VRIJEDNOSTI POSTA

Sve što je za pouku, bujrum pisite ovdje kao novu temu radi ljepše preglednosti

Moderatori: Haris, EMIRgr, Yassin

Odgovori
Korisnikov avatar
Yassin
Moderator
Postovi: 984
Pridružio se: Pet Apr 15, 2005 6:41 pm
Kontakt:

VRIJEDNOSTI POSTA

Post od Yassin » Sub Okt 08, 2005 7:41 am

"U mjesecu ramazanu pocelo je objavljivanje Kur'ana, koji je putokaz ljudima i jasan dokaz pravog puta i razlikovanje dobra od zla. Ko od vas u tom mjesecu bude kod kuce, neka ga u postu provede, a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti! Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoce imate; da odredeni broj dana ispunite, i da Allaha velicate zato što vam je ukazao na pravi put, i da zahvalni budete." (El-Bekare, 185)


VRIJEDNOSTI POSTA

U Allahovoj uzvišenoj knjizi Kur'anu, nalaze se jasni ajeti koji podsticu na post, u cilju približavanja Allahu, subhane ve teala, i koji pojašnjavaju njegove vrijednosti, kao što su rijeci Uzvišenog:

"Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat, i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste, i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu, i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji cesto spominju Allaha, i ženama koje cesto spominju Allaha – Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio." (El-Ahzab, 35)



Takode, Allah, subhane ve teala, kaže:

"A bolje vam je, neka znate, da postite." (El-Bekare, 184)

Božiji Poslanik, sallallahu alejhi ve selem, je objasnio u vjerodostojnom hadisu, da je post zaštita od strasti i štit od Džehennema. Allah, subhane ve teala, je ucinio za postace posebna vrata u Džennetu, te da on (post) odvikava dušu od njenih poroka i zabranjuje joj ono na što je navikla – pa ona postaje smirena. Ovu veliku na-gradu i ogromnu vrijednost do u tancine i najbolje pojašnjavaju vjerodostojni hadisi koje cemo izložiti u daljem tekstu.


1. Post je štit (zaštita)

Naredio je Božiji poslanik, sallallahu alejhi ve selem, onome kome se razbukta seksualna strast, a nije u stanju da se oženi, da posti. Time je ukazao na to da post sputava polni nagon. Post sprecava snagu tjelesnih organa da dode do izražaja, umiruje svaki organ u tijelu, i obuzdava svaku snagu od svog ispoljavanja. Ovo je dokaz za cudnovat uticaj posta u zaštiti vanjskih organa i jacanju unutrašnje nevidljive snage.

Zbog ovoga je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem, rekao: "O skupino mladica, ko je od vas u stanju da se oženi, neka to ucini – jer to cini da se lakše cuva pogled i štiti polni organ, a ko ne može, neka posti – jer to sputava polni nagon." (Prenosi ga Buharija, 4/106, i Muslim, br. 1400, od Ibn-Mes'uda.)

Poslanik, sallallahu alejhi ve selem, nas je obavijestio da je put do Dženneta obilježen neprijatnostima, a do Džehennema strastima i porocima. Nakon ovoga je jasno, brate muslimanu, da post guši strasti i otupljuje ih, zato što one približavaju Džehennemu. Post je taj koji razdvaja postaca od džehennemske vatre. Hadisi Poslanika, sallallahu alejhi ve selem, nam o tome jasno govore – da je post zaštita od džehennemske vatre.

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem: "Nema nijednog roba koji isposti jedan dan na Allahovom putu a da Allah ne udalji time njegovo lice od džehennemske vatre, koliko je udaljenost koja se prede za sedamdeset godina." (Prenosi ga Buharija, 6/35 i Muslim, br. 1153, od Ebu-Se'ida El-Hudrija, a tekst je ovdje Muslimov.)

"Post je štit kojim se rob štiti od vatre." (Prenosi ga Ahmed, 3/241 i 3/296, od Džabira, i takode Ahmed 4/22 od 'Usmana ibn Ebi El-'Asa. Ovaj hadis je sahih (vjerodostojan).

