Brada

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
AbuAmRibnFadL
Veteran
Postovi: 897
Pridružio se: Čet Apr 14, 2005 3:20 pm
Kontakt:

Brada

Post od AbuAmRibnFadL » Pet Sep 07, 2007 11:15 pm

PUSTANJE BRADE

VADZIB

Sva slava i hvala pripadaju Allahu, dz.s., Njemu se zahvaljujemo i od Njega pomoc trazimo; molimo za Njegov oprost i trazimo zastitu protiv zla nasih dusa i nasih postupaka. Koga Allah, dz.s., uputi na pravi put, niko ga ne moze skrenuti, a koga Allah ostavi u zabludi niko ga na pravi put uputiti ne moze . Mi svjedocimo da nema drugog boga osim Allaha, jednog jedinog boga, koji nema sudruga, i da je Muhammed, s.a.v.s., Njegov rob i poslanik. Najbolje rijeci su Allahove rijeci, a najbolja uputa je uputa Muhammeda, s.a.v.s. Najgore zlo je novotaria u vjeri; svaka novotarija je zabluda, a svakoj zabludi je mjesto u dzehenemu.

VAZNO UPOZORENJE :
” Tesko svakom lascu, velikom gresniku ! On cuje Allahove rijeci kada mu se kazuju, pa opet ostaje ohol kao da ih nije ni cuo, - njemu patnju neizdrzljivu navjesti. A kada sazna za neke nase ajete on im se ruga. Takve ponizavajuca patnja ceka ”. ( Kur´an 45 : 7 - 9 )
Farz je svakom muslimanu da slijedi samo dokaze iz Kur'ana i sunneta i praksu ashaba ; " Onaj ko porekne da sahih hadis predstavljen u djelu i rijeci, nije Serijatski dokaz, pa taj je postao kjafir i ne ubraja se u muslimane..." ( Sujuti )
A Allah dz.s. zna one koji se izvlace da ne izvrsavaju farzove, i za njih je Allah dz.s., ( ako ne ucine tevbu ), pripremio kazne na dunjaluku i dzehennem na ahiretu. To je zato sto je Allah dz.s. rekao ;"...Allah sigurno zna one medu vama koji se kradom izvlace. Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Njegovu, da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snade ". ( Kur´án 24:63 )
Pustanje brade je VADZIB a evo i dokaza iz Kur´ana i sunneta:

1.TO JE POSLUSNOST, POKORNOST
Allah dz.s. kaze : ” Kada Allah i Poslanik Njegov nesto odrede, onda ni vjernik ni vjernica nemaju pravo da po svome nahodenju postupe. A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa, taj je sigurno skrenuo s pravog puta ”. ( 33 : 36 )
” Neka se pripaze oni koji postupaju suprotno naredenju Njegovu ( Poslanikovu ; sunnetu), da ih iskusenje kakvo ne stigne ili da ih patnja bolna ne snade ”. ( 24 : 63 )
Jedna od zapovjedi Poslanika s.a.v.s. je naredba da se pusti brada da izraste. Ibn Omer r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze : ” Allahov Poslanik s.a.v.s. je naredio nama ( Muslimanima ) da potkracujemo brkove ( tako da izgledaju uredno ) i da pustamo brade da izrastaju ”. ( Muslim )
Abu Hureira r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze da je On s.a.v.s. rekao : ” Potkracujte brkove ( da budu uredni ) i pustajte brade da izrastu, a nemojte oponasati magiane ( perziske vatro – poklonike )” (Muslim). Oni su imali obrijane brade i duge brkove.
Jedne prilike kada je Poslanik s.a.v.s. primio dvojicu kisrinih ( perziski kralj ) izaslanika nije htio vise ni da ih pogleda kada je vidio da imaju obrijane brade i duge brkove. Poslanik s.a.v.s. im tada rece : ” Tesko vama ! Ko vam je naredio da ovako postupite ( da obrijete brade i pustite brkove ) !? Oni rekose : ” Nas gospodar ( misleci na kisru ). Allahov poslanik s.a.v.s. tada rece : ” Ali moj Gospodar ( Allah ) mi je naredio da pustam bradu da izraste i da potkracujem brkove ( tako da budu uredni ) ”. ( Knjiga Hukumul lih`ja fil Islam od ibn Hibbaana, Hasan ) Imperativan nacin obracanja, u Poslanikovoj s.a.v.s. izjavi, ukazuje da je ( pustanje brade da izraste i potkracivanje brkova ) obligatna prvostepena duznost, obaveza, naredena od Allaha dz.s., i svako ko je izvrsava bice nagraden, a svako ko je ne izvrsava bice kaznjen ( onako kako Allah hoce ). Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!!

