws je svome ummetu naredio pustanje brade,a prije toga je to sam u praksi sproveo.Imam Muslim biljezi od Dzabira ibn Semure da je Resulullah saws imao veliku i bujnu bradu.Nastavice se InsaALLAH

AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Post od AbuAmRibnFadL » Ned Jun 03, 2007 9:20 am

Selam alejkum
Rekao je Allahov Poslanik saws:Ko napusti moj sunnet,ne pripada meni:Buhari,Muslim.Ashabi r.a su u zelji da budu pripadnici sunneta Resulullaha saws dosledno slijedili ono sto im je bilo naredjeno.Prenosi se da je EbuBekr r.a imao gustu bradu,Omer r.a isto tako,a Osman r.a da je imao dugu bradu,a od Sada eshShavija se prenosi da je rekao.:Vidio sam Aliju r.a imao je bujnu bradu,koja je zastirala prosto izmedju lica i ramena sa obe strane.Poznati hadis Resulullaha saws:Drzite se moga sunneta,i mojih pravednih halifa.Tirmizi-hasen,sahìh-.Primjer ovih plemenitih ashaba je primjer teznje ka dobru,koje su bolesna srca prezirala.Na to aludiraju rijeci Velicanstvenog Allaha koji kaze:I govore nevjernici;da je kakvo dobro,oni nas ne bi u tome pretekli:El Ahkaf-11.U komentaru ovog ajeta IbnKethir kaze.Ehli sunnet govori upravo rijeci suprotne nevjernicima,i kazemo svako djelo ili govor koji nije potvrdjen rijecima Ashaba r.a je novotarija,jer da je to dobro oni bi nas pretekli.Dali je brijanje brade oponasanje nevjernika?Nema sumnje da je brijanje brade oponasanje nevjernika i istovremeno odstupanje od Resulullahove saws upute.Od EbuHurejre r.a se prenosi da je Resulullah saws rekao:Kratite brkove a pustajte brade,razlikujte se od vatropoklonika.Buhari i Muslim:Imam etTurbishti kaze:Brijanje brade je obicaj stranaca i simbol mnogih danasnjih mushrika,koji nemaju nikakve veze sa vjerom.Od ibnOmera r.a se prenosi da je Resulullah saws rekao:Razlikujte se od mushrika kratite brkove i pustajte brade.Muslim.Muhammed Nasruddin el Albani rahimehullah kaze'Grijese oni koji odobravaju oponasanje nevjernika,narocito kada je u pitanju brijanje brade,jer ono predstavlja spoljasno oponasanje koje je usko povezano sa onim u srcu i dusi.Ko ih oponasa odobrava i ono na cemu su,zanemarujuci i ne prihvatajuci ono na cemu je bio Resulullah saws.Kao da nisu ubjedjeni u Resulullahove saws rijeci:Najbolja uputa je uputa Muhammeda saws:a Resulullah saws je imao dugu i gustu bradu,kao i njegovi ashabi i ucenjaci Ehli Sunneta,ne moze se naci ni jedan od njih da je obrijao svoju bradu ikada u zivotu.Pojedini vladari,tirani u islamskim zemljama, koji nisu poznavali Allahovu vjeru,kada bi im se neko suprotstavio,izveli bi ga pred narod,pa bi mu obrijali bradu,pa ga stavili na devu,i kruzili sa njime po ulicama,to je bilo ponizenje za njega i kaljanje njegove muskosti.U vezi hadisa,o naredbi da se muslimani razlikuju od nevjernika,sejh EbuMuhammed el Sindi kaze,Resulullah saws nas obavjestava da je brijanje brade obicaj nevjernika,zato se muslimani vjernici u Velicanstvenog Allaha i Njegovog Poslanika saws moraju razlikovat od njih i ne smiju ih oponasati,zbog toga sto je Resulullah saws rekao:.Ko oponasa jedan narod,pripada njemu:EbuDavud.
Veliki Hanefijski pravnik el Kasani takodje navodi,da se brijanjem brade oponasaju nevjernici,sta reci za nase vrijeme danas kada muslimani briju svoje brade,zeleci time neku naklonost ALLAHOVIH neprijatelja,drugi kazu ne zelimo da pustamo brade,zato sto su to cinile i cine neke vodje kufra.Poput marksa,engelsa,cetnika i drugih,njih ce od Allaha stici ono sto su zasluzili.Odgovor na ovo je,zar Resulullah saws nije preci od njih,zar nam nije naredjeno da njega salallahu alejhi we selem slijedimo,bez obzira na nevjernike i ono sto oni cine..Nosenje brade ne predstavlja oponasanje nevjernika,vec njeno brijanje,shodno rijecima Resulullaha saws.Razlikujte se od musrika,Pustajte brade....Kaze Allah Velicanstveni i Uzviseni:"I tako mi Gospodara tvoga,oni nece biti vjernici,dok za sudiju u sporovima medjusobnim svojim ne prihvate tebe,i da onda zbog presude tvoje,u dusama svojim nimalo tegobe ne osjete i dok se sasvim ne pokore."EnNisa-65.Selam alejkum.Jesam li se oduzio brate?

Odgovori