"Ko isposti jedan dan na Allahovom putu, Allah ce uciniti izmedu njega i džehennemske vatre kanal koliko je rastojanje izmedu neba i zemlje." (Prenosi Et-Tirmizi, br. 1624, hadis od Ebu-Umame, u cijem senedu postoji donekle slab ravija, El-Velid ibn Džemil, koji je govorio istinu ali je bio sklon greškama. Medutim, ovaj hadis je došao u drugim predajama koje ga pojacavaju, pa ga navodi Et-Taberani u "El-Kebiru" 8/260, 274, 280, sa dva rivajeta, od El-Kasima i Ebu-Umame.)

Neki ucenjaci smatraju da su navedeni hadisi došli kao objašnjenje vrijednosti posta u džihadu i borbi na Allahovom putu. Ispravnije je reci, da je svaki post borba na Allahovom putu, ako se cini iskreno, radi Njegovog, subhanehu ve teala, lica, i u skladu s onim što je pojasnio Poslanik, sallallahu alejhi ve selem.


2. Post uvodi u Džennet

Saznao si, o ti pokorni Allahov robe, da te Allah, subhanehu ve teala, uputi i pomogne u pokornosti Njemu, da post udaljuje onoga ko posti od džehennemske vatre, odakle proistice i to da ga post približava ulasku u Džennet.

Tako se od Ebu-Umameta, r.a., prenosi da je upitao: "Božiji poslanice, uputi me na djelo kojim cu uci u Džennet. Pa mu je odgovorio Poslanik, sallallahu alejhi ve selem: 'Treba da postiš, jer postu nema slicnog (djela).'" (Prenosi ga En-Nesai 4/165, Ibn-Hibban, str. 232, i El-Hakim 1/421, ciji sened (lanac prenosilaca) je ispravan.)

3. Postaci ce biti neograniceno nagradeni

4. Postac ima dvije vrste radosti

5. Miris iz usta postaca je ljepši kod Allaha od mirisa miska


Od Ebu-Hurejre, r.a., se prenosi da je rekao Božiji poslanik, sallallahu alejhi ve selem: "Rekao je Allah, subhanehu ve teala: 'Svako covjekovo djelo pripada njemu, osim posta, on pripada Meni i Ja nagradujem za njega. Post je štit, pa ako neko od vas bude provodio dan u postu, neka izbjegava nepristojan govor i neka ne vice, pa ako ga neko bude vrijedao ili ga napadne, neka kaže: 'Ja postim!' Tako mi Onoga u cijoj je ruci Muha-mmedova duša, miris iz usta postaca je ljepši kod Allaha od mirisa miska. Postac ima dvije radosti: kada iftari, obraduje se, i kada sretne svog Gospodara, obradovat ce se svome postu.'" (Navodi ga Buharija, 4/88, i Muslim, 1151, a tekst hadisa je Buharijin.)

U Buharijinoj predaji stoji: "Ostavlja svoju hranu, pice i strast zbog Mene. Post je Moj, i Ja nagradujem za njega, a svako dobro djelo se udesetorostrucuje".

U Muslimovoj predaji stoji: "Svako covjekovo dobro djelo se uvecava. Jedno dobro djelo se uvecava deset puta, do sedam stotina puta. Kaže Allah, subhanehu ve teala: 'Osim posta, jer on je Moj i Ja nagradujem za njega. Moj rob ostavlja svoju strast i hranu zbog Mene. Postac ima dvije radosti: radost pri iftaru i radost prilikom susreta njegovog Gospodara. Miris iz usta postaca je kod Allaha ljepši od mirisa miska.'"

6. Post i Kur'an ce ciniti šefa'at (zauzimat ce se) za svoje pristalice

Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve selem: "Post i Kur'an ce ciniti šefa'at za roba na Sudnjem danu, pa ce post reci: 'Gospodaru, ja sam ga sprijecio da jede i zadovoljava svoju strast, pa mi dozvoli da ucinim šefa'at za njega!', a Kur'an ce reci: 'Sprijecio sam ga od sna nocu, pa mi dozvoli da ucinim šefa'at za njega!', pa ce reci: 'Neka se izvrši šefa'at!'" (Prenosi ga Ahmed, 6626, i El-Hakim, 1/554, i Ebu-Nu'ajm, 8/161)

7. Post je iskup

Posebna odlika posta je da da ga je Allah, subhanehu ve teala, ucinio iskupom za neke postupke, kao npr: zbog brijanja glave u bolesti, neke neprijatnosti za vrijeme nošenja ihrama, nemogucnosti klanja kurbana, radi ubistva nemuslimana greškom u islamskoj državi, prilikom kršenja zakletve, radi ulova u vrijeme nošenja ihrama, te radi zihara, tj. kad muž nece da spolno opci sa suprugom govoreci joj da mu je ona poput njegove majke. Ovo ceš sve naci spomenuto u slijedecim ajetima:

"Hadždž i umru radi Allaha izvršavajte! A ako budete sprijeceni, onda kurbane koji vam se nadu pri ruci zakoljite, a glave svoje, dok kurbani ne stignu do mjesta svoga, ne brijte. A onda medu vama koji se razboli ili ga na glavi nešto muci, neka se postom, ili milostinjom, ili kurbanom iskupi. Kada budete slobodni, obavite umru do hadždža, i zakoljite kurban do koga možete lahko doci. A onaj ko ga ne nade neka posti tri dana u danima hadždža, i sedam dana po povratku - to jest punih deset dana. To je za onoga koji nije iz Mekke. I bojte se Allaha i znajte da On teško kažnjava." (El-Bekare, 196)

Uzvišeni takode kaže:

"A ako pripada narodu s kojim ste u savezu, mora dati krvarinu porodici njegovoj i osloboditi ropstva jednog roba-vjernika. Ne nade li, mora uzastopce postiti dva mjeseca, da bi Allah primio pokajanje – a Allah sve zna i mudar je." (En-Nisa', 92)

Takode Onaj koji sve cuje i sve vidi kaže:

"Allah vas nece kazniti ako se zakunete nenamjerno, ali ce vas kazniti ako se zakunete namjerno. Otkup za prekršenu zakletvu je: da deset siromaha obicnom hranom kojom hranite celjad svoju nahranite, ili da ih odjenete, ili da roba ropstva oslobodite. A onaj ko ne bude mogao – neka tri dana posti. Tako se za zakletve vaše otkupljujete kada se zakunete; a o zakletvama svojim brinite se! Eto, tako vam Allah objašnjava propise Svoje, da biste bili zahvalni." (El-Maide, 89)

Takode kaže Silni i Mudri Allah, subhanehu ve teala:

"O vjernici, ne ubijajte divljac dok obavljate obrede hadždža! Onome od vas ko je hotimicno ubije kazna je da jednu domacu životinju, ciju ce vrijednost procijeniti dvojica vaših pravednih ljudi, zakolje kod Kabe, ili da se iskupi time, što ce nahraniti siromahe ili postiti, da bi osjetio pogubnost postupka svoga. A Allah je vec oprostio ono što je bilo. Onoga ko to opet uradi Allah ce kazniti. Allah je silan i strog." (El-Maide, 95)

Takode kaže Allah, subhanehu ve teala:

"Oni koji ženama svojim reknu da im nisu dopuštene, kao što im nisu dopuštene majke njihove, a onda odluce da s njima nastave da žive, dužni su, prije nego što jedni drugo dodirnu, da jednog roba ropstva oslobode. To vame se nareduje – a Allah dobro zna ono što vi radite.Onaj koji ne nade, dužan je da dva mjeseca posti uzastopce, prije nego jedno drugo dodirne. A onaj ko ne može, dužan je da šezdeset siromaha nahrani, zato da biste potvrdili da u Allaha i Poslanika Njegova vjerujete – to su vam Allahovi propisi. A nevjernike ceka patnja nesnosna." (Mudžadele, 3-4)

Takode, post i sadaka imaju udjela u zaklanjanju covjeka od iskušenja u njegovom imetku, porodici i od strane komšija. Prenosi se od Huzejfe ibn El-Jemana, r.a., da je rekao: "Iskušenja covjeka u njegovoj porodici, imetku i u komšiji otklanjaju: namaz, post i sadaka." (Hadis prenosi Buharija, 7/2 i Muslim, br. 144)

8. Vrata za postace - "Er-Rejjan"

Sehl ibn S'ad prenosi od Poslanika, sallallahu alejhi ve selem, da je rekao: "Zaista u Džennetu postoje vrata koja se zovu Er-Rejjan, kroz koja ce na Sudnjem danu ulaziti postaci, i kroz njih niko osim njih nece moci uci, pa kad oni udu ona ce biti zatvorena, te više nijedan covjek na njih nece uci. (Pa kad ude posljednji bice zatvorena, a ko je ušao napit ce se, a ko se napije nikad više ožednjeti nece)"

Odgovori