2. TO JE SUNNET POSLANIKA MUHAMMEDA S.A.V.S. Allah dz.s. kaze : ” Vi u Allahovom Poslaniku imate divan primjer ” ( 33 : 21 ) ” A Mi smo poslali svakog poslanika zato da bi mu se, prema Allahovom naredenju, pokoravali ”. ( 4 : 64 ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Najbolja od svih uputa je Muhammedova ”. ( Muslim ) Potvrdeno je da je Poslanik s.a.v.s. imao gustu i veliku bradu koja se protezala na sve strane.. Anas r.a. ashab Allahovog Poslanika s.a.v.s. pripovjeda : ” Poslanikova brada je ispunjavala prostor odavden pa dovden ” pomjerajuci pritome ruke preko svojih obraza. Ashabi r.a.a. su znali da Poslanik s.a.v.s. uci Kur’ an u podne i ikindiji namazu na taj nacin sto su mogli da vide kako mu se pomjera brada. Kada god bi Poslanik s.a.v.s. uzimao abdest napunio bi ruke vodom pa prosao s njima kroz bradu govoreci pri tome: ” Ovako mi je naredio moj Gospodar ( Allah ) ”. Cinjenica je da postoje mnoge druge kolekcije hadisa koje takoder potvrduju da je Poslanik s.a.v.s. imao veliku dugu i siroku bradu. Cudnovati su oni ljudi koji tvrde da vole Poslanika s.a.v.s. a ti isti ne vole njegovu figuru ( izgled ) nego radije ( bez prisile ) izabiraju da izgledaju kao Allahovi neprijatelji ( tako sto briju i skracuju brade ) premda je Allah dz.s. ucinio jasnim ( kako se ispoljava ljubav prema poslaniku ) u Kur ’ anskom ajetu koji kaze : ” Reci : ” Ako Allaha ( stvarno ) volite, mene ( Poslanika ) slijedite ( Kur ’ an i moj sunnet ), i vas ce Allah voljeti i grijehe vam oprostiti ! ”. ( 3 : 31 ) Ljubav koja ne zahtjeva od onoga koji je nosi da slijedi i oponasa onoga koga se voli je samo na jeziku a nije prava iskrena ljubav koja dolazi iz srca. Ashab r.a. Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze : ” Dok sam hodao Medinom, covjek iza mene mi
rece : ” Podigni svoju Izaru ( odjeca koja pokriva donji dio tjela ) jer je to blize poboznosti i cini da ti odjeca traje duze. Ja sam se okrenuo ( prema njemu ), i vidio da je to bio Allahov Poslanik s.a.v.s. Ja sam mu tada rekao : ” O Allahov Poslanice ali to je samo obicna Burda ( odjeca koja nije raskosna ili upadljiva ; tako da niko ne bi ni pomislio da se nosi iz oholosti, samoobozavanja i dr. ). Allahov Poslanik s.a.v.s. ( mi na to ) odgovori : ” Zar nemas u meni primjer ” ? Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!!
3. TO JE LJUDSKA FITRA ( A fitra znaci prirodno stanje predanosti Allahu dz.s. u kojem je covjek roden ) Allah dz.s. kaze : ” Ti ( Muhammede ) upravi lice svoje vjeri ( Islamu ; cistom monoteizmu ), kao pravi vjernik, fitri, djelu Allahovu, prema kojoj je on ljude nacinio, - ne treba da se mjenja Halqi – illah ( Allahova vjera i sve ono sto spada u nju, a dolazi iz, objasnjeno je Kur ’ anom i sunnetom ) ” ( 30 : 30 ) Ovo znaci, okreni svoje lice prema Islamu i ustraj u vjeri ( do smrti ) koju je Allah odredio za nas ( Muslimane ) kao dokaz vjerovanja u Njega, i to je put kojim je isao i Poslanik Ibrahim a.s. Jos dalje, covjek se drzi za svoju fitru sa kojom je Allah stvorio covjecanstvo ; Covjek je prirodno sklon da spozna Allaha ( da zna da On s.v.t.a. postoji ), da se klanja samo Njemu, i da spozna i sve ostale prirodne karakteristike koje tu spadaju. Majka pravovjernih, ´Aisa r.a., kaze da je Poslanik s.a.v.s. rekao : ” Deset je radnji koje spadaju u fitr : potkracivanje brkova, pustanje brade da izraste, koristenje misvaka ( misvak je korjen drveta zvanog Al-Araak koji se koristi kao cetkica za zube ; Poslanik s.a.v.s. je puno koristio misvak ), ispiranje nosa, potkresivanje nokata, pranje izmedu prsta, cupanje dlaka ispod pazuha, brijanje donjeg djela stomaka, i ciscenje vodom stidnih djelova tjela. Prenosilac kaze : ” Zaboravio sam desetu stvar, ali moze biti da je to ispiranje usta ”. ( Muslim ) Fitra je oblik na osnovu kojeg je zapocelo stvaranje Allahovih robova. Allah s.v.t.a. je usadio unutar nase prirode naklonost prema toj prirodnoj ljepoti, osjecaj da to volimo ; a da ne volimo sve ono sto je supratno toj prirodnoj ljepoti sa kojem smo rodeni. Cinjenica je , da ako covjek napusti, ostavi kvalitete fitre, njegovo ponasanje ( obiljezje ) nece vise biti ponasanje ljudskog razumnog bica. Kakva treba da bude fitra pripadnika Muslimanske ( ehli-sunna ) zajednice ? Musliman koji ima ispravnu fitru, koja nije iskvarena uticajem okoline koja ga okruzuje, cuva svoju fitru tako sto ne voli bilo sta na svom tjelu sto nije dio njegove prirodne ljepote. As – Sujuti kaze : ” Najbolje sto je receno da se objasni stanje Fitreta jeste to da je to stari sunnet ( put ) odabran od Poslanika koji je u saglasnosti sa svim dostavljenim Objavama ( Zakonima ), pokazujuci s time da je to stanje na kojem su oni zasnovani ”. Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!!
4. TO JE KARAKTERISTICNA OSOBINA POSLANIKA S.A.V.S. Fitra je, kao sto je gore objasnjeno, sunnet Poslanika. Allah s.v.t.a. kaze:
” I kada je Ibrahima Gospodar njegov s nekoliko zapovjedi u iskusenje stavio, pa ih je on potpuno izvrsio ”. ( 2 : 124 ) Ibn Abbas r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. je licno objasnio u vjerodostojnoj predaji, da su kalimati ( zapovjedi ) sa kojima je Allah testirao Ibrahima a.s. imale kvalietet fitreta. Kur ´ an jasno kaze da je Poslanik Harun a.s. imao ( dugu ) bradu. Allah s.v.t.a. o njegovom odgovoru njegovom bratu Musau a.s. kaze : ” O sine majke moje ” – rece Harun – ” ne hvataj me za bradu i za kosu moju ” ! Da je on kojim slucajem bio obrijan, Musa a.s. ga ne bi moga uhvatiti za bradu ! U suri Al – An ´ am Allah s.v.t.a. kaze : ” Njih ( Poslanike ) je Allah uputio, zato slijedi njihov pravi put ”. ( 6 : 90 ) Allah s.v.t.a. je naredio nasem Poslaniku s.a.v.s. da slijedi put Poslanika prije njega, a ovo se odnosi i na nas ( Muhammedove sljedbenike ) zato sto Allah dz.s. kaze : ” Vi ( stvarno ) u Allahovom Poslaniku imate divan uzor ( u njegovom sunnetu ) ”. ( 33 : 21 ) Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!!
5. TO JE PUT VJERNIKA Allah s.v.t.a. kaze : ” Vi ( vjernici u Allahovu jednocu i iskreni sljedbenici Poslanika s.a.v.s. i njegovog sunneta) ste najbolji narod koji se ikad pojavio ” ( 3 : 110 ) ” A slijedi put onoga koji se Meni iskreno obraca i pokorava ” ( 31 : 15 ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Najbolji ljudi jesu ljudi moje generacije, a onda oni koji ( slijede ) dolaze iza njih, i onda oni koji dolaze kasnije ”. ( Buhari, Muslim, Ahmed i Tirmizi ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Duznost vam je slijediti moj sunnet i tradiciju moji upucenih, ispravnih halifa. Drzite ih se maksimalno ( zubima zagrizite ) i nikako ne slijedite novotarije, jer je svaka novotarija zabluda, a svaka zabluda vodi u dzehenem ”. ( Abu Davud, Ahmed, Ibn Madza i Tirmizi ) Potvrdeno je da su Khulafaa´ ar Rashidun ( titula koja je data prvoj cetvorici halifa ) i ostali ashabi ( drugovi Allahova Poslanika ), i at – Taabi´een ( oni koji slijede put ashaba ) imali velike duge i siroke brade. Abu Bekr As – Sidiq r.a. je imao bujnu bradu ; Omar r.a. je imao punu veliku bradu, i Osman r.a. je imao veliku bradu. Ali r.a. je imao siroku ( prostranu ) bradu koja je pokrivala prostor izmedu njegovih ramena. Ovo su bili najmudriji ljudi ovog ummeta prema generalnom misljenju ucenjaka ovoga ummeta. Poslije njih su dosli ispravni i iskreni vjernic mudzahidi koji su ratovali u ime Allaha ; osvojili dvore kisre ( perziskog kralja ) i cezara ( rimskog kralja ), zemaljski istok i zapad su im se pokorili, i niko od njih nije bio obrijane brade.
Ako budes trazio kroz citavu Islamsku istoriju, neces naci nikoga izmedu ucenjaka i Masaabeeh ud – Dujaa ( ljudi koji su poput lampi koje daju svjetlo ) da je brijao svoju bradu. Ova zabluda ( bi´dat ) napustanja pravog puta ( brijanjem i skracivanjem brade ) dosla je do nas ( Muslimana ) tako sto je donesena od nekih Muslimana koji su dosli u kontakt sa kjafirima ( koji su kasnije okupirali nasu zemlju ) ili , kada su neki Muslimani otisli u zemlje kufra ( da studiraju i slicno ) i onda su njihovi umovi i srca postali odusevljeni sa njma ( kjafirima ). Oni su time okrenuli lice od Allahove vjere, slijedenja Poslanika s.a.v.s., njegovih upucenih, ispravnih halifa i umjesto tim oni su krenuli sejtanovim putem i njhova trgovina im nije donijela dobit . Zatrovani su i mentalno i fizicki od strane krscana i zidova, i imitiraju ih ( mada Allah i Poslanik to zabranjuju ) cent po cent, metar po metar, dok i sami ne postanu kao i oni, to jest kafiri !!! Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!!
6. TO JE RUJOOLAH ( MUSKOST ) I FUHOOLAH ( ODVAZNOST, SNAGA, MOC ) Allah s.v.t.a. je stvorio covjeka i zenu i ucinio da im dlake na tjelu budu zajednicke osobine, osim na mjestima kao sto su brada i brkovi. On s.v.t.a. je tu nacinio dlaku da raste ( kod muskaraca ) i na taj nacin napravio razliku izmedu muskarca i zene. Covjek koji nosi zensku odjecu1 ( imitira zene ) cini manji grijeh nego kada imitira zenu – brijanjem svoje brade, zato sto je brada ocita razlika ( izmedu muskarca i zene ) i jasno razlikuje lice izmedu covjeka i zene. Allah dz.s. je ucinio dozvoljenim muskarcu i zeni da nose samo odjecu koja je prikladna njihovom fitrtu ( njihovoj prirodi ). Islam dozvoljava zeni da nosi zlato i srebro a to isto zabranjuje muskarcu zbog toga sto gizdanje nakitom cini muskarca manjkavim u muskosti. Cinjenica je, da je ljepota zene u tome sto nema brade i brkova ; a ljepota, postovanje, dostojanstvo i cast muskarca jesu bas u njegovoj bradi i potkracenim brkovima. Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!! 7. TO JE LJEPOTA I CAST Allah s.v.t.a. kaze : ” Mi smo sinove Ademove, doista, odlikovali…” ( 17 . 70 ) Neki ucenjaci kazu : ” Dio Njegove casti od postanka Adema a.s. jeste stvaranje njih u najboljem i najljepsem obliku ( formi ) . Drugi ucenjaci su zakljucili da su brada i neizlazenje zene iz kuce ( osim po potrebi, koja je dozvoljena seri´jatom ) ogledalo u kome se ogleda njegova cast. Allah s.v.t.a. kaze : ” Allah je nas uputio, a zar ima ljepse upute od Allahove ” ? ( 2 : 138 )
Ova uputa ( vjera ) jeste Islam, i to je fitra na kojoj je zasnovano citavo covjecanstvo, na sto ukazuju tefsiri ( tumacenja ) mnogih Muf esira ( ucenjaka tafseera ) . Dio ove fitre je i sami oblik covjeka. Allah dz.s. kaze : ” Mi covjka stvaramo u skladu najljepsem ”. ( 95 : 4 ) ” O covjece, zasto da te obmanjuje to sto je Gospodar tvoj plemenit, koji te je stvorio – pa ucinio da si skladan i da si uspravan i kakav je htio lik ti dao ” ? ( 82 : 6 – 8 ) ” To je Allahovo djelo, Koji je sve savrseno stvorio…” ( 27 : 88 ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Sva Allahova stvorenja su perfektno lijepa ”. ( Ahmed i Tirmizi ) Nacin i struktura naseg stvaranja jeste Ni´mah ( blagoslov ) i pocast od Allaha s.v.t.a. Nema sumnje da je brijanje brade poricanje ovog blagoslova i sunneta Poslanika s.a.v.s. cija je uputa najbolja od svih uputa. To je takoder degeneracija na nivou kjafira kojima se njihova zla djela cine ljepima, i koji misle da perfektna civilizacija moze biti realizovana samo onda kada se eliminisu prirodne razlike izmedu muskarca i zene. Allahu Ekber !!! Allahu Ekber !!! Allahu Ekber !!! Stepen vaznosti, rasta velicine bradine duzine, od ucenjaka Islama ( kao sto su Imam Abu Hanife, Ahmed i At – Tavri ) dostigao je dotle da kazu : ” Ako je brada zlostavljena kompletnim brijanjem, tako da vise ne raste, onda krivac mora da plati punu krvarinu, kao da je on sam ubio vlasnika brade ”. Ibn Al – Muflih je to objasnio : ” To je zato sto je on ( krivac ) odstranio svrhu koja je namjenjena da izaziva rast brade. Ovo je isto kao kada bi covjek odstranio vid iz oka ”. Ensarije su govorile sa postovanjem o covjeku zvanom Kajs ibn Sa´du : ” Kako je Kajs dobar covjek, zbog toga sto je hrabar i posten ! Ali on nema bradu. Uistinu ! Tako nam Allaha kada bi brada mogla da se kupi za dirheme mi bismo mu je kupili da upotpuni svoju muskost ”. Pripadnik klana Benu Tamin, iz porodice Al – Ahnaf ibn Kajis, kaze : ” Ja sam zelio da Al – Ahnafu kupimo bradu za dvadeset hiljada dihrema( slobodne valute ). On nije spomenuo nista u vezi Al – Ahnafove povrijedene noge ili da je bio jednok, umjesto toga on je ukazao da je njegovo nezadovoljstvo bilo zbog toga sto Al – Ahnaf nije imao bradu. Cinjenica je, da mudar covjek gleda na onoga bez brade kao na bogalja ( covjeka kojem nesto fali od njegovog prirodnog izgleda ). Zabiljezeno je da je Pravedni Surajih rekao : ” Zelio bih da mogu naci za sebe bradu za deset hiljada dihrema ”. Haram je to sto neki ljudi naseg vremena placaju velike sume novca da im se brada potpuno ukloni, tako da se ne moraju muciti njihovim stalnim brijanjem. Sta onda reci za one koji ne sude po Seri´atu!!! Brijanje brade je HARAM a evo i dokaza iz Kur´ana i sunneta :
1. TO JE NEPOKORNOST, NEPOSLUSNOST
Allah s.v.t.a. kaze : ” A ko Allaha i Njegova Poslanika ne poslusa, taj je sigurno skrenuo s pravog puta ”. ( 33 : 36 ) ” A onoga koji Allahu i Njegovom Poslaniku ne bude poslusan sigurno ceka vatra dzehenemska ; u njoj ce vjecno i zauvjek ostati ”. ( 72 : 23 ) Kao sto smo rekli na pocetku Poslanik s.a.v.s. je naredio da se pusta brada da izraste, a mi znamo da je odbijanje Poslanikovog s.a.v.s. sunneta kufr. Danas je, isto tako, vrlo razvijena i prihvacena pojava uvodenja i slijedenja drugih uputa ( npr. demokratije ), a izbacivanja Kur ´ana i sunneta iz dnevnog zivota ljudi, i ovo je nova vrsta odpadnistva od Islama, koja je najgora od svih jer se na taj nacin ljudi bukvalno prisiljavaju na pokornost ljudima ( tj. slijedenju drugih zakona umjesto Allahova seri´ata ), a to je sirk, jedini grijeh koji Allah s.v.t.a. nece nikada oprostiti. TO JE ZATO STO ALLAH s.v.t.a. KAZE : ” A ONI KOJI NE SUDE PREMA ONOME ( KUR´ANU I SUNNETU ) STO JE ALLAH OBJAVIO, ONI SU PRAVI ( ISTINSKI ) NEVJERNICI ” ( AL – MA´IDA : 44 ) Zar moze onaj koji tvrdi da iskreno kaze ” Nema boga osim Allaha i Muhammed je Njegov poslanik ” suditi prema drugim zakonima koji dolaze od kjafira, osim ako nije munafik (dvolicnjak). Zar moze napustiti sunnet !? Zamislite samo kada bi kjafiri dosli obuceni po sunnetu, dugih brada i kosulja sa turbanima, i poceli zagovarati demokratiju, zar to ne bi bilo smijesno ? Kako li tek izgledaju u ocima vjernika oni munafici koji se oblace kao kjafiri, slijede njihov zakon a pri tome tvrde za sebe da su Muslimani. Allah s.v.t.a. za takve kaze : ” ” Licimjeri misle da ce Allaha prevariti, i On ce ih za varanje njihovo kazniti ” ( 4 : 142 ) i jos jednom ” Licimjeri misle da ce Allaha prevariti, i On ce ih za varanje njihovo kazniti ” Allah s.v.t.a. kaze : ” Ni jevreji, ni krscani nece biti tobom zadovoljni sve dok ne prihvatis vjeru njihovu ” ( 2 : 120 ). Zar se necete opametiti o vi razumom obdareni!!!! Mi ( vjernici ) vidimo da su danas kjafifi zadovoljni ( cak sto vise oni pomazu ) danasnjim ” Islamskim zemljama ” i njihovim glavesinama sto je ociti dokaz istinitosti Allahovih, s.v.t.a., rijeci da nevjernik moze biti zadovoljan samo sa nevjernikom, a vjernik samo sa vjernikom. Te proklete glavesine sami zovu nevjernike i govore kako se bez zapada ne moze, - Allahu Ekber, Allahu Ekber, Allahu Ekber !!! demokratija0 je kufr ( nevjerovanje, bi´da, sirk ), oni koji je zagovaraju su sejtanovi poslanici ( neka su prokleti ), a oni koji ih slijede ( tako sto glasaju za njih ) su njihovi pomagaci, za koje Allah dz.s. kaze : ”Kada ce se glavesine, za kojima su se drugi povodili, svojih sljedbenika odreci i kada ce veze koje su ih vezale prekinute biti, i oni ce patnju doziviti " ( 2 : 166 ) Allah s.v.t.a. kaze : ” Ono sto vam Poslanik dadne uzmite, a ono sto vam zabrani ostavite, i bojte se Allaha jer Allah, zaista, strahovito kaznjava ”. ( 59 : 7 ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Bilo sta da vam ja zabranim, klonite se toga ”. ( Muslim i Buhari ) Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Ko god slijedi sunnet ( put) koji nije nas sunnet taj nije nas ( ne pripada nama ) ”. Poslanik s.a.v.s. je nama Muslimanima ostavio za uputu Kur ´an i svoj
sunnet, i sve mimo toga je stramputica koja vodi u dzehennem. Najopasnija stramputica svih vremena koja je danas zavela mnoge muslimane jeste demokratija. ( slijedenje strasti ) Allah s.v.t.a. nas upozorava kada kaze : ” A zar je iko gore zalutao od onoga koji slijedi strast svoju… ” ( Al – Qasas : 50 ), ili ” … i koji strast svoju slijedi i ciji postupci su daleko od razboritosti ” ( Al – Kahf : 60 ) Dobro razmislite, preispitajte se, koji put slijedite, da li je to put Poslanika s.a.v.s. i njegovih upucenih, ispravnih halifa ili svoj, ili tudi nefs. Za nas Muslimane nema drugog puta ( pa da su na njemu neznam kakve teskoce ) osim puta kojim je isla najbolja generacija jer je Allah s.v.t.a. zadovoljan samo sa prvom generacijom Muslimana ( njihovim djelima i ponasanjem ) i mi se moramo ugledati na njih da bi Allah dz.s. bio zadovoljan i sa nama. ( Amin ) Poslije ovih jasnih primjedbi, mi bi smo se vratili na glavnu temu ove brosure. Poslanikova s.a.v.s. naredba da se pusti brada da izrasta rezultira spasavanjem brade od brijanja ili skracivanja na onaj nivo da izgleda kao da je obrijana. Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Nemojte cupati sijede ( bjele ) dlake, zbog toga sto su one svjetlost Muslimana ”. ( Muslim ) Nema razlike u tome da li se dlaka cupa iz brade ili kose. Anas r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. Kaze : ” Nije u covjekovoj prirodi da voli cupati sijede dlake iz brade ili kose ”. Cinjenica je, da onaj koji brije svoju bradu ne voli crnu dlaku isto kao i bjelu, koja je svjetlost Muslimana. Zabiljezeno je da su Omer r.a. ashab ( Halifa ) i Pravednik Medine, Ibn Abi Dze´la, odbijali svjedocenje onih koji cupaju dlake sa brade.
2. TO JE EXSTREMIZAM I NAPUSTANJE SUNNETA ALLAHOVA POSLANIKA S.A.V.S. Allah s.v.t.a. kaze : ” Onaj ko se pokorava Poslaniku ( Muhammedu ) pokorava se i Allahu ; a onaj ko glavu okrece – pa, Mi te nismo poslali da im cuvar budes ” ( 4 : 80 ) Posto Poslanikov s.a.v.s. sunnet ( verbalno, prakticno i kvalitetno ) poziva na pustanje brade da izraste, onda je brijane brade okrecanje od najboljeg i najispravnijeg puta a to je Poslanikov s.a.v.s. casni Sunnet. Allahov Poslanik s.a.v.s. nas je upozorio : ” Ko god ostavi ( napusti ) moj Sunnet taj nije od mene ( nije moj sljedbenik ) ”. ( Muslim, Buhari, Ahmed i an – Nasa´i ) ” Onaj ko uradi neku stvar koja nije u saglasnosti sa nasom vjerom ( Kur ´anom i Sunnetom ) to mu se ne prima ” ( Muslim ) ” Ko god slijedi sunnet koji nije nas sunnet ( put ) taj nije nas ( ne pripada nasoj zajednici ) ” Kada je kisra ( perziski kralj ) poslao svoja dva covjeka kod Allahova Poslanika s.a.v.s. ( kao izaslanike ) oni su dosli obrijanih brada i dugih brkova, Poslaniku s.a.v.s. je bilo mrsko da ih gleda, pa rece : ” Tesko vama ! Ko vam je naredio da tako uradite ( da obrijete brade i pustite brkove ) ? Oni mu
odgovorise : ” Nas gospodar ( misleci na kisru ). Allahov Poslanik s.a.v.s. tada rece : ” Ali moj Gospodar ( Allah ) mi je naredio da putim bradu da izraste i da potkratim brkove ( tako da budu uredni ) ”. Sta je onda s tobom obrijanko ! Kako bi se ti osjecao ako bi te Poslanik s.a.v.s. pogledao i bio povrijeden ? Koji bi ti odgovor imao, ako bi On s.a.v.s. okrenuo svoje casno lice od tebe, govoreci : ” Tesko tebi ! Ko ti je naredio da uradis tako ( da obrijes bradu ili da je skratis ) ? Sta je onda s tobom obrijanko ! Poslanik s.a.v.s. je ovim rijecima dao doznanja svima da Allah s.v.t.a. nareduje pustanje brade, pa hoces li primiti pouku ?!?!
3. TO JE MJENJANJE ALLAHOVIH S.V.T.A. STVORENJA Allah s.v.t.a. kaze : ” Ne treba da se mjijenja Allahov Khalq ” ( 30 : 30 ) Tefsir ( objasnjenje ) ovga ajeta jeste da se rijec Khalq odnosi na fitr, prirodno stanje pokornosti i vjere u Allaha dz.s.. Ajet, prema tome, zahtijeva da mi ne mijenjamo vjeru u Allaha s.v.t.a., a isto tako da ne mjenjamo i sve ostale osobine ( kvalitete ) nase fitre. Bilo kakvo mijenjanje ove fitre je djelo pokornosti prokletom sejtanu ( iblisu ) a nepokornosti i neposlusnosti prema Milostivome, Svevisnjem Allahu s.v.t.a.. Allah s.v.t.a., o iblisovoj zavjeri protiv covjeka, kaze : ” I sigurno cu im narediti pa ce stvorenja Allahova mijenjati ”. ( 4 : 119 ) Gore navedeni ajet jasno kaze da je brijanje brade cin neposlusnosti, nepokornosti Allahu s.v.t.a. i mijenjanje fitreta. Svako mijenjanje fitreta ( Prirodnog stvaranja ) koje Allah i Njegov Poslanik s.a.v.s. nisu odobrili jeste strogo zabranjeno. Nema sumnje da su Allahove rijeci : ” On vam oblicje daje, i likove ( figure ) vase cini lijpim ” ( 64 : 3 ), naredba da Muslimani moraju izgledati lijepo i uredno. Isto kao da je receno : ” Allah vas je stvorio u najboljem i najljepsem obliku ( formi ), zbog toga ne mijenjajte Njegovo stvaranje na nacine koji ce ih ( stvorenja ) napraviti ruznim i osakacenim. Ili, dobro se brinite o tome na taj nacin sto cete cuvati to u stanju koje osigurava kontinuitet te ljepote, i ne pokoravajte se sejtanovim naredbama sa kojima vam on nareduje da mijenjate Allahova stvorenja ”. Allahov Poslanik s.a.v.s. je upozorio jednu zenu rijecima : ” Allah je prokleo one zene koje praktikuju tetoviranje i one koje se tetoviraju, i one zene koje uklanjaju dlake sa lica ( obrve i dr ), i one zene koje prave umjetni razmak izmedu zuba ( da bi izgledale ljepse ) zbog toga sto te zene s time mijenjaju obiljezja stvorena od Allaha dz.s. ”. ( Buhari, Muslim i Ahmed ) Poslanik s.a.v.s. je rekao koji je razlog njihovog proklinjanja, a to je ” zato sto te zene mijenjaju znakove stvorene od Allaha dz.s. ”. Svakako je proklinjanje takvih dokaz zabrane mijenjanja Allahovih stvaranja. Zbog toga, onaj koji brije svoju bradu zbog tako zvane ” ljepote ” mijenja Allahova stvaranja, a daleko je Allah od svakog nedostatka. Znajuci sta je dozvoljeno za zenu u pogledu uljepsavanja jeste vise nego sto je dozvoljeno muskarcu, postaje sve vise razlog da brijanje brade spada u kategoriju onih koje je Allah s.v.t.a. prokleo. Brijanje brade znaci An – Namas, sto jeste uklanjanje dlaka sa lica ili obrva zene da bi
izgledala ljepsa. Za muskarca, to je jos ruznije.
4. TO JE SLICNOST KJAFIRIMA Allah s.v.t.a. kaze : ” A tebi ( Muhammede ) smo poslije odredili da u vjeri ides pravcem odredenim, zato ga slijedi i ne povodi se za strastima onih koji ne znaju ”. ( 45 : 18 ) Ajet jasno poziva na napustanje slijedenja strasti onih koji nece da slijede naredbe Allahova Poslanika s.a.v.s. Njihove strasti ukljucuju njihov vanjski izgled i sve sto oni vole a od vaznosti je njihove lazne vjere, isto kao i sve sto pripada tome. Zgog toga suglasnost sa njihovim strastima znaci slijedenje laznog puta. Nama ( Muslimanima ) je naredeno da ih ne oponasamo. Allah s.v.t.a. kaze : ” Zar nije vrijeme da se vjernicima ( onim koji vjeruju u Allahovu jednocu ) srca smeksaju kada se Allah i istina koja se objavljuje spomene, i da oni ne budu kao oni kojima je jos davno data knjiga, pa su srca njihova, zato sto je proteklo mnogo vremena, postala nemilosrdna, i mnogi su od njih nevjernici ”. ( 57 : 16 ) U gornjem ajetu, podvuceni tekst je apsulutna zabrana imitiranja kjafira.U svom tefsiru ( tumacenju ) Ibn Katheer kaze : ” To je razlog zbog cega je Allah s.v.t.a. zabranio vjernicima da imitiraju kjafire ( bilo koje vrste ) u osnovnim ili malim stvarima ( svaka imitacija je zabranjena ) ”. Sejh Islama ibn Taimijja kaze: ” Izgledati kao oni u vanjskom izgledu ukazuje da onaj koji to radi voli njih ( kjafire ) u svome srcu, i obratno ( da oni vole njega ) ”. Ako je brijanje brade oponasanje nevjernika koje je Allah s.v.t.a. zabranjeni sta onda reci za prihvatanje i oponasanje nevjernickih zakona (nrp. Demokratije) ; evo sta : ”NAJVECI KUFR SVIH VREMENA JESTE PRIHVATANJE DRUGIH ZAKONA UMJESTO ALLAHOVA SERI´JATA ZATO STO ALLAH s.v.t.a. KAZE : ” A ONI KOJI NE SUDE PREMA ONOME ( KUR´ANU I SUNNETU ) STO JE ALLAH OBJAVIO, ONI SU PRAVI ( ISTINSKI ) NEVJERNICI ” ( AL – MA´IDA : 44 ). UPITAN ZA TEFSIR ( KAKO TREBA SHVATITI ) OVAJ KUR´ANSKI AJET POZNATI ASHAB IBN MAS´UD r.a. JE REKAO : ” OVO ( NE SUDENJE PO KUR´ANU I SUNNETU ) JE NAJVECI KUFR ”, A KUFR ZNACI PORICANJE ISTINE. PA, ALLAH JE, DOISTA, NEPRIJATELJ ONIMA KOJI NECE DA VJERUJU ” ( 2 : 98 ) Za te izdajnike koji slijede druge umjesto Allahovog seri´ata i sunneta zadnjeg Allahova Poslanika Muhammeda s.a.v.s., Allah s.v.t.a. kaze : ” Ima ljudi koji su umjesto Allaha kumire prihvatili, vole ih kao sto se Allah voli…” ( 2 : 165 ), a na drugom mjestu : ” A sejtan navodi sticenike svoje da se s vama raspravljaju, pa ako biste im se pokorili, i vi biste sigurno mnogobosci postali ”. ( Al – An´am : 121 ) Allah ovim ajetom jasno kaze da ce svaki onaj ili ona koji napuste slijedenje Kur´ ana i sunnet i povedu se za kjafirima postati i sami kjafiri, a mjesto vjecnog boravka za kjafire je u vatri dzehennemskoj, da nas Allah s.v.t.a. sacuva toga belaja. ( Amin ) Pise Ebu Zerr`
Dio ciljeva i pogleda zacrtan Casnim Kur ´anom, detaljno objasnjen od Allahova Poslanika s.a.v.s. jeste napustanje slicnosti kjafirima u njihovim djelima, govoru i strastima. Allahov Poslanik s.a.v.s. je objasnio ove poglede u mnogim ograncima Islama kao sto su salat, dzennaza, post, hrana, oblacenje, etika i ponasanje, navika i dr. Naglasavajuci ovu razlicitost ( izmedu nas i njih ) Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Ko god uradi ( neko djelo ) prema sunnetu koji nije nas sunnet taj ne pripada nama ”. Zidovi u Medini su shvatili ove poglede i osjetili da Poslanik s.a.v.s. svjesno namjerava i radi da bude drugaciji od njih u svim poslovima, pa cak i onim najprivatnijim. Oni bi govorili : ” Ovaj covjek ( Muhammed ) ne zeli da radi ista sto mi radimo i da nas u tome oponasa ” ( Muslim ) Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Svako ko uzima ( prihvata ) slicnost u ponasanju nekih ljudi postaje jedan od njih ” ( Abu Davud, Ahmed ) Al – Hasan Al – Basri kaze : ” Rijetko covjek imitira neke ljude osim ako hoce da ih slijedi ( na ovome i na buducem svijetu ) ” Hasan Al - Basri je bio krupan covjek, duge kose i brade, iskreni mudzahid alim, a ne onakav kako ga nama opisuje bosnjacka ulemma. Neki od uglednih ljudi izmedu Ensarija su pitali poslanika s.a.v.s. : ” O Allahov Poslanice, sljedbenici knjige briju svoje brade i pustaju brkove da izrastaju. ON s.a.v.s. tada rece : ” Osisajte brkove i pustite brade da izrastu i ne oponasajte ( budite drugaciji ) sljedbenike knjige ”. Allahov Poslanik s.a.v.s. nam je naredio rekavsi : ” Ne oponasajte musrike : potkratite brkove i pustite brade da rastu ” : ( Muslim, Buhari ) U drugom hadisu, Allahov Poslanik s.a.v.s. kaze : ” Uredite brkove ( tako sto ce te ih potkratiti * ), pustite brade da rastu, i ne oponasajte magine ” Abu Shaamah kaze : ” Neki ljudi su poceli da briju svoje brade sto je mnogo gore nego sto je zabiljezeno da su magini skracivali brade ”.
5. TO JE OPONASANJE ZENA Ibn Abbas r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. kaze : ” Allahov Poslanik je prokleo one muskarce koji oponasaju zene i one zene koje oponasaju muskarce ”. ( Buhari ) Kada je Abdullah ibn Omer r.a. ashab Allahova Poslanika s.a.v.s. vidio zenu koja nosi zdjelu i hoda na nacin kako to cine muskarci, rece : ” Zene koje preuzimaju ponasanje od muskaraca nisu nase a isto tako i muskarci koji oponasaju zene ”. Nema sumnje da je oponasanje zena brijanjem brade uocljivije i jasnije nego sto je to hod zene na nacin kako to cine muskarci. Ako zena stavi ( laznu ) bradu na svoje lice, ona s time oponasa muskarca ( slici muskarcu ). Sa istim obiljezjem, muskarac koji brije svoju bradu, sa kojom ga je Allah s.v.t.a. uljepsao, oponasa (slici na ) zenu. Ako upitas obicnog Muslimana ( koji nije ucenjak ) pripadnika Ehli – Sunneta, ” Kome slici lice obrijanog muskarca ? on bi rekao, ” Slici zeninom, djecijem, zidovskom i krscanskom ”
Ulemma ovu slicnost naziva zenkastom, ( zenjskonje ) ”. Poznati ucenjak Islama, Ibn Abdul Bar, kaze : ” BRIJANJE BRADE JE HARAM, I TO RADE SAMO ZENSKONJE ”.
6. TO JE DEFORMACIJA Kaze Abdullah ibn Jezid Al – Ensari : ” Poslanik s.a.v.s. je zabranio An – Nuhba ( pljacku ) i Al – Muthla ( deformaciju ) ”: ( Buhari ) Sumrah i Umrah ibn Husein r.a.a. ashabi Allahova Poslanika s.a.v.s. prenose : ” Svaki put kada bi nam Poslanik s.a.v.s. odrzao govor, naredivao bi nam da udjeljujemo milostinju i zabranjivao bi nam muthalu ( deformaciju ) ”. Kaze Ibn – as – Sakir da je Omer ibn Abdul Aziz rekao : ” Brijanje brade je muthala, a Poslanik s.a.v.s. je zabranio muthalu ( deformaciju ) ”. Imam ibn Hazm, u svojoj knjizi Maratib Al – idzma´, kaze : ” Oni ( ucenjaci ) se slazu da je brijanje brade muthala koja nije dozvoljena ( tj. koja je haram ) ”. Neki ucenjaci smatraju da je skracivanje brade deformacija, dok drugi kazu da je brijanje brkova deformacija. Kakvo bi tek bilo misljenje ucenjaka kada je u upitanju brijanje kompletne brade. Lice je pocasni dio tijela jer je ono centar ljepote i osjecanja. Duznost je zato odrzavati njegovu ljepotu i cast, ali ne sa brijanjem ( deformacijom lica ). Poslanik s.a.v.s. nas upozorava rijecima : ” Kada neko od vas tuce svoga brata neka izbjegava lice ”, a u drugoj predaji ” On ne smije da ga udara u lice ”. ( Buhari i Muslim ) Kada je Suvejd ibn Mukerin vidio covjeka kako tuce svoje dijete ( po licu ) , on rece : ” Zar ne znas da je Surah ( lice ) postovano ”. Haram je takoder i onim ljudima koji cestitaju onima koji briju brade i s time mijenjaju Allahova stvaranja, govoreci : ” sa blagoslovom ”. Napomena : Sto se tice hadisa ” On je imao obicaj da skrati duzinu svoje brade” – ovo je lazni ( izmisljeni ) hadis. ( Neka je Allahovo prokletstvo na one koji siju fitnu ) UPOZORENJE ONIMA KOJI MISLE DA ULJEPSAVAJU SVOJE BRADE TAKO STO BRIJU DLAKE SA OBRAZA I SA VILICE – I TO VAM JE HARAM Definicija brade koja je postavljena od ucenjaka arapskog jezika jeste : ” dlake na licu, vilici ( donji dio ispod brade ), i obrazima u smislu da sve ovo navedeno cini bradu ; i uklanjanje dlaka sa bilo kojeg od ovih mjesta jeste haram, zato sto je Allahov Poslanik s.a.v.s. rekao : ” Pustite brade da narastu'', ''Ostavite svoje brade na miru'' ( ne skracivajte ih , ne brijite ih ), ''Pustite brade da izrastu'', ''Pustite da vam brade budu kompletne ( pune ) ”. Ove rijeci Poslanika s.a.v.s. nareduju da nije dozvoljeno da se uklanja bilo sta sa brade.

Odgovori